5 Συνήθειες Ενσυναίσθησης που θα σας Απογειώσουν στην Εργασία σας
Η ενσυναίσθηση θα μπορούσε να είναι η υπερδύναμή σας στη δουλειά, σύμφωνα με την ειδικό Mimi Nicklin. Πώς μπορείτε να την εφαρμόσετε;
Όταν ακούμε τη λέξη ενσυναίσθηση, πιθανότατα δεν την συνδέουμε με τη δύναμη ή την επιτυχία. Η ενσυναίσθηση θεωρείται γενικά μια πιο «μαλακή» ποιότητα, σε αντίθεση με την υπερ-συγκεντρωμένη, προσανατολισμένη προσέγγιση που συνήθως συνδέουμε με την καριέρα μας. Αλλά η Mimi Nicklin, ειδική σε θέματα ενσυναίσθησης, λέει ότι κάνουμε λάθος. Εκτιμά ότι αν υιοθετούσαμε την ενσυναίσθηση στον κόσμο της εργασίας, θα βλέπαμε θετικά αποτελέσματα.
«Η ενσυναίσθηση είναι η εξελικτική μας ικανότητα να βλέπουμε τον κόσμο από την οπτική γωνία του άλλου και να αναγνωρίζουμε ότι ο τρόπος με τον οποίο βλέπει τα πράγματα βασίζεται μοναδικά στη δική του οπτική γωνία και εμπειρία», λέει η Nicklin στο Stylist. «
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (SOFT SKILLS)
«Από το 2020, έχουμε αποκτήσει μεγάλη επίγνωση της ανάγκης να συνδεθούμε με τους γύρω μας – είτε στη δουλειά, είτε στο σπίτι, είτε στο διαδίκτυο – και παρόλα αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά πολιτιστικά, εργασιακά και κοινωνικά εμπόδια για την επίτευξη αυτού του στόχου. Βλέπουμε μια ευρέως διαδεδομένη εσφαλμένη αντίληψη∙ ότι οι άνθρωποι γεννιούνται με διαφορετικά επίπεδα ενσυναισθητικής “ικανότητας”, καθώς και μια παρερμηνεία της σημασίας της ενσυναίσθησης, την οποία μεταφράζουν ως “συμπάθεια” ή “συμπόνια” και, ως εκ τούτου, την τοποθετούν ως πολύ “εύκολη” για να χρησιμοποιηθεί στον εργασιακό χώρο. Αυτό συμβαίνει ανεξάρτητα από το γεγονός του αποτελέσματος της έρευνας το οποίο έχει δείξει ότι η ενσυναίσθηση είναι μια ικανότητα με την οποία όλοι γεννιόμαστε και ότι όλοι μπορούμε να γίνουμε πιο ενσυναισθητικοί αν το επιλέξουμε».
Στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, η ικανότητα κατανόησης των απόψεων και των εμπειριών των άλλων και η επίδειξη κατανόησης διαφοροποιεί τους ηγέτες από τους συναδέλφους τους, καθώς και αυξάνει σημαντικά την επαγγελματική απόδοση και το ηθικό. Προωθεί τις σχέσεις και έχει σημαντική θετική επίδραση στις επαγγελματικές σταδιοδρομίες των ενδιαφερομένων μερών, καθώς και στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την ευγενή άμυλα.
Η Nicklin προτείνει πέντε συνήθειες των ενσυναισθητικών ανθρώπων που πρέπει να υιοθετήσουμε.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (SOFT SKILLS)
Να είστε «περίεργοι»
«Οι πιο ενσυναισθητικοί άνθρωποι είναι από τη φύση τους περίεργοι», λέει η Nicklin. «Κάνουν ερωτήσεις που άλλοι δεν θα έκαναν για να εμβαθύνουν περισσότερο στην εικόνα και τις εμπειρίες κάποιου, ώστε να κατανοήσουν με μεγαλύτερη σαφήνεια την άποψή τους».
Συντονιστείτε στη γλώσσα του σώματος
Σκεφτείτε την επαφή με τα μάτια, τη θέση του σώματος και τη στάση του σώματος.
«Η ενσυναισθητική κατανόηση εμπλέκει τη δύναμη της γλώσσας του σώματος στις συζητήσεις και σας ενθαρρύνει να χρησιμοποιείτε ολόκληρο το σώμα σας για να δείξετε ότι ενδιαφέρεστε και είστε παρόντες στην πραγματικότητα των άλλων», λέει η Nicklin. «Οι ενσυναισθητικοί ηγέτες χρησιμοποιούν άμεσα την οπτική επαφή και η προσοχή τους είναι πάντα εστιασμένη εξ ολοκλήρου σε όποιον μιλάει. Το σώμα τους είναι στραμμένο προς τον ομιλητή, τα χέρια τους δεν είναι σταυρωμένα και θυμούνται να χαμογελούν και να γνέφουν για να ενθαρρύνουν το μοίρασμα».
Γίνετε καλός ακροατής
«Αν είχατε μια συζήτηση με έναν άνθρωπο με υψηλή ενσυναίσθηση, είναι πιθανό να έχετε φύγει με την αίσθηση ότι πραγματικά άκουσε αυτό που είχατε να πείτε», σημειώνει η Nicklin. «Αυτό συμβαίνει επειδή οι ενσυναισθητικοί άνθρωποι κατανοούν τη σημασία του να “ακούς” και να “βλέπεις” πραγματικά τον άλλον, πέρα από το να ακούς απλώς τα λόγια του. Αυτό το σύνολο δεξιοτήτων όχι μόνο σας επιτρέπει να καταλάβετε καλύτερα πώς να εργάζεστε – ή να ζείτε – με τους άλλους, αλλά δημιουργεί εμπιστοσύνη και ηρεμία σε εκείνους με τους οποίους συνδέεστε».
Να είστε υπομονετικοί
Αναμφίβολα είναι βαθιά εκνευριστικό όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει ακόμα πώς να χρησιμοποιεί το κουμπί σίγασης στις βιντεοκλήσεις ή όταν βλέπετε τον συνάδελφό σας να αργεί να απαντήσει στο μήνυμά σας. Αλλά κάντε μια συνειδητή προσπάθεια να δουλέψετε πάνω στην υπομονή και την κατανόησή σας. «Κατεβάστε ταχύτητα» και δώστε χώρο στους ανθρώπους να σκεφτούν.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (SOFT SKILLS)
Εκτιμήστε τη δύναμη του να λέτε «ευχαριστώ»
Η Nicklin προσθέτει: «Η ευγνωμοσύνη σας και το ευχαριστώ είναι μια πολύ καλή επιλογή∙ Oι ενσυναισθητικοί ηγέτες και επικοινωνιολόγοι εκτιμούν μια χειρονομία ευχαριστίας και κατανόησης, ως κάτι που δεν είναι καθόλου ασήμαντο. Η δύναμη του “ευχαριστώ”, μια καλά προσεγμένη συνάντηση δια ζώσης ή μια προσωπική γραπτή ανταπόκριση, όλα δείχνουν ότι κατανοείτε και εκτιμάτε τον αποδέκτη».
Share:
Διαβάστε Επίσης
Η ηγεσία δεν είναι απλώς ένας τίτλος ή μια θέση, αλλά μια δυναμική διαδικασία
Ένας στους δύο πολίτες δηλώνει ανοιχτά ότι δεν εμπιστεύεται