Οι 6 Δεξιότητες που τρελαίνουν κάθε Εργοδότη να έχουν οι υπαλλήλοι του

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Οι 6 Δεξιότητες που τρελαίνουν κάθε Εργοδότη να έχουν οι υπαλλήλοι του

Δεν αρκούν τα πτυχία, τα Μάστερ και τα Δοκτωρά!!! Χωρίς τις πιο κάτω δεξιότητες υπάρχει τεράστια δυσκολία να καταλήξει κάποιος σε υψηλή απόδοση στην εργασία του.

Και οι εργοδότες το ξέρουν...

Δεν είναι εύκολο να τα βρεις σε κάποιον υποψήφιο αφού αυτός ή αυτή είναι συχνά ‘κρατημένος’ από τον τυχερό που τον εντόπισε πρώτος και δεν είναι τρελός να τον αφήσει να φύγει!  Οι λεγόμενες ‘μαλακές δεξιότητες’ (soft skills) είναι χαρακτηριστικά και ιδιότητες που επιτρέπουν σε ένα άτομο να επικοινωνεί εύκολα και αποτελεσματικά με άλλους ανθρώπους, συναδέλφους, πελάτες, προμηθευτές και να φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι στενά συνδεδεμένες με τη συναισθηματική νοημοσύνη του ατόμου και συχνά αποτελεί το μοναδικό στοιχείο που χρειάζεται κάποιος για να επιτύχει σε ότι και να κάνει στη ζωή του.

Τα κυρίαρχα Soft Skills για τα οποία οι Εργοδότες ‘σφάζονται’ για να βρουν σε κάποιο υποψήφιο υπάλληλο είναι τα ακόλουθα

1. Αυτοπεποίθηση

Η αυτοπεποίθηση αποτελεί το κορυφαίο soft skill. Αν δεν το πιστεύεις εσύ ότι μπορείς, πως θα πείσεις τους άλλους ότι να σε ακολουθήσουν στην εργασία, στην ιδέα σου ακόμα και στη ζωή σου. Η αυτοπεποίθηση είναι η κινητήριος δύναμη όλων των υπολοίπων δεξιοτήτων. Η αυτοπεποίθηση ‘εκπέμπει’ από μακριά, ανοίγει πόρτες και δίνει ευκαιρίες στον εργοδότη αλλά και είναι ένα θετικός φάρος για όλη την ομάδα. Αποκτιέται με τη συνεχή επέκταση της ζώνης άνεσης μας, κάνοντας δηλαδή καθημερινά μικρά και νέα πράγματα για πρώτη φορά που μας αναπτύσσουν και μας προσθέτουν ακόμα περισσότερη αυτοπεποίθηση. Αν διακρίνουν αυτή τη δεξιότητα οι εργοδότες κατά τη διαδικασία επιλογής, τότε μπήκατε ήδη στο …Short List. 

2. Πάθος 

Που πας χωρίς Πάθος; Οι εργοδότες πραγματικά τρελαίνονται όταν συναντήσουν υπαλλήλους που εκπέμπουν πάθος για τη δουλειά τους. Το πάθος είναι τρόπος ζωής, είναι ενέργεια, αφοσίωση, παραγωγικότητα και μια κινητή διαφήμιση για τον εργοδότη. Ο παθιασμένος υπάλληλος συνήθως συμπαρασείρει όλη την ομάδα (ίσως και τον εργοδότη) πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη για την εταιρεία. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι σαν ένας ‘καλός υιός’ που εξαπλώνεται στην ομάδα και την πάει σε άλλα επίπεδα αποδοτικότητας, παραγωγικότητας και καινοτομίας. Ο υποψήφιος έχοντας αυτή τη δεξιότητα και χαρακτηριστικό έχει ήδη πάρει σημαντικούς πόντους πρόσληψης.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ SOFT SKILLS ΣΤΗ MYSEMINARS


3. Περιέργεια και δια βίου μάθηση

Η δεξιότητα αυτή είναι ουσιαστικά τρόπος ζωής για κάποιον όλο το 24ωρο, θέλει να ξέρει να τα πάντα γύρω του, να είναι ενημερωμένος, να διερωτάται και να αμφισβητεί τη ρουτίνα και το παραδοσιακό. Είναι αυτός που με τη περιέργεια και το ψάξιμο θα φέρει νέες μεθόδους εργασίας, νέα τεχνολογία, νέο τρόπο σκέψης και θα είναι εκεί για να λύνει πολλά προβλήματα καθημερινά. Οι εργοδότες χρειάζονται ένα τέτοιο υπάλληλο. Ναι, είναι αυτός που όταν δεν ξέρεις μια απάντηση, είναι ο πρώτος που θα ρωτήσεις. Είναι αυτός που σκέφτεται ο εργοδότης πρώτο από όλους όταν δεν ξέρει πώς να βρει μια λύση!! ‘Αυτός θα ξέρει και αν δεν ξέρει, θα το βρει και θα το μάθει’. Αν νομίζεις ότι ήδη τα ξέρεις όλα όσα χρειάζονται για μια θέση τότε δεν είσαι ο τύπος που αναφερόμαστε εδώ. Καλλιέργησέ το ψάχνοντας καθημερινά και ασταμάτητα και έχεις κερδίσει ακόμα μερικούς πόντους πλησιάζοντας τη πόρτα του νέου σου γραφείου!!

4. Προσαρμοστικότητα και επιδίωξη της αλλαγής

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ζούμε σε μια εποχή που οι αλλαγές στη ζωή και την εργασία μας είναι τόσο ραγδαίες που συχνά δεν προλαβαίνουμε να μάθουμε καλά-καλά κάτι νέο πριν αυτό να αντικατασταθεί από κάτι καινούργιο, διαφορετικό και καλύτερο. Η προσαρμοστικότητα είναι βασικό κριτήριο επιλογής ενός υπαλλήλου αφού δίνει ευελιξία, γρήγορη εφαρμογή αλλαγών και συνεπώς πρωτοπορία στην αγορά έναντι των ανταγωνιστών. Είναι το στοιχείο των υπαλλήλων που θα διατηρούν την εταιρεία ‘Πάντα Ένα Βήμα Μπροστά’. Η ικανότητα προσαρμογής θα βγάλει νοκ-αουτ ακόμα μερικούς ανθυποψηφίους σου και θα είσαι πιο κοντά στη δουλειά των ονείρων σου.

5. Επικοινωνία

Όλη η ζωή είναι από την αρχή μέχρι το τέλος ‘ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ’. Αν έχεις τη δεξιότητα να επικοινωνείς αποτελεσματικά και εύκολα με τους γύρω σου, τότε είσαι περιζήτητος στην εργασία, στην ομάδα, στην οικογένεια, στη κοινωνία και γενικά σε θέτει σε θέση ισχύος έναντι οποιουδήποτε άλλου ‘ανταγωνιστή’. Είναι αυτό που θα ανοίξει τις πόρτες των πελατών, των καλών συμφωνιών με τους προμηθευτές, της αποδοτικότητας της ομάδας, των καλών και ευχάριστων σχέσεων. Είναι αυτός που ο εργοδότης θέλει να αναθέσει τον δύσκολο πελάτη, την απαιτητική διαπραγμάτευση και ασφαλώς να πάει να βγάλει το φίδι από τη τρύπα του. Αξία για τον εργοδότη; Ανεκτίμητη!! 

6. Ομαδικότητα

Σε συνδυασμό με την επικοινωνία, η ομαδικότητα κάνει πλέον τον υποψήφιο υπάλληλο ‘Ακαταμάχητο’! Συνήθως στη δουλειά δεν είσαι μόνος, έχεις να κάνεις με συναδέλφους, προϊσταμένους, επιτροπές και έργα που περιμένουν να ολοκληρωθούν με επιτυχία και εντός χρονοδιαγραμμάτων. Η ικανότητα να εργάζεσαι αποτελεσματικά με άλλους προσθέτει τεράστια αξία στην επιχείρηση τόσο σε παραγωγικότητα όσο και στο ανεκτίμητο στοιχείο του καλού κλίματος στην εργασία. Αν το έχεις και αυτό, τότε…. ο τελευταίος ανθυποψήφιος να κλείσει τη πόρτα καθώς φεύγει!!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share:
Διαβάστε Επίσης