Η Σύγχρονη Αντίληψη στην Διαχείριση Αγορών

Αγορές/Αποθήκη,⠀
Η Σύγχρονη Αντίληψη στην Διαχείριση Αγορών
… Η καλύτερα Προμηθειών (Procurement)
….. η αποτελεσματικότερα, Διαχείριση Αλυσίδας Προμηθειών (Supply Chain Management)
Για να εστιάζουμε την προσθήκη Αξίας σε όλη την αλυσίδα Προμήθειας.
Όπως σε όλους τους Επιχειρησιακούς Τομείς (Πωλήσεις, Αγορές, Παραγωγή, Οικονομικά κλπ) η λέξη κλειδί είναι η Διαχείριση (management), η επιστήμη στην οποία υστερούν οι κάτοχοι των διαφόρων θέσεων συμπεριλαμβανομένων του τομέα Προμήθειας.

Ο τομέας των Προμηθειών πρέπει να επιτυγχάνει τα πιο κάτω επιδιωκόμενα αποτελέσματα:
Χαμηλότερες τιμές στην ίδια ή καλύτερη ποιότητα
Γρηγορότερη διακίνηση αποθεμάτων
Συνεχόμενη προμήθεια
Μικρότερους χρόνους παράδοσης
Χαμηλότερο κόστος μεταφοράς
Χαμηλότερο κόστος πεπαλαιωμένων αποθεμάτων
Βελτιωμένες και μακροπρόθεσμες σχέσεις αμοιβαίου οφέλους με τους προμηθευτές
Συνεχή ανάπτυξη των δικτύων προμηθευτών

Η σύγχρονη αντίληψη και κατ΄ επέκταση πρακτική στον τομέα των Αγορών εισάγει την επιστήμη της Διαχείρισης Αξίας (Value Management).
Διαχείριση Αξίας είναι η οργανωμένη προσέγγιση για επίτευξη της ίδιας απόδοσης σε χαμηλότερο κόστος χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα.
Ενδεικτικοί στόχοι της Διαχείρισης Αξίας στο τομέα των Αγορών είναι η:
Απάλειψη / διαγραφή υλικών, υπηρεσιών ή διεργασιών που προσθέτουν λίγη ή καθόλου αξία στα προϊόντα / υπηρεσίες της επιχείρησης προς τον Πελάτη.
Απλοποίηση των προϊόντων / υπηρεσιών.
Αντικατάσταση υλικών, διεργασιών.
Outsourcing
Απλοποίηση τη γκάμας προϊόντων / υπηρεσιών.
Αλλαγές στον σχεδιασμό προϊόντων / υπηρεσιών.
Μείωση της αχρήστευσης και της σπατάλης (υλικού, χρόνου).
Εφαρμογή μετρικών αξίας, κόστους, κλπ.

Βέβαια όλα τα πιο πάνω αναλαμβάνονται σε συνάρτηση των αναγκών των Πελατών. Για παράδειγμα, αν μια επιχείρηση προτίθεται να αναλάβει τον επανασχεδιασμό της συσκευασίας ενός προϊόντος, στις πλείστες των περιπτώσεων με σημαντικό κόστος (αρχικό και λειτουργικό) θα πρέπει να σφυγμομετρηθεί η αντίληψη του Πελάτη κατά πόσο η αλλαγή αυτή θα προσθέσει οποιαδήποτε αξία.
Επιπρόσθετα πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η σχέση μεταξύ επιχείρησης και του Δικτύου Προμήθειας (Προμηθευτές, Συνεργάτες, Υπεργολάβους, κλπ).
Μελέτη του ISM (Institute  Supply Management) πρώην NAPM (National Association of Purchasing Managers) – Η μετονομασία είμαι χαρακτηριστική- μεταξύ Ανώτατων Στελεχών Ηγετικών Επιχειρήσεων για τους στρατηγικούς στόχους του τομέα Προμηθειών, κατέγραψε του πιο πάνω στόχους:

Σχέσεις με Πελάτες
Ανταγωνιστικότητα με βάση το κόστος
Αποτελεσματικότητα στην χρήση τεχνολογίας πληροφορικής
Διασφάλιση αξίας των Μετόχων
Ανάπτυξη εισοδηματικής βάσης
Προστιθέμενη αξία στις σχέσεις με Προμηθευτές
Μέσα από τις πιο πάνω στοχεύσεις έχουν αναπτυχθεί οι 16 Άριστες Πρακτικές στον τομέα των Προμηθειών:


Για ολόκληρο το άρθρο επιλέξτε το πιο κάτω Link...
Share:
Διαβάστε Επίσης