5 οριζόντιες δεξιότητες (soft skills) τις οποίες ψάχνουν οι υπεύθυνοι πρόσληψης το 2023

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
5 οριζόντιες δεξιότητες (soft skills) τις οποίες ψάχνουν οι υπεύθυνοι πρόσληψης το 2023

Η δυναμική της αγοράς εργασίας έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία COVID-19 επέφερε σημαντικές και αρκετά απρόβλεπτες αλλαγές. Η ανασφάλεια φαντάζει μεγαλύτερη από ποτέ. Το καλό είναι ότι αυτή η μεταβατική περίοδος μπορεί να είναι μια ευκαιρία να αναπτυχθούν κάποιες ατομικές δεξιότητες που θα σας μας χρησιμεύσουν στο να επηρεαστούμε απ΄όλη αυτή την κατάσταση, όσο το δυνατόν λιγότερο.

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τις Οριζόντιες Δεξιότητες (Soft Skills): Τι είναι; Γιατί είναι σημαντικές; και Σε τι ακριβώς πρέπει να επικεντρωθούμε βάση των σημερινών δεδομένων;

Τι είναι οι Οριζόντιες Δεξιότητες (Soft Skills) ;

Οι Οριζόντιες Δεξιότητες είναι εκείνες οι προσωπικές δεξιότητες που μας διαφοροποιούν από τους άλλους. Αυτές είναι αποτέλεσμα της προσωπικότητάς μας, των συνηθειών που έχουμε δημιουργήσει ή που μας έχουν επιβληθεί ή αυτές οι οποίες προέρχονται από την επιλογή ενός συγκεκριμένου τρόπου ζωής.

Δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν ούτε να πιστοποιηθούν, γι 'αυτό είναι μερικές φορές δύσκολο για τους εργοδότες να τις εντοπίσουν, κατόπιν της συνέντευξης. Γι αυτό το λόγο, είχαν θεωρηθεί για πολύ καιρό, ασήμαντα. Μεταξύ των πιο περιζήτητων Οριζόντιων Δεξιοτήτων, βρίσκονται: η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η διαχείριση χρόνου, η αυτοπεποίθηση, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα ή ομαδική εργασία.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (SOFT SKILLS)


Soft Skills vs Hard Skills;

Για να κατανοήσουμε καλύτερα περί τίνος πρόκειται, ας μιλήσουμε λίγο για τις Σκληρές Δεξιότητες (Hard Skills). Αυτές αντιπροσωπεύουν το άθροισμα των δεξιοτήτων και ικανοτήτων που απορρέουν εκ των των εξειδικεύσεων που αποκτήθηκαν μέσω των σπουδών, των ειδικών προγραμμάτων κατάρτισης ή των προηγούμενων θέσεων εργασίας.

Σε αντίθεση με τις Οριζόντιες Δεξιότητες, οι Κάθετες Δεξιότητες θεωρούνται υποχρεωτικές, βασικές και μπορούν να πιστοποιηθούν. Για παράδειγμα, για να εργαστούμε στον τομέα της πληροφορικής, πρέπει να γνωρίζουμε μια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού. Οι Κάθετες Δεξιότητες είναι επίσης χρήσιμες για μια συγκεκριμένη δουλειά, ενώ οι Οριζόντιες Δεξιότητες μας βοηθούν ακόμα και τότε όταν θέλουμε να επαναπροσανατολιστούμε επαγγελματικά.


Γιατί οι Οριζόντιες Δεξιότητες είναι σημαντικές και κάνουν τη διαφορά;

Η αγορά εργασίας έχει γίνει πολύ ανταγωνιστική, ειδικότερα ως συνέπεια της πανδημίας. Υπάρχουν όλο και περισσότεροι υποψήφιοι εργαζόμενοι που ανταγωνίζονται για μια θέση εργασίας, με την επιλογή να γίνεται με δραστικό τρόπο και πολύ πιο πριν από την ευκαιρία μιας συνέντευξης. Γι 'αυτό πρέπει να μάθετε πώς να φτιάξετε ένα ελκυστικό βιογραφικό, συμπεριλαμβάνοντας και τις Οριζόντιες Δεξιότητές σας. Τη διαφορά μεταξύ της πρόσληψης σε μια θέση εργασίας και της παραμονής εκεί, την κάνουν και οι Οριζόντιες Δεξιότητές.

Οι μελέτες έδειξαν ότι ένα άτομο αλλάζει μεταξύ 5 και 11 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της ζωής του. Η πιθανότητα να εργάζεστε σε έναν τομέα διαφορετικό από αυτόν για τον οποίο προετοιμαστήκατε είναι αρκετά μεγάλη. Αυτό το πράγμα συμβαίνει και εξαιτίας της ανισορροπίας που δημιουργήθηκε μεταξύ του εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο παρέχει ετησίως περισσότερους νέους εκπαιδευμένους σε έναν συγκεκριμένο τομέα, απ’ότι χρειάζεται η αγορά εργασίας. Πρέπει να είστε προσαρμόζεστε και να δείξετε ευελιξία για να βρείτε τη δουλειά που επιθυμείτε.

Το 2030, αναμένεται ότι θα εξακολουθεί να υπάρχει μόνο ένα 20% των σημερινών υφιστάμενων θέσεων εργασίας. Η κοινωνία αλλάζει, από μια χειρωνακτική, σε μια σε ρομποτική και ψηφιοποιημένη κοινωνία. Η κατάρτιση του εργατικού δυναμικού πρέπει να έχει ως πρώτο στόχο την ανάπτυξη των Οριζόντιων Δεξιοτήτων, η οποία θα κάνει τη διαφορά μεταξύ του τι μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη βοήθεια των ανθρώπινων πόρων και τι μέσω της ψηφιοποίησης.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (SOFT SKILLS)


Οι πρώτες 5 πιο επιθυμητές οριζόντιες δεξιότητες


1. Προσαρμοστικότητα

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το να προσαρμόζεσαι εύκολα βοήθησε πάρα πολύ, ειδικά αυτούς που μετέφεραν τη δουλειά τους στο σπίτι. Επίσης, από τη στιγμή της συνέντευξης, ο εργοδότης μπορεί να θέσει υπό δοκιμή αυτή τη δεξιότητα, εξετάζοντας κατά πόσο έχετε τη διαθεσιμότητα να είστε ευέλικτοι.

Μπορούμε να βελτιώσουμε αυτή την ικανότητα, αλλάζοντας την προοπτική μας για τα πράγματα που κατέχουμε. Ψάχνουμε παραπάνω από μια λύση για την επίλυση ενός προβλήματος, πράγμα το οποίο εκπαιδεύει τον εγκέφαλό μας να βρει περισσότερες πιθανότητες.

Όποιος έχει ικανότητα προσαρμογής, δεν τρομάζει με την εμφάνιση ενός προβλήματος και ξέρει να το διαχειρίζεται. Θα παραμείνει παραγωγικός και θα βρει αμέσως την εργασιακή του άνεση.

2. Δημιουργικότητα

Για τους περισσότερους, το να είσαι δημιουργικός, σχετίζεται με τις τέχνες. Όταν είσαι δημιουργικός, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ζωγραφίζεις ή να γράφεις ποίηση. Δεν είναι μόνο οι καλλιτέχνες δημιουργικοί. Η δημιουργικότητα σημαίνει προοπτική, ικανότητα γρήγορης σκέψης και κατανόηση της προσωπικής διαίσθησης.

Μπορούμε να βελτιώσουμε τη δημιουργικότητά μας, πειραματιζόμενοι και μαθαίνοντας συνεχώς καινούργια πράγματα, αναπτύσσοντας τη φαντασία μας. Εάν η προσαρμοστικότητα μας βοηθά όταν χρειάζεται να βρούμε λύσεις χρησιμοποιώντας μόνο τους υφιστάμενους πόρους, η δημιουργικότητα βασίζεται στο -Think outside the box. Αναζητήστε λύσεις όπου τις δεν τις περιμένετε και προσαρμόστε τις!

Όποιος είναι δημιουργικός, θα έχει πάντα παραγωγικές-μοναδικές λύσεις. Ένας δημιουργικός εργαζόμενος είναι πολύτιμος βοηθός στην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού.

3. Διαχείριση Χρόνου

Η ικανότητα οργάνωσης είναι αυτή την οποία θα συναντήσετε τουλάχιστον μία φορά στη ζωή σας. Είτε κατά την παιδική σας ηλικία, όταν μαθαίνατε να μοιράζετε τον χρόνο σας, είτε κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, όταν έπρεπε να είστε αποτελεσματικοί στο διάβασμα για τις εξετάσεις. Ωστόσο, ελάχιστοι από εμάς είναι ικανοί να οργανωθούνε. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της επιλογής των εργοδοτών για απομακρυσμένη εργασία, πολλοί αντιμετώπισαν προβλήματα στη σωστή διαχείριση του χρόνου τους, έτσι ώστε να μη διαταραχθεί η ισορροπία μεταξύ της προσωπικής και της εργασιακής ζωής τους.

Μπορούμε να βελτιώσουμε αυτήν την ικανότητα με προγραμματισμό χρόνου και με ιεράρχηση των δραστηριοτήτων μας με τη βοήθεια των διάσημων - To Do lists. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να εντοπίσουμε τις απώλειες χρόνου και να κερδίσουμε περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μας. Ένα παραγωγικό άτομο, ρυθμίζει το χρόνο και το εργασιακό προγραμματισμό, αποφεύγει τις συχνές διακοπές της εργασίας του και την υπερβολική κοινωνικοποίηση και μαθαίνει να διαχειρίζεται την τελειομανία του.

Αυτός που είναι πολύ καλά οργανωμένος, θα τελειώσει τις δουλειές του εγκαίρως και θα παραμείνει ισορροπημένος. Δεν θα είναι ένας πολυάσχολος άνθρωπος, αλλά ένας παραγωγικός άνθρωπος.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (SOFT SKILLS)


4. Επικοινωνία

Οι περισσότεροι θεωρούμε ότι μπορούμε να επικοινωνήσουμε. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει μόνο να ξέρεις πώς να μιλάς ή να γράφεις. Μια θετική στάση, μια αποτελεσματική διαβίβαση των πληροφοριών, η ικανότητα του να ακούς και να φιλτράρεις τα δεδομένα, η πειθώ και τα μέσα μη λεκτικής επικοινωνίας, είναι μερικές από τις υποχρεωτικές απαιτήσεις όσον αφορά την επικοινωνία.

Μπορούμε να βελτιώσουμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες ασκώντας τα μέσα τα οποία η ίδια η επικοινωνία μας παρέχει. Μια κακή επικοινωνία οφείλεται και στην έλλειψη εστίασης επί του θέματος. Πρέπει να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ του να ακούς και να ακούς αυτά που πρέπει. Ασκηθείτε λέγοντας διάφορες ιστορίες στους φίλους, κρατώντας την ουσία. Προσπαθήστε να τους πείσετε και να τραβήξετε την προσοχή τους.

Αυτός που ξέρει πώς να επικοινωνεί, γίνεται κατανοητός και συνεννοείται με ευκολία. Έχει ικανότητα σύνθεσης, είναι παραγωγικός και κερδίζει χρόνο. Στις σχέσεις του με τους πελάτες, είναι αποτελεσματικός λόγω της σαφήνειας, του ευχάριστου τρόπου του, χρησιμοποιώντας λεκτικές ή μη λεκτικές τεχνικές πειθούς.

5. Αυτοπεποίθηση

Το να έχετε αυτοπεποίθηση, εντός κανονικών ορίων, σας κάνει να είσαστε ισορροπημένος. Οτιδήποτε έχει σχέση με την ισορροπία, προσελκύει και χτίζει σχέσεις βασισμένες στην εμπιστοσύνη. Όταν δεν εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας, δεν είμαστε παραγωγικοί, γινόμαστε τελειομανείς, τείνουμε προς κάτι το οποίο δεν είναι αυθεντικό, ασκούμε κριτική και δεν είμαστε ικανοί να υποστηρίξουμε τα άτομα του περιβάλλοντός μας.

Μπορούμε να βελτιώσουμε την αυτοπεποίθησή μας, φανταζόμενοι ότι είμαστε το άτομο που θα θέλαμε να είμαστε. Εντοπίζουμε ποια είναι τα εμπόδια για την επίτευξη αυτού του σκοπού και προσπαθούμε να αναλάβουμε κινδύνους. Προσπαθήστε να κάνετε όσα περισσότερα πράγματα που σας φοβίζουν μπορείτε, ξεπερνώντας τους φόβους σας. Σταματήστε τις κριτικές και προσπαθήστε να βοηθήσετε κάποιον.

Όσοι έχουν αυτοπεποίθηση αναλαμβάνουν με ευκολία κινδύνους, πράγμα που σημαίνει ότι είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση. Είναι ένας καλός συνάδελφος, γιατί δεν θεωρεί τον διπλανό ως εχθρό του. Μπορεί να είναι ένας καλός διευθυντής, προσελκύοντας τους ανθρώπους που θα του δώσουν αυτοπεποίθηση. Είναι ελεύθερος, είναι παραγωγικός και πάντα γεμάτος θετική ενέργεια.


Γιατί οριζόντιες δεξιότητες;

Κάθε εργοδότης θέλει να επιλέξει τους συναδέλφους του ανάμεσα από άτομα που έχουν τέτοιες δεξιότητες. Υπάρχουν πολλά, καλά εκπαιδευμένα άτομα, αλλά παρόλα αυτά, επιλέγονται αυτοί που κατέχουν αυτές τις δεξιότητες. Γιατί; Ένα άτομο το οποίο έχει τέτοιες ιδιότητες είναι αξιόπιστο, αποτελεσματικό, παραγωγικό, ξέρει πώς να διαχειρίζεται τα προβλήματα, προσαρμόζεται εύκολα στην ομάδα, είναι σεβαστό και τυγχάνει εκτίμησης και έχει την ικανότητα να αποκτήσει εντυπωσιακά αποτελέσματα εντός σύντομου χρονικού διαστήματος.

Share:
Διαβάστε Επίσης
Η Θεραπευτική Δύναμη της Φύσης: Ανακαλύπτοντας την Ευεξία Μέσα από την Επαφή με το Περιβάλλον

Σε έναν κόσμο γεμάτο τεχνολογία, ρυθμούς και πίεση, η φυσική ομορφιά και η γαλήνη της φύσης συχνά παραμελούνται.