Ανάγκη δημιουργίας προτύπου αναγνώρισης και επιβράβευσης ανθρωπίνου δυναμικού
Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον στην αγορά εργασίας, και με τη δυστοκία που παρατηρείται στην προσέλκυση ικανού και δεσμευμένου ανθρώπινου δυναμικού, η δημιουργία συστήματος αναγνώρισης και επιβράβευσης αποτελεί ουσιώδης ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η αναγνώριση και επιβράβευση του ανθρώπινου δυναμικού συνδέεται με την συμπεριφορά και απόδοση στην εργασία καθώς και τα επιχειρηματικά αποτελέσματα, ποιοτικά και οικονομικά.
Ένα ‘Πρότυπο Εφαρμογής Συστήματος Αναγνώρισης και Επιβράβευσης’ (‘πρότυπο’) προδιαγράφει τις απαιτήσεις με κοινώς αποδεκτά στοιχεία που διασφαλίζουν αξιοκρατία και ψηλή απόδοση σε όλη την έκταση της επιχειρηματικής δράσης. Ποια είναι αυτά;
•Συστημική διαχείριση
•Αμοιβαία επικοινωνία και διαφάνεια στην αλυσίδα εργασίας
•Καθολική συμμετοχή
•Διασύνδεση με εταιρικές αξίες
•Αρχές και κουλτούρα αναγνώρισης και αξιολόγησης
Τι είναι τα καθένα από τα ανωτέρω:
Η συστημική διαχείριση είναι το αντίθετο της περιστασιακής και κατά βούληση διαχείρισης.
Η αμοιβαία επικοινωνία στην αλυσίδα εργασίας είναι προϋπόθεση για πλήρη καταγραφή των προς αναγνώριση περιπτώσεων. Αυτό συνεπάγεται εσωτερική επικοινωνία, καθώς και επικοινωνία με πελάτες και συνεργάτες για αρτιότερη εφαρμογή του συστήματος.
Η καθολική συμμετοχή των εμπλεκομένων αποτελεί επίσης προϋπόθεση. Το ποσοστό εμπλοκής και το ποσοστό αξιοπιστίας είναι αλληλένδετα. Το σύστημα είναι σύστημα 360 μοιρών, σε αυτό συμμετέχουν όλοι που δύνανται να προτείνουν και να προταθούν.
Η διασύνδεση με τις εταιρικές αξίες της επιχείρησης το καθιστά εργαλείο στρατηγικής και προσανατολισμού. Κάθε πρόταση διασυνδέεται με μια εταιρική αξία, δίνοντας τη δυνατότητα να αξιολογείται η πρακτική εφαρμογή τους.
Οι αρχές και κουλτούρα αναγνώρισης και αξιολόγησης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχημένης υλοποίησης. Τίποτε δεν ευδοκιμεί σε ακαλλιέργητο έδαφος, ούτε στη φύση, ούτε στο πνεύμα του ανθρώπου.
Το πρότυπο μπορεί να εφαρμοστεί ανεξάρτητα από άλλα συστήματα διαχείρισης διαδικασιών ή να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα συστήματα. Η χρήση του συστήματος σε ηλεκτρονική μορφή το κάνει σχετικά απλό και διαφανές, νοουμένου ότι υπάρχουν τα μέσα και η βασική κατάρτιση.
Ποιες αρχές ή βέλτιστες πρακτικές ενσωματώνονται στο πρότυπο;
1.Τακτική παρακολούθηση υλοποίησης στόχων (Performance Related Recognition), στα πλαίσια της στοχοθέτησης.
2.Στα ίδια πλαίσια, οροθετούνται επιπλέον στόχοι – κίνητρα, στη βάση του ‘Υπάλληλος Πωλήσεων’, ‘Υπάλληλος Περιβαλλοντικής Συνεισφοράς’, ‘Χαμόγελο της Βδομάδας’ κλπ.
3.Συνεχή διερεύνηση για περιστατικά ‘Βέλτιστων Πρακτικών’ στα πλαίσια του ‘Catch People Doing the Extra Mile’
4.Διασύνδεση με το σύστημα Ανατροφοδότησης πελατών, προσωπικού, συνεργατών και διεύθυνσης, όπου προσανατολιζόμαστε σε ατομικές ή ομαδικές προτάσεις. Πηγές του συστήματος είναι επίσης τα κοινωνικά δίκτυα, ή δημόσιες αναφορές.
5.Διασύνδεση με το σύστημα αξιολόγησης ανθρώπινου δυναμικού για μηνιαία εξέταση της συμβατότητας με τις εταιρικές αξίες. (Monthly Value Recognition)
6.Μέρος του συστήματος δύνανται να γίνουν οι επετειακές βραβεύσεις ή επίτευξη επαγγελματικών μεγαστόχων.
Αναγνώριση και Επιβράβευση, ποια η διαφορά
Το σύστημα αποτελείται από το κεφάλαιο ‘Αναγνώριση’ και το κεφάλαιο ‘Επιβράβευση’, τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.
Αναγνώριση είναι το στάδιο της υποβολής, προτάσεων προς αξιολόγηση και γνωστοποίηση, με αντίστοιχη επεξεργασία των δεδομένων.
Επιβράβευση είναι το στάδιο της δημόσιας επευφημίας και ανταμοιβής για την επιτυχία.
Το σύστημα εισηγείται συγκεκριμένη μεθοδολογία και αποσκοπεί στο να καταστεί το σημείο αναφοράς για εναρμόνιση σε εκτενή κλίμακα στην ευρύτερη οικονομία.
Το πρότυπο κινείται πέρα από νομικά πλαίσια στοχεύοντας την πλήρη ικανοποίηση και ολοκλήρωση του ανθρώπινου δυναμικού, προβάλλοντας τα θετικά και εκθειάζοντας τις άριστες αποδόσεις και επιδόσεις.