8 Τρόποι να Χειριστείς έναν Κακό Προϊστάμενο

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
8 Τρόποι να Χειριστείς έναν Κακό Προϊστάμενο

Ο βασικός λόγος που οι περισσότεροι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι στη δουλειά τους, είναι ο κακός προϊστάμενος. Και δυστυχώς υπάρχουν πολλοί κακοί προϊστάμενοι. Στη Βρετανία η αναλογία είναι 1 στους 4 και στη Νορβηγία 1 στους 5. Πολλές φορές, οι εργαζόμενοι παραιτούνται όχι γιατί θέλουν να φύγουν από μία εταιρία, αλλά για να απαλλαγούν από ένα κακό προϊστάμενο. Όμως υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσεις ένα κακό προϊστάμενο και να βελτιώσεις την καθημερινότητά σου στη δουλειά.

1. Θεώρησε ότι δεν έχει κακές προθέσεις

Μπορεί κάποια από τα πράγματα που κάνει ο προϊστάμενός σου να σου σπάνε τα νεύρα, αλλά μάλλον δεν είναι αυτός ο στόχος του. Μέχρι να αποδειχτεί το αντίθετο, θεώρησε ότι δεν το κάνει εσκεμμένα και συνειδητά. Ίσως έχει να κάνει με το φόρτο εργασίας και τις πιέσεις που δέχεται κι αυτός από τους ανωτέρους του.

2. Αποφάσισε σε ποια κατηγορία ανήκει ο προϊστάμενός σου

Υπάρχουν 3 κατηγορίες κακών προϊσταμένων

  • Αυτοί που δεν ξέρουν ότι είναι κακοί
  • Αυτοί που ξέρουν ότι είναι κακοί και προσπαθούν να βελτιωθούν
  • Και αυτοί που ξέρουν ότι είναι κακοί και δεν τους νοιάζει

Αν ανήκει στην 3 κατηγορία, ξέχασέ το. Όμως, οι περισσότεροι προϊστάμενοι δεν αντιλαμβάνονται πόσο δυστυχισμένους κάνουν τους υφιστάμενούς τους. Αν του δώσεις να καταλάβει πόσο πολύ επηρεάζει την ψυχολογία και την παραγωγικότητά σου η συμπεριφορά του, ίσως να προσπαθήσει να είναι λιγότερο επικριτικός και αυστηρός μαζί σου. Ειδικά, αν αυξήσεις την ποσότητα και την ποιότητα της δουλειάς σου και όταν καταλάβει ότι τον συμφέρει να είσαι ευτυχισμένος.

3. Δείξε στον προϊστάμενό σου που “χωλαίνει”

Δώσε του να καταλάβει σε ποιους τομείς μπορεί να βελτιωθεί. Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό, να σε φέρει σε αντιπαραθέσεις και σε ρήξεις, αλλά είναι ένα απαραίτητο βήμα. Ο προϊστάμενός σου δεν είναι μέσα στο κεφάλι σου, ούτε μπορεί να διαβάσει τη σκέψη σου, χρειάζεται να του πεις την άποψή σου με ειλικρινή και εποικοδομητικό τρόπο.


ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΗΓΕΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ


4. Μην περιμένεις αύριο, κάντο σήμερα.

Μπορεί να μπεις στον πειρασμό να σκεφτείς ότι δεν πειράζει μωρέ, θα φτιάξουν τα πράγματα ή θα πάρει προαγωγή και πάει σε άλλο τμήμα ή ότι θα βρει αλλού καλύτερα λεφτά και έτσι θα φύγει και θα γλυτώσεις από αυτόν, αλλά όλα αυτά μπορεί να μην συμβούν ποτέ. Οπότε ανάλαβε δράση τώρα και πες αυτά που πρέπει να πεις.

5. Επίλεξε το σωστό χρόνο για να μιλήσεις

Ένα meeting με άλλους ή μια γρήγορη κουβεντούλα στο διάδρομο δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να συζητήσεις τα προβλήματά σου. Κανόνισε μια προσωπική συνάντηση όπου θα έχετε το χρόνο και την ηρεμία που χρειάζεται για να έχετε μια ουσιαστική και πολιτισμένη συζήτηση.

6. Εξήγησε τι σε επηρεάζει αρνητικά και τι αντίκτυπο έχει αυτό στη δουλειά σου

Να είσαι συγκεκριμένος και σαφής. Όταν κάνεις …….., έχει σαν συνέπεια εγώ να κάνω …….. , με αποτέλεσμα να συμβαίνει ………. Αν του δώσεις να καταλάβει πώς η συμπεριφορά του επηρεάζει την ψυχολογία σου, ρίχνει την παραγωγικότητά σου, βλάπτει την εταιρία ή αυξάνει τα έξοδα, τότε θα καταφέρεις καλύτερα να τον πείσεις να αλλάξει.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


7. Πρότεινε εναλλακτικές

Πες του τι άλλο θα μπορούσε να κάνει και γιατί τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Οι συγκεκριμένες προτάσεις δημιουργούν τις βάσεις για θετικές λύσεις.

8. Επιβράβευσε τον προϊστάμενό σου για την καλή του συμπεριφορά

Όταν κάνει αυτά που συμφωνήσατε και είναι σούπερ προϊστάμενος, μην ξεχνάς να του το λες. Πολλοί προϊστάμενοι δεν ακούν ποτέ έναν καλό λόγο, γιατί οι περισσότεροι υπάλληλοι πιστεύουν ότι ο έπαινος είναι καθαρά αρμοδιότητα του προϊσταμένου.

Share:
Διαβάστε Επίσης
Οργανωσιακές Αξίες: Πυλώνας Επιτυχίας και Διαφοροποίησης για τις Σύγχρονες Επιχειρήσεις

Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση