5+1 tips για να μην «διώξετε» τους καλύτερους υπαλλήλους σας
Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού,⠀
Όλες οι εταιρείες μικρές και μεγάλες θέλουν πάντα να προσλαμβάνουν τους καλύτερους υπαλλήλους. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δημιουργούν job descriptions, διαδικασίες αξιολόγησης, κλπ με σκοπό να τα καταφέρουν. Πολλές επιχειρήσεις επίσης, «παίρνουν» τους υπαλλήλους που θεωρούν ως καλύτερους για τη θέση που θέλουν να καλύψουν από άλλες εταιρείες πιθανά ανταγωνιστικές, δελεάζοντάς τους με καλύτερες συνθήκες και προοπτικές.
Τι γίνεται όμως όταν το καταφέρουν; Πόσο πολύ προσπαθούν στη συνέχεια να κρατήσουν τον καλύτερο; Ή μήπως θεωρούν ότι από τη στιγμή που τον «απέκτησαν» δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι άλλο; Ο ανταγωνισμός πάντα καραδοκεί, γιατί αυτόν που θεωρεί μία εταιρεία ως καλύτερο, γιατί έχει π.χ. τα προσόντα, τη θέληση ,την εμπειρία και το προφίλ που επιθυμεί, σίγουρα θα τον ήθελε και κάποια άλλη εταιρεία για τους ίδιους λόγους, η οποία μπορεί να τον προσεγγίσει προσφέροντάς του τα κατάλληλα κίνητρα για να φύγει.
Το να διατηρεί μία επιχείρηση το προσωπικό της, είναι σίγουρα σημαντικό και για την ευημερία της και για την ανάπτυξή της, καθώς οι άνθρωποι με την πάροδο του χρόνου υιοθετούν τις αξίες της εταιρείας, γνωρίζουν σε βάθος τη δουλειά και μπορούν να την πάνε ένα βήμα παραπέρα.
Η έκφραση «ουδείς αναντικατάστατος» σε θέσεις όπου ο εργαζόμενος δίνει το στίγμα του μέσα από την προσωπικότητά του και την αντίληψή του, δεν ισχύει, καθώς κανείς δεν μπορεί να είναι ίδιος ούτε με τον προηγούμενο, ούτε με τον επόμενο.
Πώς όμως μπορείτε να κρατήσετε τους «καλούς» για εσάς;
Ακολουθούν έξι tips που μπορείτε να ακολουθήσετε.
1. Καλή επικοινωνία
Η επικοινωνία ενός υπαλλήλου με τον Manager του είναι πάρα πολύ σημαντική, καθώς μπορεί να καθορίσει την ποιότητα της δουλειάς και των δύο και συνολικά να επηρεάσει το αποτέλεσμα. Σίγουρα είναι σημαντικό να υπάρχει άμεση επαφή με τον προϊστάμενο, όταν είναι εφικτό να γίνονται συναντήσεις από κοντά, και να μην χάνεται χρόνος και ενέργεια σε ατελείωτα mail, όπου κανείς δεν θυμάται από πού ξεκίνησε η συζήτηση. Επίσης είναι σημαντικό αφού έχει καθοριστεί το πλαίσιο της εργασίας και τα pojects που έχει αναλάβει ο υπάλληλος να αφήνετε το περιθώριο να «τρέξει» τη δουλειά του όπως αυτός ξέρει και να μην παρεμβαίνετε συνεχώς ελέγχοντας, καθώς αυτό εκτός του ότι προσθέτει άγχος, καθυστερεί και την ολοκλήρωση των εργασιών.
2. Εκτίμηση της εργασίας
Είναι πολύ σημαντικό ο εργαζόμενος να νιώθει ότι η δουλειά του εκτιμάται και επιβραβεύεται. Αυτό του δίνει το κίνητρο να συνεχίσει με χαρά, να έχει ιδέες και να φέρνει αποτελέσματα. Η αίσθηση του ανικανοποίητου μπορεί να οδηγήσει σε τέλμα έναν εργαζόμενο που νιώθει ότι η εργασία του δεν έχει νόημα. Ακόμα και το «μπράβο» ή το «έκανες καλή δουλειά» μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
3. Work life balance
Ναι η ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής δεν είναι ένα trend της εποχής, αλλά είναι ανάγκη. Αν δείχνετε ότι δεν εκτιμάτε τον χρόνο του άλλου, βάζοντάς του συνεχώς έξτρα δουλειά, την οποία δεν μπορεί να φέρει σε πέρας, ή κανονίζοντας συναντήσεις μετά το ωράριο εργασίας του τότε μάλλον δεν σας απασχολεί και πολύ.
