Corporate Social Responsibility εν έτει 1925!!

Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Νομοθεσία, Νομική & Δικηγόροι,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Corporate Social Responsibility εν έτει 1925!!
Από το κήρυγμα του Frederick Lewis Donaldson στο Westminster Abbey του Λονδίνου στις 20 Μαρτίου 1925. Τα 7 θανάσιμα Κοινωνικά Αμαρτήματα είναι….

1.       Πλούτος χωρίς Εργασία (Wealth without work)
2.      Απόλαυση χωρίς Συνείδηση (Pleasure without conscience)
3.      Γνώση χωρίς Χαρακτήρα (Knowledge without character)
4.      Εμπόριο χωρίς Ηθική (Commerce without morality)
5.       Επιστήμη χωρίς Ανθρωπισμό (Science without humanity)
6.      Λατρεία χωρίς Θυσία (Worship without sacrifice)
7.       Πολιτική χωρίς Αρχές (Politics without principle)

Το καθένα από τα πιο πάνω μπορεί να αποτελέσει τίτλο διατριβής και βιβλία ολόκληρα να γραφτούν για αυτό. Εγώ σήμερα θα αναφερθώ στο 4ο αμάρτημα του ‘Εμπορίου χωρίς Ηθική’

Από το 1925 και όχι μόνο δεν έχει ξεθωριάσει ο κανόνας αυτός αλλά τυγχάνει εφαρμογής σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Τέτοια φαινόμενα πλέον δεν είναι οι εξαιρέσεις αλλά μάλλον ο κανόνας. Η επιχειρηματικότητα στην άκρατη σημερινή της μορφή βλέπει το κόστος, το κέρδος, τις τιμές της μετοχής, την εξαγορά, την επέκταση και τόσα άλλα παραβαίνοντας σχεδόν κατά κανόνα κάθε αρχή ηθικής. Το χειρότερο μάλιστα είναι ότι οι επιχειρήσεις …δεν καταλαβαίνουν καν ότι παραβιάζουν ηθικούς κανόνες και αρχές. Θεωρούν ότι κάνουν το καθήκον που προστάζει η ….αγορά. Πως αντιμετωπίζει λοιπόν η πολιτεία την επιχειρηματική ανηθικότητα; Με τι άλλο φυσικά…. με Νόμους, Κανονισμούς, Πλαίσια και Ντιρεκτίβες….

- Θέλουμε Νόμο για να μην πετάμε τα απόβλητα του εργοστασίου στο ποτάμι ή τη θάλασσα.
Θέλουμε Νόμους για να μας λένε ποια είναι η ελάχιστη αμοιβή του εργαζομένου για μια αξιοπρεπή διαβίωση
Θέλουμε Ολόκληρο πλαίσιο και Ευρωπαϊκή Οδηγία για να καταλάβουμε ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να διαμοιράζουμε και να εκμεταλλευόμαστε τα προσωπικά δεδομένα των συνεργατών και πελατών μας.
- Θέλουμε Επιτροπές Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας για να καταλάβουν οι δημοσιογράφοι ότι δε πρέπει να λένε ότι θέλουν.
Θέλουμε παρατηρητήρια τιμών και …. μπλαφόν!!
- Θέλουμε διακηρύξεις με τα δικαιώματα των ασθενών, των ταξιδιωτών, των παιδιών, των γυναικών, της μητέρας εργαζόμενης και η λίστα μπορεί να συνεχιστεί επ’ άπειρον….

Εφεύραμε λοιπόν το …Corporate Social Responsibility για να κάνουμε αυτά που αυτονόητα ο  Frederick Lewis Donaldson διακήρυττε πριν από ….100 χρόνια. Το χειρότερο είναι ότι κάνοντας αυτά θεωρούμε εαυτούς…. πρωτοπόρους!!
Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι 10 Καριέρες του Μέλλοντος που Πρέπει να Γνωρίζετε για το 2025

Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Συνεργάτης και όχι ως Αντικαταστάτης των Συγγραφέων και Δημοσιογράφων

Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα