5 Λόγοι που η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τους Recruiters

Πληροφορική - Χρήστες,⠀
Πηγή: Έθελ Αγγελάτου
5 Λόγοι που η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τους Recruiters

Αν και στη χώρα μας το θέμα Τεχνητή Νοημοσύνη μας πηγαίνει πολλά χρόνια μπροστά και θεωρείται πολύ μακρινό, στο εξωτερικό έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον αρκετών τμημάτων Στελέχωσης Προσωπικού. Ειδικά λόγω της αυξημένης ανάγκης χρήσης των Social Media και πώς αυτά έχουν διεισδύσει στην καθημερινότητα της διαδικασίας της στελέχωσης. Πόσο μακριά λοιπόν είναι ως μια πραγματικότητα όπου θα απειλήσει την ύπαρξη των recruiters;

Η Lysha Holmes της QuiRecruitment.com μοιράζεται μαζί μας την έρευνα που αποδεικνύει σε 5 σημεία πως η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα μπορούσε πότε να αντικαταστήσει τους recruiters.

Έλλειψη Ενσυναίσθησης

Οι άνθρωποι που εξασκούν το επάγγελμα του recruiter έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν σχέσεις με τους υποψηφίους, οι οποίες εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου και παράλληλα εκφράζουν ενσυναίσθηση προς τους εωτερικού ή εξωτερικούς πελάτες τους. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα μπορούσε ποτέ να ελπίζει και να προσπαθεί ένας υποψήφιος να καταφέρει να κερδίσει μια θέση εργασίας, ούτε να εκφράσει προσωπική ή εξειδικευμένη άποψη και συμβουλή επί της επιλογής του καλύτερου υποψηφίου στον πελάτη. Οι άνθρωποι έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν το χρόνο ως σύμμαχό τους για να χτίσουν σχέσεις που θα διαφοροποιήσουν εν τέλει το αποτέλεσμα. Πόσες φορές άλλωστε έχει τύχει ένας υποψήφιος να στελεχωθεί σε μια θέση, όχι γιατί το βιογραφικό του ταιριάζει απόλυτα στις προδιαγραφές αυτής, αλλά γιατί ο recruiter διέγνωσε επιτυχώς τη χημεία που θα αναπτυσσόταν μεταξύ αυτού και του πελάτη του και τον πρότεινε; Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν μπορεί να αντιληφθεί την έννοια της «χημείας».


ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ


Πώληση Θέσης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να φτάσει μέχρι το απόλυτο ταίριασμα αλγορίθμων, δεξιοτήτων και προϋπηρεσίας με τις ανάγκες μιας θέσης. Μόνο ένας άνθρωπος, όμως, θα μπορούσε να πουλήσει μια θέση, να αναδείξει τις ευκαιρίες πίσω από αυτή, στοχεύοντας στα μικρά γράμματα, και να χρησιμοποιήσει πειθώ. Πολλές φορές, ένας υποψήφιος μπορεί να έχει δεύτερες σκέψεις για μια θέση, αλλά να αποδεχτεί μια προσφορά, μόνο και μόνο γιατί ο recruiter τον έπεισε ότι κρύβεται μια μεγάλη ευκαιρία πίσω από αυτό ή απλά γιατί τον εμπιστεύτηκε. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να διαβάσει – δεν μπορεί να σκεφτεί.

Αδυναμία Επιρροής

Σε συνέχεια του παραπάνω, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να ακολουθήσει εντολές εύρεσης του κατάλληλου αποτελέσματος, χωρίς όμως να έχει την ικανότητα να επηρεάσει την τελική επιλογή ή ακόμα και να αλλάξει την αγγελία ή και τον ρόλο μιας θέσης. Πόσες φορές ως recruiters δεν σας έχει τύχει να συμβουλέψετε τον πελάτη σας, εσωτερικό ή εξωτερικό, εξηγόντας του πως αυτό που αναζητάει δεν είναι εφικτό κι ότι χρειάζεται να τροποποιήσει ελάχιστα τις αρμοδιότητες της θέσης; Κοινώς, ένας άνθρωπος μπορεί να προκαλέσει επιρροή και δεν περιορίζεται μόνο στο να «τσεκάρει» κάποια «κουτάκια»!


ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS


Αγάπη για το Αντικείμενο

Όσο και να λειτουργούν όλα στο ακέραιο, και τα αποτελέσματα να προκύπτουν με συνέπεια, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα αγαπήσει ποτέ αυτό που κάνει, όπως ένας άνθρωπος. Δεν θα καταφέρει ποτέ να σφραγίσει τη διαδικασία με το πάθος και τον ζήλο που θα την απογειώσει. Φυσικά, ένας άνθρωπος μπορεί να τα παρατήσει και να φύγει, αλλά το ρίσκο μπροστά στα οφέλη των παραπάνω κινήτρων, είναι αμελητέο.

Στελέχωση, μια καθαυτού Ανθρώπινη Διαδικασία

Η Τεχνητή Νοημοσύνη βασίζεται σε δεδομένα και μεθόδους, όπως λειτουργούν και τα job boards/sites, όπου ταιριάζουν τις προτιμήσεις υποψηφίων με αυτές των εργοδοτών. Ενώ η στελέχωση, αφορά ξεκάθαρα ανθρώπους, ειδικά αν σκεφτεί κάποιος την ανάγκη που έχει ένας υποψήφιος να τον συμβουλέψει κάποιος για την πορεία της καριέρας του.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Λογιστής Ώρα Μηδέν: Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) Αλλάζει Ριζικά το Επάγγελμα

Ιστορικά, η λογιστική ήταν μια χειρονακτική και χρονοβόρα διαδικασία.

Γιατί η δημιουργική σκέψη αποτελεί ένα μοναδικό όπλο επιχειρηματικής επιτυχίας

Η δημιουργική σκέψη, είναι ζωτικής σημασίας στον κόσμο των επιχειρήσεων