10 Eφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εμπειρία του καταναλωτή

Digital Marketing/Sales/Service,⠀
Καινοτομία/Start Ups,⠀
10 Eφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εμπειρία του καταναλωτή

Το μέλλον της εμπειρίας του καταναλωτή είναι η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία εμφανίζεται παντού και αλλάζει τον τρόπο αλληλεπίδρασης των πελατών με τις φίρμες. Μάλιστα έως το 2025, υπολογίζεται ότι 95% της διάδρασης με τους πελάτες θα υποστηρίζεται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Από τα τσάτμποτ μέχρι την αυτοματοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τις επιχειρήσεις να μάθουν περισσότερα για τους πελάτες, έτσι ώστε να ενισχυθεί η εξατομίκευση. Παρακάτω παρατίθενται μερικοί τρόποι αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη:


1. Η 1-800 FLOWERS δημιούργησε ένα τσάτμποτ για να επιταχύνει την εμπειρία του πελάτη

Η 1-800-FLOWERS έκανε την παραγγελία της τέλειας ανθοσύνθεσης ευκολότερη από ποτέ, χάρη στη δημιουργία ενός τσάτμποτ στο Facebook Messenger για την εξυπηρέτηση των πελατών που θέλουν να παραγγείλουν λουλούδια. Το ρομπότ έχει εκπαιδευτεί να συλλαμβάνει συνθήματα από τη συζήτηση για να προτείνει κάποια σύνθεση· αν ένας πελάτης αναφέρει ότι χρειάζεται κάτι τάχιστα, το ρομπότ μπορεί άμεσα να προτείνει τα ιδανικά λουλούδια για να κερδίσει τον πελάτη. Ακόμα, δείχνει φωτογραφίες από κάθε σύνθεση και διευκολύνει τους πελάτες να δημιουργήσουν το μήνυμά τους και να κανονίσουν την παράδοση. 


2. Τα καταστήματα λιανικής της North Face χρησιμοποιούν τον Watson για να δημιουργήσουν μια εξατομικευμένη εμπειρία στις αγορές

Η North Face χρησιμοποιεί τον υπέρ-υπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης της IBM, τον Watson, για να δημιουργήσει μια εξατομικευμένη διαδικτυακή εμπειρία στα ψώνια. Η ιστοσελίδα βοηθά τους πελάτες να συγκεκριμενοποιήσουν τις προτάσεις προϊόντων βάσει των απαντήσεών τους σε μια σειρά ερωτήσεων. Αν ένας πελάτης δηλώσει πως του αρέσει η ορειβασία τον χειμώνα, το πρόγραμμα θα του κάνει ερωτήσεις σχετικά με την τοποθεσία και τις προτιμήσεις του για να του προτείνει ένα παλτό που θα τον κρατήσει ζεστό και θα ταιριάζει με τις δραστηριότητές του. Στη θέση της αναζήτησης ανάμεσα σε εκατοντάδες προϊόντα, το ρομπότ διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη διαδικασία της επιλογής.


3. H Dixons Carphone προτείνει ασφάλιση μέσω τσάτμποτ

Η βασισμένη στην Αγγλία Dixons Carphone, μια πολυεθνική υπηρεσιών και λιανιεμπορίου ηλεκτρικών και τηλεπικοινωνιών, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη με τη μορφή του Cami, ένα μποτ που συνδέει τις διαδικτυακές με τις φυσικές αγορές. To Cami λειτουργεί σαν ένας ειδικός αγορών που προτείνει προϊόντα, παρέχει συμβουλές και προβλέπει τις ανάγκες και μελλοντικές αγορές των πελατών. Αν κάποιος αγοράσει μια νέα συσκευή κινητού τηλεφώνου, το Cami μπορεί αυτόματα να προτείνει θήκες ή ασφάλεια. Μπορεί επίσης να πραγματοποιήσει τον έλεγχο στην αποθήκη έτσι ώστε οι υπάλληλοι του μαγαζιού να μείνουν με τον πελάτη. Έτσι οι υπάλληλοι έχουν περισσότερο χρόνο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες στον χώρο του καταστήματος, αντί να ψάχνουν στο πίσω μέρος.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ


4. Η Ticketmaster πολεμάει την απάτη με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης

Η Ticketmaster στράφηκε στην τεχνητή νοημοσύνη για να καταπολεμήσει την απάτη στον χώρο της αγοράς εισιτηρίων, ο οποίος παρείχε μια αρνητική εμπειρία στους πελάτες. Η εταιρεία δημιούργησε ένα μεγαλύτερο μποτ για να αναχαιτίσει εχθρικά μποτ που αγοράζουν εισιτήρια και τα διαθέτουν σε υψηλότερη τιμή. Προτού τα εισιτήρια γίνουν διαθέσιμα προς πώληση, ο πελάτης πρέπει να πραγματοποιήσει εγγραφή στην ιστοσελίδα. Το μποτ τεχνητής νοημοσύνης τότε αναλύει τον κάθε πελάτη για να βεβαιωθεί ότι οι άνθρωποι που αγοράζουν εισιτήρια είναι πράγματι άνθρωποι. Η τακτική αυτή δείχνει να αποδίδει, καθώς λιγότερα εισιτήρια καταλήγουν να διατίθενται μέσω τρίτων ιστοσελίδων.


5. Οι πελάτες της Domino's Pizza παραγγέλνουν μέσω του Facebook Messenger

Ποτέ δεν ήταν ευκολότερη η παραγγελία πίτσας, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Η Domino χρησιμοποιεί ένα μποτ στο Facebook Messenger· το μποτ ονομάζεται Dom και επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν την παραγγελία τους στέλνοντας μήνυμα που λέει μόνο “πίτσα”. Το μποτ συγκεντρώνει τις λεπτομέρειες και η παραγγελία έχει ολοκληρωθεί ταχύτερα απ'ότι αν ο πελάτης είχε παραγγείλει τηλεφωνικά ή είχε πάει στο κατάστημα.


6. Κάνοντας σκι μέσα από μια εξατομικευμένη εμπειρία με εξοπλισμό της Black Diamond

Οι φανατικοί σκιέρ συχνά προμηθεύονται τον εξοπλισμό τους διαδικτυακά από την λιανεμπορική Black Diamond Equipment. Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις για κάθε χρήστη. Αντί να περιμένει τη στιγμή της πληρωμής για να κάνει προτάσεις, η τεχνητή νοημοσύνη προβλέπει τις ανάγκες των πελατών και ενεργά προωθεί προϊόντα βάσει δεδομένων όπως το ιστορικό περιήγησης, προηγούμενες αγορές και καιρικές συνθήκες. Με το νέο αυτό σύστημα, οι αγορές έχουν αυξηθεί και τα παρατημένα καλάθια αγορών μειωθεί.


7. H Spotify χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχει μουσική σύμφωνα με τις εκάστοτε προτιμήσεις

Η Spotify, ο κολοσσός της παροχής μουσικής, βασίζει ολόκληρη τη λειτουργία της στα δεδομένα, αλλά περνάει τα πράγματα στο επόμενο επίπεδο μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στην ιστοσελίδα να αποθηκεύσει περισσότερα δεδομένα του πελάτη και διευκολύνει την πρόσβαση σε αυτά, με σκοπό να εντοπίσει τάσεις και να προβλέψει τι μουσική θα αρέσει σε κάθε πελάτη. Κάθε βδομάδα οι χρήστες του Spotify λαμβάνουν μια “Discover Weekly”΄λίστα κομματιών, τα οποία έχουν διαλεχτεί ειδικά γι'αυτούς μέσω της τεχνολογίας των δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης. Η υπηρεσία έχει δεχτεί διθυραμβικές κριτικές για την ακρίβεια με την οποία προβλέπει τις διαθέσεις και τα γούστα του κάθε χρήστη.


8. H China Merchants Bank χρησιμοποιεί WeChat Messenger για να διαχειριστεί εκατομμύρια πελάτες

Η China Merchants Bank, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πιστωτικών καρτών στην Κίνα, αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη μέσω μποτ για να αλληλεπιδρά με έναν τεράστιο αριθμό πελατών. Το μποτ του WeChat Messenger της τράπεζας διαχειρίζεται 1.5 με 2 εκατομμύρια συνομιλίες με πελάτες καθημερινά, κατά κύριο λόγο σχετικά με ζητήματα όπως υπόλοιπο πιστωτικής κάρτας και πληρωμές. Οι πελάτες λαμβάνουν άμεσα τις πληροφορίες που χρειάζονται και γλιτώνει την τράπεζα από την ανάγκη πρόσληψης χιλιάδων υπαλλήλων που θα χρειάζονταν για τέτοιο φόρτο εργασίας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ DIGITAL MARKETING & SALES


9. Η Google Photo αυτόματα ονομάζει τις φωτογραφίες χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη

Η Google Photo χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να απαλλάξει τους χρήστες της από αγγαρείες και αυτόματα ονομάζει τις φωτογραφίες καθώς οι χρήστες τις ανεβάζουν. Αντί να χρειάζεται ο πελάτης να τις “χτενίζει”, να ονομάζει και να ταξινομεί την κάθε φωτογραφία, η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της Google βάζει ετικέτα στην φωτογραφία με βάση τους ανθρώπους, την τοποθεσία, την ημερομηνία και άλλα, διευκολύνοντας έτσι την αναζήτηση κάποιας φωτογραφίας.


10. H KFC χρησιμοποιεί πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης με αναγνώριση προσώπου για την πρόβλεψη παραγγελιών

Η KFC συνεργάζεται με την κινέζικη μηχανή αναζήτησης Baidu για να δημιουργήσει ένα κατάστημα εστίασης που θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να συμπεράνει τι μπορεί να θέλει να παραγγείλει ένας πελάτης. Το πρόγραμμα συγκεντρώνει δεδομένα όπως το φύλο, οι εκφράσεις του προσώπου και άλλα οπτικά χαρακτηριστικά που θα παρέχουν προτάσεις στους πελάτες. Επίσης αποθηκεύει προηγούμενες παραγγελίες, έτσι ώστε οι παλιοί πελάτες να δέχονται προτάσεις με βάση προηγούμενες παραγγελίες τους.

Εν κατακλείδι, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναβαθμίσει την εμπειρία του πελάτη σας. Αφορά την εύρεση της κατάλληλης χρήσης της για την επιχείρησή σας, και της τεχνολογίας που θα υπολογίζει τις ανάγκες των πελατών σας. Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει τις ζωές των πελατών καλύτερη και ευκολότερη· ωστόσο μην τη χρησιμοποιήσετε άσκοπα. Η τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να εξυπηρετεί έναν σκοπό στην εμπειρία του πελάτη σας.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Share:
Διαβάστε Επίσης
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Διαχείριση Έργων σε μια Νέα Εποχή Αποτελεσματικότητας και Καινοτομίας

Στον τομέα της διαχείρισης έργων, η γενεσιουργός AI προσφέρει ένα πλήθος δυνατοτήτων

Η Νέα Εποχή του Influencer Marketing: Από την Προώθηση στην Πολιτιστική Επίδραση

Αυτή η νέα πραγματικότητα αναδεικνύει τη σημασία των influencers όχι μόνο ως διαύλων επικοινωνίας αλλά και ως φορέων αλλαγής