Το Καλύτερο Μάρκετινγκ; Ενεργοποίησε τους Πελάτες σου.
Τι είναι το μάρκετινγκ; Με μία γρήγορη αναζήτηση στο google πέφτεις πάνω στον εξής ορισμό από την Αμερικάνικη Ένωση Μάρκετινγκ:
Μάρκετινγκ είναι η δραστηριότητα, σύνολο κανόνων και διαδικασιών για να δημιουργείς, επικοινωνείς, παραδίδεις και ανταλλάσεις προσφορές που έχουν αξία για τους πελάτες, τους συνεργάτες και την κοινωνία γενικά.
Πολύ καλός ορισμός, δεν λέω, αλλά το μάρκετινγκ έχει πια αλλάξει. Κάποιοι λένε ότι έχει να κάνει με την δημιουργία δυνητικών πωλήσεων (leads), με το να δημιουργείς ζήτηση, ή να χτίζεις σχέσεις. Σωστά είναι κι αυτά, αν και προσωπικά προτιμώ τον όρο engagement, να κρατάς δηλαδή τον πελάτη σε επαφή μαζί σου.
Η σκέψη μου έχεις ως εξής: το συνηθισμένο μάρκετινγκ έχει να κάνει με το να βγάλεις κάτι προς τα έξω (πχ διαφήμιση, email, promotion κλπ) που αν όλα πάνε καλά, θα τραβήξει κόσμο. Το engagement όμως έχει να κάνει με την αλληλεπίδραση με το κοινό και την συχνή ενασχόληση του με την επιχείρησή σου και αυτά που προσφέρεις.
Ασφαλώς όλα έχουν να κάνουν με την εμπειρία του πελάτη. Όμως τι εμπειρία θα ήθελες να δημιουργήσεις για τον πελάτη σου; Μία που είναι πιεστική και ενοχλητική ή μία που είναι αλληλεπιδραστική και δημιουργεί σχέση μαζί του;
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΣΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Το παράδειγμα των websites
Ας μελετήσουμε λίγο τα websites ως παράδειγμα του πόσο έχει αλλάξει το μάρκετινγκ. Παλιότερα θεωρούσαμε ότι ένα καλό website είναι κάτι σαν ένα online διαφημιστικό φυλλάδιο στο internet. Ήταν κάτι στατικό, χωρίς κίνηση και καμία αλλαγή. Ίσως είχε κάποιο καλό δημιουργικό, ωραία χρώματα και αυτά έφταναν για να ξεχωρίσει. Και αν ήταν αρκετά καλό, ίσως ωθούσε κάποιον δυνητικό πελάτη να κάνει ένα τηλέφωνο ή να στείλει ένα email για πληροφορίες. Τώρα πια όμως ένα καλό website πρέπει να προσφέρει νέο περιεχόμενο (πολλές φορές σε καθημερινή βάση) σε μορφή άρθρων, ebook, video ακόμη και παιχνιδιών και κυρίως να μπορούν οι επισκέπτες να αλληλεπιδρούν και να αφήνουν σχόλια. Έχει δηλαδή να κάνει με το πόσο ενεργοποιείς τον πελάτη.
Ένα καλό website μπορεί να μετατραπεί σε κάτι πολύ παραπάνω από έναν πελάτη που διαβάζει λέξεις και κοιτάζει εικόνες. Μπορεί να γίνει μία θετική και διαδραστική εμπειρία για αυτόν. Αυτή η εμπειρία αποτελεί το ζητούμενο του σύγχρονου μάρκετινγκ. Το πιστεύω ακράδαντα.
Μπορείς να δημιουργήσεις μια δυνατή εμπειρία εξυπηρέτησης που όχι μόνο θα κάνει τον πελάτη να έρθει πίσω, αλλά και να μοιραστεί αυτή την εμπειρία με φίλους, συναδέλφους και γνωστούς. Αυτή είναι η καλύτερη μορφή μάρκετινγκ που υπάρχει.
Πέραν όμως από την εμπειρία του πελάτη, η αλληλεπίδραση και η ενασχόληση που δείχνεις πριν από την πώληση (που και αυτές είναι στοιχεία του μάρκετινγκ) πρέπει να αποτελούν μέρος της συνολικής εμπειρίας. Οι κορυφαίες εταιρίες το έχουν καταλάβει αυτό. Όλα έχουν να κάνουμε με το engagement του πελάτη, την αλληλεπίδρασή του με την εταιρία και την σχέση που χτίζεται, προτού ο πελάτης αποφασίσει να ξοδέψει χρήματα για τα προϊόντα ή υπηρεσίες σου. Για αυτό το λόγο είμαι πεπεισμένος ότι η εμπειρία του πελάτη είναι η νέα μορφή του μάρκετινγκ και για αυτό σου προτείνω να δώσεις σε αυτήν όσο περισσότερη έμφαση γίνεται.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Πώς να Δημιουργείς Ομάδες Υψηλής Απόδοσης!
- ΑΡΘΡΟ: Ο Κίνδυνος των Meeting και το Φαινόμενο-παγίδα του Groupthink
- ΑΡΘΡΟ: Ευτυχισμένος Εργαζόμενος. 3 Βήματα για να γίνει Πραγματικότητα
- NEA: CARDET: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ηγεσία Ομάδων που Εργάζονται εξ’ Αποστάσεως
- NEA: MySeminars: Αναβάθμιση και νέα Εμπειρία Χρηστών στη Πλατφόρμα Επαγγελματικής Κατάρτισης
- NEA: Cypronetwork: Σεμινάριο και Συμβουλευτική για την Εταιρική Βιωσιμότητα και Κυκλική Οικονομία
Share:
Διαβάστε Επίσης
Στον κόσμο της σύγχρονης επιχειρηματικότητας και επικοινωνίας, η εικόνα μιλά πιο δυνατά από τις λέξεις.
Ένα προϊόν που ξεκίνησε το 2019 και μέσα σε λίγα χρόνια έγινε σύμβολο