Generation Z: Τι θέλει τελικά από την αγορά εργασίας

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Επαγγελματική Κατάρτιση,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Πηγή: moneyreview.gr
Generation Z: Τι θέλει τελικά από την αγορά εργασίας

Μια νέα γενιά έχει εισέλθει στην αγορά εργασίας: πρόκειται φυσικά για την Generation Z, η οποία – όπως και οι προηγούμενες γενιές – έχει φέρει ήδη αλλαγές και έχει αφήσει το στίγμα της. Η Generation Z, ή Gen Z, αναφέρεται στους ανθρώπους που γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2012. Επομένως, σήμερα, τα μέλη της Generation Z είναι στην ηλικία των 11 έως 26 ετών.

Για τους Zoomers, αυτό που μετράει περισσότερο είναι ένα καλό εργασιακό περιβάλλον: θέλουν μια δουλειά σε εταιρεία επιλογής τους, θέλουν να κάνουν τη διαφορά, θέλουν οι εργοδότες να συμβαδίζουν με τις αξίες τους και θέλουν να έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται. Και δεν φοβούνται να το ζητήσουν. Με καινοτόμο και τολμηρό τρόπο, οι νέοι εργαζόμενοι ζητούν την ευελιξία και έναν χώρο εργασίας που θα σέβεται τα όρια και τις ανάγκες τους.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


Αν πάλι η δουλειά τους δεν ανταποκρίνονται σε αυτά που ζητάνε, δεν διστάζουν να παραιτηθούν. Η Gen Z και οι millenials είναι αυτοί που οδηγούνε τη Μεγάλη Παραίτηση. Πολύ συχνά, όμως, μετανιώνουν που παραιτήθηκαν και συνειδητοποιούν ότι η νέα τους δουλειά δεν είναι και τόσο καλύτερη.

Ακολουθούν μερικά χαρακτηριστικά των πιο νέων μελών της αγοράς εργασίας.

Θέλουν περισσότερη ευελιξία

Οι Zoomers θέλουν να διαγράψουν αυτά που έχτισαν οι milennials και να θέσουν τους δικούς τους κανόνες στην αγορά εργασίας. Κυρίως αυτό που ζητούν είναι μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ της δουλειάς και της προσωπικής τους ζωής.

Δεν θα διστάσουν να ζητήσουν από το αφεντικό τους να έχουν πιο ευέλικτο ωράριο ή να δουλεύουνε λιγότερο, σε αντίθεση με το αυστηρό ωράριο και τις υπερωρίες που έχουν συνηθίσει οι milennials. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι κάνουν πιο συχνά διαλείμματα ή απαντούν σε emails μόνο συγκεκριμένες μέρες της εργάσιμης εβδομάδας.

Δεν διστάζουν να αμφισβητήσουν ανοιχτά το status quo

Τα social media είναι τα μέσα που χρησιμοποιούν Gen Z’ers και milennials για να μιλήσουν ανοιχτά για τα προβλήματα που έχουν με την αγορά εργασίας και γενικότερα για τον καπιταλισμό. Παραπονιούνται για τις υπερωρίες και το burnout. Ζητούν να μπει πρώτα η ψυχική (και όχι μόνο) υγεία του εργαζόμενου και μετά η παραγωγικότητα.

Είτε είναι στην Κίνα με τα «τρελά» ωράρια εργασίας, είτε στην «καμένη» από την πανδημία Αμερική, πολλοί νέοι δεν διστάζουν ακόμα και να εγκαταλείψουν εντελώς την αγορά εργασίας αν αυτό σημαίνει ότι η ζωή τους θα βελτιωθεί.

Αλλάζουν δουλειές αρκετά συχνά…

Το τέλος της πανδημίας έδωσε το πάνω χέρι στην Generation Z για να ζητήσει μεγαλύτερη αυτονομία και ευελιξία στον χώρο εργασίας. Έχασαν τόσα πολλά κατά την περίοδο των lockdowns που έχουν επαναξιολογήσει τις προτεραιότητές τους και ξέρουν πια τι είναι σημαντικό και αυτούς.

Στο πλαίσιο αυτό, είδαμε και το μεγάλο κύμα παραιτήσεων στις ΗΠΑ – ή όπως το ονόμασε ο CEO του Linkedin, τη «Μεγάλη Ανακατανομή», αφού πολλοί παραιτήθηκαν και βρήκαν νέα δουλειά. Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η πλειοψηφία των Zoomers και των milennials άλλαξε δουλειά εν μέσω πανδημίας και η τάση αυτή φαίνεται πως συνεχίζεται και το 2022.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


…Αλλά το μετανιώνουν

Οι έρευνες, όμως, έχουν δείξει ότι η πλειοψηφία των νεαρών εργαζόμενων παθαίνει ένα σοκ, μια αρνητική έκπληξη, ακόμα και μια δυσαρέσκεια όταν βλέπουν τις συνθήκες στη νέα τους δουλειά. Είτε διαπιστώνουν ότι η εταιρεία δεν είναι όπως την περίμεναν, είτε απλά τους δελέασαν με έναν υψηλό μισθό και όλα τα υπόλοιπα ήταν χειρότερα, αρκετοί από αυτούς που άλλαξαν δουλειά το μετάνιωσαν τελικά.

Προτιμούν την τηλεργασία

Ενδιαφέρον έχει και έρευνα του ADP Research Institute που έγινε σε 32.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, η οποία διαπιστώνει ότι το 71% των ατόμων 18-24 ετών θα σκεφτόταν να ψάξει για άλλη δουλειά αν έπρεπε να γυρίσει στο γραφείο σε μόνιμη βάση. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι Zoomers δεν πρόλαβαν να βιώσουν τι εστί ζωή στο γραφείο λόγω της πανδημίας.

Δίνουν προτεραιότητα στο εργασιακό περιβάλλον, όχι στον μισθό

Η Gen Z νοιάζεται περισσότερο για την υγεία τους και την ισορροπία προσωπικής ζωής – δουλειάς. Ψάχνουν για δουλειές που τους εξασφαλίζουν επαρκείς μέρες άδειας, που έχουν ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον ή που παρέχουν σεμινάρια.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν στην ψυχική τους υγεία και θέλουν και οι εργοδότες τους να νοιάζονται για αυτό. Μάλιστα, αρκετοί είναι αυτοί που προκρίνουν τις αξίες μιας εταιρείας, το καλό περιβάλλον και την ψυχική τους υγεία σε σχέση με τον μισθό. Δεν θα διστάσουν, μάλιστα, να παραιτηθούν από μια δουλειά αν θεωρούν ότι επηρεάζει πάρα πολύ την προσωπική τους ζωή ή αν οι εταιρικές αξίες δεν συμβαδίζουν με τις δικές τους.

Είναι καινοτόμοι

Χάρη στην τεχνολογία, οι Gen Z’ers έχουν πιο ανεπτυγμένη την επιχειρηματικότητα από πολύ μικρή ηλικία. Σύμφωνα με έρευνα σε 1.000 Zoomers από το Center for Generational Kinetiks, το 62% εξ αυτών σκοπεύει να αρχίσει τη δική του επιχείρηση στο μέλλον. H πανδημία και η ανάγκη γέννησε περισσότερη καινοτομία, εφευρετικότητα και επιχειρηματικότητα με τους νέους να προσπαθούν να βρουν τρόπο να επιλύσουν τα προβλήματα των προηγούμενων γενιών.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Οργανωσιακές Αξίες: Πυλώνας Επιτυχίας και Διαφοροποίησης για τις Σύγχρονες Επιχειρήσεις

Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση