Γιατί είναι κρίσιμα σημαντική η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτών
Εάν στον Οργανισμό που εργάζεστε αφιερώνετε χρόνο και χρήμα για την εκπαίδευση των εργαζομένων τότε δεν χρειάζεστε αποδεικτικά στοιχεία για να πειστείτε για το πόσο μπορεί να βοηθήσει η εκπαίδευση σε νέες και πιο αποτελεσματικές δεξιότητες, είτε αυτές αφορούν γνώσεις, μεθόδους, τεχνικές και διαδικασίες είτε αφορούν την αλλαγή στάσεων και νοοτροπιών. Εάν στον οργανισμό σας η εκπαίδευση παρέχεται κυρίως από εσωτερικούς εκπαιδευτές, τότε αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι οι Εκπαιδευτές αυτοί να εκπαιδεύονται συστηματικά.
Η
εκπαίδευση είναι μια διαδικασία απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων αλλά και
βελτίωσης στάσεων και συμπεριφορών ώστε να καλυφθούν τα κενά ανάμεσα στο τι θέλει κάποιος να κάνει και στο τι είναι
ικανός να κάνει. Στη διαδικασία της εκπαίδευσης του εκπαιδευτή για το πώς
θα «διδάσκει», η πιο ενδεδειγμένη μέθοδος εκπαίδευσης είναι η πρακτική άσκηση.
Η ‘Πρακτική Άσκηση’ είναι η δυναμική και διαδραστική μέθοδος εκπαίδευσης του Εκπαιδευτή, η οποία προσφέρει γνώση και δεξιότητες στους συναδέλφους εκπαιδευτές με ένα πολύ δυναμικό και αποτελεσματικό τρόπο.
Γιατί
απαιτείται η Εκπαίδευση του Εκπαιδευτή;
Ο εκπαιδευτής θα ενισχύσει την ικανότητά του να χτίζει ομάδες και ηγέτες, να εντυπωσιάζει και να κερδίζει τους εκπαιδευόμενους του, να μειώνει την αρνητικότητα και να ενισχύει την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση του ιδίου και των εκπαιδευομένων του. Η εκπαίδευση επίσης θα θέσει στόχους, θα υποκινήσει, θα εστιάσει στη διαχείριση του άγχους, θα ενισχύσει τις εποπτικές δεξιότητες, τη δημιουργία εσωτερικής δυναμικότητας, ικανότητα έκφρασης και ανάπτυξης αξιών καθώς και την ανάπτυξη σχέσεων με τους ανθρώπους πρώτης γραμμής.
Δημιουργώντας
τον καλύτερο εκπαιδευτή
Γνώση και έμπνευση. Ο καλός εκπαιδευτής, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να έχει μια εμπεριστατωμένη και εις βάθος γνώση του αντικειμένου που διδάσκει. Η επικοινωνία μεταξύ του εκπαιδευτή/ παρουσιαστή και του κοινού πρέπει να είναι ξεκάθαρη. Ο Εκπαιδευτής δεν πρέπει να είναι ένας απλός ομιλητής αλλά κάποιος που μπορεί να καθοδηγήσει τους εκπαιδευόμενους του, να λειτουργεί ως «γκουρού» και να εμπνεύσει τους καταρτιζόμενους.
Διαχείριση και σεβασμό του χρόνου. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να εφαρμόζει το χρονοδιάγραμμα της εκπαίδευσης με μία έντιμη πρόθεση προς το συμφέρον των εκπαιδευομένων αλλά και των οργανισμών στους οποίους ανήκουν οι εκπαιδευόμενοι.
Σχέση εμπιστοσύνης. Ο εκπαιδευτής οφείλει και πρέπει να καθιερώσει μια καλή και φιλική σχέση με τους εκπαιδευόμενους χωρίς αντιπαραθέσεις. Με φιλικό τρόπο και μπόλικη υπομονή θα πρέπει να τους οδηγεί προς τη σωστή κατεύθυνση ώστε να διαχειριστεί τον κάθε εκπαιδευόμενο ξεχωριστά. Ο κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο και ρυθμό στην αφομοίωση και κατανόηση της νέας γνώσης και αυτό είναι το μυστικό που πρέπει να ‘ξεκλειδώσει’ ο εξαίρετος Εκπαιδευτής.
Τεχνικές
Εκπαίδευσης. Για να
μπορέσει ο εκπαιδευτής να περάσει τα μηνύματά του, θα πρέπει να μάθει να «λέει
ιστορίες», να παραθέτει γεγονότα και περιστατικά ώστε να γίνονται όλα πιο
ρεαλιστικά και ουσιαστικά για τους εκπαιδευόμενους. Ίσως το πιο σημαντικό είναι
να μάθει να ‘ακούει’ τους εκπαιδευόμενους, να μάθει να εκμαιεύει ιστορίες και
προϋπάρχουσα γνώση από τους ίδιους τους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Επιπρόσθετα θα πρέπει να αναπτύξει μια γοητευτική προσωπικότητα
ώστε να ελκύει τους εκπαιδευόμενους και να ‘ξεκλειδώνει’ εύκολα την αυθόρμητη
και ουσιαστική συμμετοχή τους.
Είναι
δύσκολη η ανάπτυξη δεξιοτήτων κατάρτισης;
·
Η
σύντομη απάντηση είναι, όχι. Οι βασικές
τεχνικές μπορούν να εξηγηθούν σε μία -δύο μέρες.
·
Φυσικά,
χρειάζεται πρακτική, εμπειρία και περαιτέρω μελέτη ώστε να αναπτυχθεί ένα ευρύ
φάσμα εκπαιδευτικών δεξιοτήτων. Πρόκειται για μια διαδικασία συνεχούς ανάπτυξης.
·
Ένα
άτομο με δεξιότητες βασικής κατάρτισης που σχεδιάζει και παραδίδει την
εκπαίδευση και που ικανοποιεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες είναι πολύ πιο
αποτελεσματικό από ένα άτομο το οποίο κατέχει γνώση αλλά δεν γνωρίζει πώς να εκπαιδεύσει.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα
Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελεί την αιχμή της τεχνολογικής προόδου