9 Τρόποι για Αποτελεσματική Παρακίνηση του Προσωπικού (Motivation)

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
9 Τρόποι για Αποτελεσματική Παρακίνηση του Προσωπικού (Motivation)

Η δυνατότητα του επιχειρηματία να παρακινεί τους υπαλλήλους του, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ικανότητες που μπορεί να κατέχει. Σε μια εποχή όπου η πιθανότητα αύξησης του μισθού είναι απίθανη και τα χρηματικά bonus είναι αδύνατο να δοθούν, το να μπορεί ο εργοδότης να παρακινεί το προσωπικό του χωρίς να τους "τάζει" χρήματα, είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμο. Θα μπορούσα να πω ότι είναι αναγκαίο. Υπάρχουν εννέα τρόποι με τους οποίους ο επιχειρηματίας-εργοδότης, μπορεί να παρακινήσει το προσωπικό του και να κρατήσει το ηθικό τους ψηλά.

1. Να είστε γενναιόδωροι με τους επαίνους

Όλοι αναζητούν τον έπαινο και την αναγνώριση. Είναι το πιο απλό και δεν στοιχίζει τίποτα. Ο εργοδότης οφείλει να βρει τα καλά στοιχεία του εργαζόμενου και να τα υποστηρίζει. Όταν ο εργαζόμενος αναγνωρίζεται από τον εργοδότη του, η ψυχολογία του ανεβαίνει και ως αποτέλεσμα το εργασιακό του περιβάλλον βελτιώνεται δραστικά. Αρχικά, ο έπαινος μπορεί να δοθεί σε προσωπική βάση και σε μια κουβέντα πρόσωπο με πρόσωπο. Όταν "εξοικειωθείτε" με την διαδικασία αυτή, τότε μπορεί να γίνει αναγνώριση των υπαλλήλων μπροστά σε όλη την ομάδα και αυτό είναι ακόμα πιο ισχυρό. 


2. Καταργήστε την θέση του Manager

Πολύ δραστική πρόταση αλλά ταυτόχρονα πολύ αποτελεσματική. Δεν ακούγεται λογικό, αλλά δοκιμάστε το. Το να καταργηθεί η θέση του manager ως έννοια και να παρακινηθεί το προσωπικό να δουλέψει ως ομάδα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από το να αναφέρεται ο κάθε ένας εργαζόμενος ξεχωριστά στον manager του. Η έννοια της ομάδας μπορεί να κάνει θαύματα. Σκεφτείτε το. Τί είναι πιο δύσκολο; Το να απογοητεύσεις ένα άτομο ή να απογοητεύσεις μια ολόκληρη ομάδα; Το να εργάζονται οι υπάλληλοι ως ομάδα, με ίσους όρους μεταξύ τους, φέρνει συχνά πολύ πιο γρήγορα αποτελέσματα. 


3. Κάντε τις ιδέες σας, δικές τους

Οι υπάλληλοι συνήθως απεχθάνονται να τους λένε τι να κάνουν. Αντί να λέτε στον κόσμο τι να κάνει, ζητήστε τους να κάνουν αυτό που θέλετε σαν να ήταν δική τους ιδέα. Για παράδειγμα, η πρόταση "Θέλω να κάνεις αυτό" μπορεί να αντικατασταθεί με την πρόταση "Τι θα έλεγες αν κάναμε αυτό με αυτό τον τρόπο;" 


4. Ποτέ να μην κριτικάρετε ή να διορθώνετε

Κανένας, μα κανένας, δεν θέλει να ακούει ότι έχει κάνει κάτι λάθος. Αν πραγματικά θέλετε να απογοητεύσετε κάποιον, τότε δεν έχετε παρά να τον κριτικάρετε. Προσπαθήστε να εφαρμόσετε ένα έμμεσο τρόπο για να βοηθήσετε κάποιον να βελτιωθεί, να μάθει από τα λάθη του και να τα διορθώσει. Μπορείτε να ρωτήσετε "Ήταν αυτός ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις αυτό το θέμα;" ή "Έχεις κάποια ιδέα για το πως θα μπορούσες να αντιμετωπίσεις το θέμα διαφορετικά;". Τότε δημιουργείτε μια συζήτηση στην οποία αναζητάτε λύσεις και όχι επισήμανση στα λάθη. 


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΗΓΕΣΙΑ


5. Δημιουργήστε Ηγέτες

Επισημάνετε τα χαρακτηριστικά των καλύτερων υπαλλήλων σας, αναγνωρίστε τα, και εξηγήστε τους ότι λόγω αυτών των χαρακτηριστικών τους θέλετε να γίνουν παράδειγμα για τους άλλους. Θα ανεβάσετε τον πήχη ψηλά και θα τους παρακινήσετε να κρατήσουν την φήμη τους ανεπηρέαστη. 


6. Κεράστε έναν υπάλληλο κάθε εβδομάδα

Εκπλήξτε τους θετικά. Μην κάνετε κάποια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με την νέα σας στρατηγική. Απλά, περπατήστε στο γραφείο του κάθε υπαλλήλου σας και προσκαλέστε τον για γεύμα ή δείπνο χωρίς να το περιμένει. Είναι ένας πολύ απλός τρόπος να του δείξετε ότι αναγνωρίζετε και εκτιμάτε την δουλειά που κάνει.


7. Δώστε αναγνώριση και μικρές επιβραβεύσεις

Αυτά τα δύο μπορούν να επιτευχθούν με πολλούς τρόπους. Ανακοινώστε σε μια συνάντηση των υπαλλήλων τι πέτυχε κάποιος από τους υπαλλήλους. Δημιουργήστε ευκαιρίες για εσωτερικά παιχνίδια ή διαγωνισμούς και βάλτε τα αποτελέσματα σε ένα πίνακα ανακοινώσεων που μπορούν όλοι να δουν. Μικρού κόστους δώρα, όπως δώρο-επιταγές, δείπνο σε κάποιο εστιατόριο, υπηρεσίες spa δίνουν μεγάλο κίνητρο στον εργαζόμενο.


8. Κάντε Εταιρικά Party

Το να υπάρχει ομαδικό πνεύμα στην εταιρεία είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την παρακίνηση του προσωπικού. Διοργανώστε μια πολύ μικρή εκδρομή, κάντε κάποιο party γενεθλίων, δημιουργήστε συναντήσεις εκτός των εταιρικών θεμάτων. Δεν χρειάζεται να περιμένετε τις γιορτές για να μαζέψετε το προσωπικό όλο μαζί. Διοργανώστε συναντήσεις ώστε να υπενθυμίζετε στο προσωπικό σας ότι όλοι είναι μια ομάδα με κοινό στόχο.


 9. Μοιραστείτε την Επιτυχία και τις Δυσκολίες

Όταν η εταιρεία σας πηγαίνει καλά, γιορτάστε το. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να δώσετε να καταλάβουν οι υπάλληλοι ότι είστε ευγνώμονες για την δουλειά που κάνουν για εσάς και που η εταιρεία πάει καλά. Ξεφύγετε από τα τετριμμένα και δείξτε τους που μπορείτε να φτάσετε όταν οι εργασίες πηγαίνουν λόγω των υπαλλήλων της. Επιπλέον, μοιραστείτε τις ανησυχίες σας και τις απογοητεύσεις σας. Οι εργαζόμενοι πρέπει να καταλαβαίνουν πότε τα πράγματα πάνε καλά και πότε όχι. Να είστε ειλικρινείς και ανοιχτοί.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Share:
Διαβάστε Επίσης