Το 2023 ήταν η χρονιά της τεχνητής νοημοσύνης και το 2024 της στοχευμένης τεχνητής νοημοσύνης
Το 2023 ήταν μια χρονιά που σημαδεύτηκε από την AI. Από τα συνέδρια του κλάδου μέχρι τις συζητήσεις στην αίθουσα συνεδριάσεων, η τεχνητή νοημοσύνη κυριάρχησε στη συζήτηση σε όλη τη βιομηχανία της τεχνολογίας, καθώς τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι καταναλωτές άρχισαν να βλέπουν από πρώτο χέρι τους τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη θα μεταμορφώσει εντυπωσιακά τον τρόπο που εργαζόμαστε και ζούμε. Ωστόσο, καθώς η θέρμη γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να αυξάνεται, το ίδιο αυξάνονται και οι ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της.
Ενώ αυξάνονται οι ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο δεδομένων και την προκατάληψη των αλγορίθμων που υποστηρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη, η ανησυχία ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία των εργαζομένων σε εταιρείες που εφαρμόζουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης είναι επίσης πολύ πραγματική. Η αξιοποίηση της δύναμης της τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να συμβαδίζει με τη δέσμευση για την προώθηση της ανάπτυξης, της παραγωγικότητας και της δημιουργικότητας των εργαζομένων.
Η αλλαγή της τεχνολογικής καταιγίδας που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή με την τεχνητή νοημοσύνη θα συμβεί μόνο μία φορά - επομένως είναι κρίσιμο να γίνει σωστά. Το 2024, αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν τη στροφή σε έναν χώρο εργασίας με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη με στοχευμένο τρόπο. Ο πυρήνας αυτής της προσέγγισης είναι η αναγνώριση ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά τους ανθρώπους αλλά μάλλον αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο για την ενδυνάμωση και την επιτάχυνση της ανθρώπινης καινοτομίας και παραγωγικότητας.
Μέσω πολλών σημαντικών βημάτων για την εφαρμογή λύσεων τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρηματικές σας διαδικασίες με εύστοχο τρόπο, οι εταιρείες μπορούν να διασφαλίσουν ότι αποκομίζουν τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τους υπαλλήλους στους οποίους βασίζονται καθημερινά. Αυτό περιλαμβάνει τον εντοπισμό των καταλληλότερων εργασιών για την αυτοματοποίηση AI πριν κάνετε βήματα στα τυφλά, τη συνεχή επαφή με τους υπαλλήλους που χρησιμοποιούν την τεχνολογία σε καθημερινή βάση και την ευελιξία για να κάνετε οποιεσδήποτε απαραίτητες αλλαγές με βάση τη συνεχή ανατροφοδότηση των εργαζομένων.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εν ολίγοις, μια στοχευμένη προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης σημαίνει ότι η τεχνολογία γίνεται μέρος των ομάδων μας αντί να τις αντικαταστήσει. Ενώ το να κάνετε την τεχνητή νοημοσύνη μέρος της ομάδας σας ακούγεται σαν το βασίλειο της επιστημονικής φαντασίας—πολλοί άνθρωποι θα πλάθουν εικόνες του HAL 9000 που δεν συμμορφώνεται με οδηγίες ή χρυσά ανδροειδή που περπατούν γύρω από την αίθουσα διαλειμμάτων στο γραφείο σας—η πραγματικότητα, προς το παρόν, είναι λιγότερο φανταστική και πιο πρακτική. Βλέπουμε ήδη αναλαμπές για το πώς θα λειτουργούν οι ομάδες με τεχνητή νοημοσύνη το 2024.
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι φέτος, η επιχείρηση επισκευής ασφάλισης σπιτιού HomeServe παρουσίασε έναν νέο βοηθό AI για να βοηθήσει με τις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών. Από την εφαρμογή του ρομπότ που ονομάζει «Charlie», το οποίο είναι ικανό να απαντά σε χιλιάδες ερωτήματα πελατών την ημέρα, η εταιρεία κατάφερε ήδη να εξοικονομήσει εκατοντάδες χιλιάδες λεπτά τηλεφωνικών κλήσεων στους εργαζομένους, βοηθώντας αυτόματα τους πελάτες να κλείσουν ραντεβού και να προγραμματίσουν τις επισκευές τους. Αυτό απελευθέρωσε το προσωπικό για να προσελκύσει νέους δυνητικούς πελάτες και να επικεντρωθεί στις πολιτικές και τεχνικές πωλήσεων. Εν τω μεταξύ, η ικανοποίηση των πελατών έχει αυξηθεί από τότε που ξεκίνησε ο Charlie, υποδηλώνοντας ότι οι πελάτες είναι επίσης δεκτικοί στη χρήση του.
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει προς το καλύτερο, τον τρόπο που λειτουργούμε στον χώρο της πληροφορικής. Το υβριδικό IT, οι σύγχρονες διαδικασίες ανάπτυξης εφαρμογών, οι προσπάθειες ψηφιακού μετασχηματισμού και η μετάβαση στο cloud έχουν κάνει όλα τα ψηφιακά περιβάλλοντα όλο και πιο περίπλοκα. Αυτό έχει κάνει τη δουλειά του IT απίστευτα ενδιαφέρουσα και έτσι η τεχνητή νοημοσύνη για λειτουργίες IT (AIOps) αποτελεί πλέον ένα κρίσιμο εργαλείο για τις ομάδες πληροφορικής που 'ξέμειναν' από ανθρώπινους πόρους.
Με το AIOps, οι εταιρείες μπορούν να επιλύσουν προβλήματα γρήγορα ή ακόμη και να προβλέψουν περίπλοκα προβλήματα - όπως θέματα καθυστέρησης στη φόρτωση δεδομένων που προκαλεί πρόβλημα σε μια εταιρική εφαρμογή - πριν ακόμα προκύψει, ελευθερώνοντας τις ομάδες να ασχοληθούν με πιο καινοτόμες και δημιουργικές εργασίες. Βρισκόμαστε στις πρώτες μέρες των AIOps, όπως καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα από τη SolarWinds, που διαπίστωσε ότι η πλειονότητα των επαγγελματιών της τεχνολογίας (62%) δεν χρησιμοποιούν επί του παρόντος AI καθημερινά. Πολλοί έμπειροι επαγγελματίες πληροφορικής προβλέπουν τώρα ότι, λόγω των εξελίξεων στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να είμαστε μόνο μερικά χρόνια μακριά από έναν κόσμο με αυτόνομες λειτουργίες.
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται πιο προσιτή με αυτούς τους τρόπους, οι οργανισμοί πρέπει να εξετάσουν τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει στην ανάπτυξη και την ευτυχία των εργαζομένων. Μια μελέτη για αυτό το θέμα ζήτησε από περισσότερους από 65 ερευνητές να εξετάσουν τις πιθανές συνέπειες της τεχνητής νοημοσύνης ως συμπαίκτες. Αν και αυτή η μελέτη επιβεβαίωσε την αυξημένη δημιουργικότητα και την υψηλότερη ποιότητα λήψης αποφάσεων από ομάδες με τεχνητή νοημοσύνη, διαπίστωσε επίσης ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν σημαντικές κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές. Τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με το εάν η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τα ανθρώπινα συναισθήματα του ανήκειν ή εάν η τεχνολογία θα μπορούσε να ενεργήσει με ενσυναίσθηση προς τους εργαζόμενους.
Το ίδιο άρθρο της Wall Street Journal για τον Τσάρλι, για παράδειγμα, μοιράστηκε ιστορίες από άλλες εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη ως μια μορφή ψηφιακού «επόπτη» για ομάδες εξυπηρέτησης πελατών. Μέσω των «βαθμών συναισθήματος που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη» - η σκέψη πάει - οι εταιρείες μπορούν να αφαιρέσουν την προκατάληψη από τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες για να δημιουργήσουν μια πιο επιστημονική βαθμολογία που σχετίζεται με την απόδοση των εργαζομένων. Ωστόσο, στην πράξη, πολλοί υπάλληλοι διαπίστωσαν ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είχε την ανθρώπινη κατανόηση και ενσυναίσθηση που απαιτούνταν για να μετρηθεί πραγματικά η απόδοσή τους, καθιστώντας τη δουλειά τους λιγότερο ικανοποιητική και τελικά πιο αγχωτική.
Προχωρώντας στο 2024, γνωρίζουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει βαθύ αντίκτυπο στις επιχειρήσεις και τις ομάδες μας. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο θα εφαρμοστεί θα καθορίσει εάν θα γίνει εταίρος για την ανθρώπινη ανάπτυξη και την επιχειρηματική καινοτομία.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Card fraud across the EU is being driven by the surge in digital transactions and online shopping that is currently taking place.
Η τεχνολογία της ασύρματης συνδεσιμότητας βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής.