Η επανάσταση της Generation Z

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Επαγγελματική Κατάρτιση,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Η επανάσταση της Generation Z

Δεν ξέρουν πώς ήταν η ζωή χωρίς το Google, θα περάσουν συνολικά έξι χρόνια από τη ζωή τους στα social media, ενώ 4 στους 10 δηλώνουν ότι προτιμούν να κάνουν παρέα με τους φίλους τους ψηφιακά, παρά στην πραγματική ζωή. Η Generation Z, στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν από το 1996 έως το 2016, γίνεται η πολυπληθέστερη γενιά στον πλανήτη με 2,5 δισεκατομμύρια μέλη, και αλλάζει τον κόσμο.

Σήμερα, η Gen Z έχει εισοδήματα 7 τρισ. δολαρίων και αναπτύσσεται ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη γενιά. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Bank of America, η γενιά αυτή θα αυξήσει τα εισοδήματά της κατά 140% τα επόμενα πέντε χρόνια, για να φτάσει να ελέγχει 17 τρισ. δολάρια έως το 2025 και 33 τρισ. δολάρια έως το 2030. 

Οι αναλυτές του αμερικανικού οίκου μιλούν για την επανάσταση της Gen Z, καθώς η πρώτη γενιά που γεννήθηκε μέσα στον ψηφιακό κόσμο εισέρχεται στην αγορά εργασίας και αλλάζει τις οικονομίες, τις αγορές και τα κοινωνικά συστήματα. 

Πρόκειται για μία γενιά που σημαδεύτηκε για πάντα από την πανδημία του κορωνοϊού, αφού οι σημερινοί μαθητές θα χάσουν εισοδήματα 10 τρισ. δολαρίων κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ζωής τους, εξαιτίας των lockdowns. 


Δείτε όλα τα σεμινάρια στις ακόλουθες κατηγορίες

  1. Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία

  2. Soft Skills / Επικοινωνία

  3. Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού (HR)

  4. Χρηματοοικονομικά, Ασφαλιστικά & Τραπεζικά

  5. Λογιστικά/ Έλεγχος/ Φορολογικά

  6. Ασφάλεια & Υγεία στην Εργασία

  7. Ενέργεια/ Α.Π.Ε./ Περιβάλλον

  8. Νομοθεσία, Νομική & Δικηγόροι


Από την άλλη πλευρά, η Gen Z είναι η γενιά που θα αλλάξει την οικονομία περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Οι εκπρόσωποι της γενιάς αυτής θα περάσουν έξι χρόνια της ζωής τους στα social media, δηλαδή περισσότερο χρόνο από ό,τι θα διαθέσουν στο φαγητό, την κοινωνικοποίηση και το διάβασμα μαζί. Εννέα στους 10 πιστεύουν ότι δεν πειράζει να χρησιμοποιούν το κινητό στο μπάνιο και το 36% εκφράζει την ίδια άποψη για τους χώρους θρησκευτικής λατρείας. Τουλάχιστον οι μισοί έφηβοι παραδέχονται ότι όταν βρίσκονται  με τους φίλους τους κοιτάζει ο καθένας την οθόνη του κινητού του χωρίς να μιλά, ενώ το 58% της Gen Z δηλώνει ότι το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που μπορεί να περάσει χωρίς ίντερνετ πριν να αρχίσει να νιώθει άβολα είναι οι τέσσερις ώρες. Ίσως αυτό να φταίει για το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της γενιάς αυτής έχουν εύρος προσοχής μικρότερο από ένα χρυσόψαρο, στα 8 δευτερόλεπτα. 

Τι σημαίνει η έλευση της Gen Z για την παγκόσμια οικονομία;  Η γενιά αυτή δηλώνει ότι προτιμά να πληρώνει με μετρητά παρά με πιστωτική κάρτα και δεν ενδιαφέρεται εάν η τράπεζά της έχει φυσικά καταστήματα. Μόλις το ένα τρίτο των ατόμων ηλικίας 18-24 (και το ένα τέταρτο των κάτω των 18 ετών) βλέπει κανονική τηλεόραση, ενώ πάνω από το  1/2 της Gen Z δεν πίνει ποτέ αλκοόλ. Ένας στους τρεις θα εμπιστευόταν ένα ρομπότ για να πάρει τις οικονομικές του αποφάσεις και 4 στους 10 θεωρούν τους εαυτούς τους πολίτες του κόσμου. Και τέλος, η Gen Z –ή αλλιώς και «γενιά των ενοικιαστών»- είναι η μοναδική γενιά που δεν θέλει να μετακομίσει στα προάστια ή στην εξοχή. 



Share:
Διαβάστε Επίσης
Οργανωσιακές Αξίες: Πυλώνας Επιτυχίας και Διαφοροποίησης για τις Σύγχρονες Επιχειρήσεις

Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση