Επιχειρηματική ιδέα: 4 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση
Αδιαμφισβήτητα, η επιχειρηματικότητα είναι σέξι. Ακόμα και σε περίοδο οικονομικής ξηρασίας και τρομερών δυσκολιών, υπάρχουν άνθρωποι που ονειρεύονται τη δική τους επιχείρηση. Άνθρωποι που ελπίζουν και νιώθουν πως η επιχειρηματική ιδέα που έχουν, αποτελεί το κλειδί προς την οικονομική τους ανεξαρτησία.
Η επιχειρηματικότητα παραμένει σέξι για πολλούς λόγους. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θέλουν να αποδράσουν από ένα ωράριο το οποίο δεν τους καλύπτει και κάνει μίζερη τη ζωή τους.
Εκείνοι που θέλουν να ρισκάρουν για να έχουν το μέλλον στα χέρια τους, που θέλουν να ασχοληθούν με το αντικείμενο που τους παθιάζει ή εκείνοι που ονειρεύονται πολλά λεφτά και μια ζωή διαφορετική από αυτήν που ζουν σήμερα.
Τα οφέλη μια επιτυχημένης επιχείρησης πραγματικά είναι πολλά, αλλά ενώ η επιχειρηματικότητα απέχει χιλιόμετρα από το τζόγο, παραμένει ένα μεγάλο ρίσκο.
Ακόμα μεγαλύτερο αν υπολογίσει κανείς τις συγκυρίες τις εποχής μας, που κάνουν την επιτυχία για κάθε νέα επιχειρηματική ιδέα ακόμα πιο δύσκολη. Για να πετύχει η συνταγή, δεν πρέπει μόνο να έχεις την όρεξη να μαγειρέψεις, πρέπει να είσαι στο σωστό περιβάλλον με τα σωστά εργαλεία και υλικά, ώστε να δέσει το μίγμα καλά.
Γιατί αν δε δέσει, όλος ο κόπος που έκανες πάει χαμένος. Κάτι που σίγουρα θα το έχεις παρατηρήσει και εσύ γύρω σου. Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που άνοιξαν και λίγους μήνες μετά έβαλαν λουκέτο, γιατί έγιναν λάθη, πάρθηκαν εσφαλμένες αποφάσεις και υπήρχαν υπεραισιόδοξες προβλέψεις.
Αν λοιπόν ονειρεύεσαι κι εσύ να ξεκινήσεις κάτι δικό σου και να δώσεις σάρκα και οστά στην επιχειρηματική ιδέα που έχεις, τότε πριν ξεκινήσεις ρίξε μια καλή, ώριμη ματιά στον καθρέπτη και δώσε μια απάντηση σε μερικές απλές ερωτήσεις.
#1 Καλύπτεις κάποια ανάγκη;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι και πολλά πλεονεκτήματα που κάνουν τον τίτλο του επιχειρηματία ελκυστικό. Μερικά από αυτά τα αναφέραμε και πιο πάνω. Όμως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, πρόκειται για εγωιστικά χαρακτηριστικά.
Πράγματα που αφορούν εσένα και όχι τον πελάτη σου. Τον πελάτη σου δεν τον νοιάζει αν εσύ θες να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου. Αν θες να γίνεις πλούσιος, αν θες να ασχοληθείς με αυτό που σε παθιάζει ή επιθυμείς ένα διαφορετικό lifestyle.
Ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται για τα όνειρα σου. Νοιάζεται για ένα πράγμα και μόνο. Για το αν το προϊόν που παράγεις ή η υπηρεσία που παρέχεις, καλύπτει κάποια δική του ανάγκη. Αν λύνει ένα δικό του πρόβλημα.
Αν η επιχείρηση σου το κάνει αυτό, τότε ο κόσμος θα απευθυνθεί σε σένα και αν μάλιστα είσαι από τους λίγους ή ακόμα και ο μοναδικός που καλύπτει αυτήν την ανάγκη, τότε οι πιθανότητες για επιτυχία ανεβαίνουν εκθετικά.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
#2 Υπάρχει χώρος στην αγορά;
Οι πιθανότητες όμως να είσαι ο μοναδικός που λύνει το συγκεκριμένο πρόβλημα, δεν είναι πολλές.
Οι επιτυχημένες καινοτόμες ιδέες είναι σπάνιες και κάποιος πρέπει να κοιτάξει καλά για να τις βρει. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να ανακαλύψεις εκ νέου τον τροχό. Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχουν ανάγκες που μένουν ανικανοποίητες και συνεπώς αρκετή ζήτηση για αυτό που πουλάς.
Γι’ αυτό και πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, πρέπει να τσεκάρεις και να αναλύσεις την αγορά και τον τομέα που σε ενδιαφέρει. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός; Υπάρχει χώρος στον τομέα ή στην περιοχή που θες να ανοίξεις μαγαζί; Υπάρχουν πελάτες που ο υπάρχον ανταγωνισμός δεν καλύπτει τις ανάγκες τους; Επιχειρηματική ιδέα: 4 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση
#3 Τι είναι αυτό που σε ξεχωρίζει από τους άλλους;
Για να πετύχει μια επιχείρηση είναι πολύ σημαντικό ο επιχειρηματίας να μπορεί να σκεφτεί ως υποψήφιος αγοραστής και να δει τα πράγματα, από την πλευρά των ανθρώπων που θέλει να προσελκύσει.
Αν λοιπόν κάποιος που ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία που θες να πουλήσεις, σταθεί ανάμεσα σε σένα και τον ανταγωνισμό, τί είναι αυτό που θα τον κάνει να επιλέξει εσένα; Τί είναι αυτό που σε κάνει ξεχωριστό στα μάτια του;
Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση που θέλει να πετύχει, να μπορεί να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Αυτό συνήθως σημαίνει πως πρέπει να κάνεις κάτι καλύτερα από τους άλλους.
Ίσως αυτό το κάτι να είναι ταχύτερη παράδοση προϊόντων, καλύτερο after sales support, προϊόντα και υπηρεσίες που είναι στα μέτρα του κάθε πελάτη ή οτιδήποτε άλλο. Ό,τι και αν είναι όμως, είναι σημαντικό να το βρεις πριν ξεκινήσεις.
#4 Έχεις υπολογίσει τα νούμερα σωστά;
Στη σκέψη και στη θεωρία, όλες οι ιδέες είναι επιτυχημένες. Όμως η πραγματικότητα, μας διαψεύδει πολύ πιο συχνά απ’ όσο θα θέλαμε. Γι’ αυτό λοιπόν είναι απαραίτητο να έχεις δίπλα σου χαρτί και μολύβι και να έχεις κάνει τις απαραίτητες πράξεις πριν πάρεις την απόφαση να ξεκινήσεις.
Τα πολλά πάγια έξοδα, οι λάθος υπολογισμοί και οι υπεραισιόδοξες προβλέψεις, είναι μεγάλο αγκάθι για μια καινούρια επιχείρηση. Αποτελούν μια μέγγενη που σιγά-σιγά σφίγγει και συνθλίβει μια επιχειρηματική ιδέα, που υπό άλλες συνθήκες και με λίγο περισσότερο χρόνο, θα μπορούσε να είχε ανθήσει, να πετύχει και να αποφέρει κέρδη.
Γι’ αυτό λοιπόν, μην επαναπαύεσαι στη φαντασία. Αν πραγματικά θες να κάνεις κάτι δικό σου βάλε τα νούμερα κάτω, υπολόγισε τα πάντα και επαλήθευσε τα. Η πραγματικότητα και οι αριθμοί θα σου δείξουν το δρόμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Πώς θα μαθαίνεις τα πάντα σε λιγότερο χρόνο ακολουθώντας 5 συμβουλές
- ΑΡΘΡΟ: 5 ενδείξεις για να αναγνωρίσεις με την πρώτη ένα κακό αφεντικό
- ΑΡΘΡΟ: Τί είναι οι έξυπνοι μετρητές ηλεκτρισμού και πως εξοικονομουν ενέργεια και χρήμα;
- ΑΡΘΡΟ: 6 Θεμέλια για μια ισχυρή Εταιρική Κουλτούρα
- ΝΕΑ: Το EIMF με δύο διακεκριμένα προγράμματα πληροφορικής MCSA & CCNA
- ΝΕΑ: PQC Prime Quality Certification: Στη MySeminars με επιλεγμένο σεμινάριο Επιθεωρητών ISO9001
- ΝΕΑ: Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας: Εκστρατεία επιθεώρησης στη Μεταποιητική Βιομηχανία Σεπ-Νοε 2020
- ΝΕΑ: 10 Σεμινάρια από τη Polykarpou HRD για τον Ξενοδοχειακό και Επισιτιστικό Τομέα
Share:
Διαβάστε Επίσης
Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο
Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα