Οι ιδιαιτερότητες του εργασιακού χιούμορ

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Πηγή: worktime.gr
Οι ιδιαιτερότητες του εργασιακού χιούμορ

Στον ταχέως εξελισσόμενο και συχνά αγχωτικό κόσμο της εργασίας, το χιούμορ μπορεί να κάνει θαύματα για την παραγωγικότητα και το ηθικό. Ενώ ο επαγγελματισμός είναι σημαντικός, η ενσωμάτωση του γέλιου στον χώρο εργασίας μπορεί να δημιουργήσει ένα θετικό και ελκυστικό περιβάλλον. Το χιούμορ έχει την αξιοσημείωτη ικανότητα να ανεβάζει τη διάθεση και να δημιουργεί μια αίσθηση συντροφικότητας μεταξύ των συναδέλφων. Όταν οι άνθρωποι γελάνε μαζί ενισχύεται η αίσθηση της σύνδεσης και δημιουργείται μια πιο ευχάριστη εργασιακή ατμόσφαιρα.

Όταν οι άνθρωποι είναι χαλαροί και διασκεδάζουν, είναι πιο πιθανό να παράγουν καινοτόμες ιδέες και να βρουν δημιουργικές λύσεις στα εμπόδια που ανακύπτουν. Το χιούμορ μπορεί επίσης να βοηθήσει στη διάχυση της έντασης κατά τη διάρκεια καταστάσεων υψηλής πίεσης, επιτρέποντας στις ομάδες να προσεγγίσουν τα προβλήματα με μια νέα οπτική γωνία και να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά.

Ενώ το χιούμορ μπορεί αναμφίβολα να είναι ένα ισχυρό πλεονέκτημα στον εργασιακό χώρο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι δεν είναι όλα τα αστεία ίσα και ότι το πλαίσιο παίζει κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό της καταλληλότητάς τους.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ


Τα πιθανά μειονεκτήματα του λανθασμένου χιούμορ είναι:

Προσβολή συναδέλφων: Ένα κακόγουστο αστείο μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα όρια και να προσβάλει τους συναδέλφους. Ευαίσθητα θέματα, όπως το φύλο, η φυλή, η θρησκεία, οι αναπηρίες, ή αστεία βασισμένα στο μαύρο χιούμορ είναι καλύτερο να αποφεύγονται. Τέτοιου τύπου αστεία μπορεί να δημιουργήσουν δυσφορία και να διαβρώσει την εμπιστοσύνη που είναι ζωτικής σημασίας για ένα αρμονικό εργασιακό περιβάλλον.

Βλάπτει τη φήμη: Η απόπειρα χιούμορ χωρίς να ληφθεί υπόψη το πλαίσιο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επαγγελματική φήμη ενός ατόμου. Οι συνάδελφοι μπορεί να θεωρήσουν κάποιον παρορμητικό, επιπόλαιο ή χωρίς επαγγελματισμό αν κάνει συνεχώς αστεία που δεν συνάδουν με τα πρότυπα του χώρου εργασίας.

Μείωση της αξιοπιστίας και του κύρους: Η συνεχής καταφυγή σε αστεία μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια αξιοπιστίας και κύρους εντός του οργανισμού. Ενώ το χιούμορ μπορεί να είναι ευχάριστο, τα υπερβολικά και ακατάλληλα αστεία μπορεί να κάνουν τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους να αμφισβητήσουν τη σοβαρότητα και τη δέσμευση του ατόμου στη δουλειά του.

Από την άλλη μεριά, ο σαρκασμός είναι ένα είδος χιούμορ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εργασία, και οι έρευνες μάλιστα έχουν δείξει ότι προωθεί την αναλυτική ακρίβεια και τη δημιουργικότητα. Επίσης, το αυτοσαρκαστικό χιούμορ μπορεί να βοηθήσει στην άμβλυνση της έντασης, στη σύναψη δεσμών και στη δημιουργία μιας θερμής πρώτης εντύπωσης, ιδίως κατά την αλληλεπίδραση με νέους συναδέλφους ή πελάτες. Το καλύτερο είδος χιούμορ στον εργασιακό χώρο είναι τα εσωτερικά αστεία, αυτά που γίνονται κατανοητά στα μέλη μιας ομάδας με κοινές εμπειρίες και είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην οικοδόμηση σχέσεων και στην αίσθηση του ανήκειν μέσα σε μια ομάδα. Θέλουν βέβαια προσοχή γιατί η χρήση τους παρουσία νεοεισερχομένων στην ομάδα μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα αποκλεισμού και δυσφορίας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (HR)


Η ενσωμάτωση του χιούμορ στην εργασία είναι μια τέχνη που απαιτεί επίγνωση του πλαισίου και κατανόηση του κοινού. Το κατάλληλο χιούμορ μπορεί να γεφυρώσει χάσματα, να ενισχύσει τις σχέσεις της ομάδας και να αυξήσει τη συνολική ικανοποίηση στον χώρο εργασίας. Αγκαλιάζοντας το χιούμορ και ενθαρρύνοντας το γέλιο, οι οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν το ηθικό, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα, και να βελτιώσουν την επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων.



Share:
Διαβάστε Επίσης