4. Ακούστε τους άλλους
Το να είναι κάποιος Manager δεν σημαίνει ότι πρέπει μόνο να δίνει οδηγίες και κατευθύνσεις, πρέπει παράλληλα να ακούει αυτό που έχουν να του πουν τα μέλη της ομάδας του, να ρωτάει, να προσπαθεί να κατανοήσει γιατί μπορεί να πηγαίνει κάτι λάθος και να βρίσκει λύσεις μαζί με τον εργαζόμενο και όχι για λογαριασμό του εργαζόμενου.
5. Δώστε κίνητρα στους υπαλλήλους σας
Σίγουρα όλοι βαριούνται όταν κάνουν συνεχώς το ίδιο πράγμα στη δουλειά, ιδιαίτερα οι «καλοί» που εσείς έχετε επιλέξει! Τι μπορείτε να κάνετε για να μην πάνε κάπου αλλού που δεν θα βαριούνται; Δώστε τους κίνητρα! Μιλήστε μαζί τους, για το τι θα ήθελαν να κάνουν ή να αναλάβουν και βρείτε τρόπο να το κάνετε πραγματικότητα.
6. Δώστε Προαγωγή
And last but not least προαγωγή! Ναι αν θέλετε να παραμείνει ο «καλός» σας υπάλληλος πρέπει να σκεφτείτε εκτός από το να δημιουργήσετε ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας και να δώσετε ηθικά κίνητρα, να δώσετε και πιο «απτά» κίνητρα. Τι σημαίνει αυτό; Δώστε του αυτό που βλέπετε ότι θέλει. Είτε αυτό είναι άλλο αντικείμενο που συνοδεύεται και από αύξηση μισθού, είτε αυτό είναι να γίνει επικεφαλής ομάδας που πάλι θα συνοδεύεται από αύξηση μισθού ή και άλλα benefits.
Να θυμάστε ότι κανείς δεν θέλει να αφήσει μία δουλειά στην οποία νιώθει χαρούμενος και ικανοποιημένος από το αντικείμενο της εργασίας του, βλέπει ότι η δουλειά του αναγνωρίζεται και ανταμείβεται και νιώθει ότι είναι σημαντικός γιατί προσφέρει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Γλώσσα του Σώματος: Όσα “συμβαίνουν” χωρίς λόγια
- ΑΡΘΡΟ: Διαχείριση Κινδύνου και Ασφάλιση. Οι Ενέργειες για Αποφυγή μιας Οικονομικής Καταστροφής
- ΑΡΘΡΟ: 5 τρόποι να Ξυπνήσεις τον Ηγέτη μεσα σου
- ΑΡΘΡΟ: Κούραση ή χρόνια κόπωση; Πως θα καταλάβετε τη διαφορά και τι να κάνετε
- ΝΕΑ: Παν. Κύπρου: Θέση εργασίας για ειδικό σε θέματα Ασφάλειας και Υγείας με ελάχιστο προσόν το ΕΣΥΠΠ
- ΝΕΑ: Πώς να πάρεις χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επιχείρησή σου
- ΝΕΑ: ΑνΑΔ: €21,9εκ. θα διατεθούν στην Επαγγελματική Κατάρτιση μέσα στο Β΄ Εξάμηνο του 2020
- ΝΕΑ: Τόσο πλουσιότερος έγινε ο Elon Musk πιάνοντας τον πρώτο στόχο παραγωγικότητας
Share:
Διαβάστε Επίσης
Χωρίς αυτούς, οι επιχειρήσεις μένουν στάσιμες...
Χωρίς αυτόν, οι επιχειρήσεις μένουν στάσιμες...