Όταν η Εξουθένωση στη Δουλειά έγινε Κανονικότητα! Ανακτήσετε την Ισορροπία σας

Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Ασφάλεια & Υγεία στην Εργασία,⠀
Όταν η Εξουθένωση στη Δουλειά έγινε Κανονικότητα! Ανακτήσετε την Ισορροπία σας

Η εργασιακή εξουθένωση έχει γίνει μια κοινή κατάσταση που επηρεάζει πολλούς εργαζόμενους σε διάφορους κλάδους. Καθώς η πίεση και οι απαιτήσεις αυξάνονται, πολλοί αρχίζουν να νιώθουν ότι η εξουθένωση είναι απλά αναπόφευκτη. Ωστόσο, αυτός ο τρόπος σκέψης μπορεί να είναι επιζήμιος τόσο για την υγεία μας όσο και για την επαγγελματική μας απόδοση. Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε γιατί η εξουθένωση έχει γίνει τόσο συνηθισμένη και πώς μπορούμε να την καταπολεμήσουμε με στρατηγικές που θα μας βοηθήσουν να επαναφέρουμε τη νοητική και φυσική μας ισορροπία.

Τι είναι η εξουθένωση και γιατί έχει γίνει τόσο κοινή;

Η εξουθένωση είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από αίσθημα εξάντλησης, αρνητικότητα ή κυνισμό προς τη δουλειά, και χαμηλή απόδοση. Δεν πρόκειται απλώς για κόπωση μετά από μια κουραστική μέρα, αλλά για κάτι βαθύτερο και πιο σοβαρό που επηρεάζει τη συνολική υγεία και ευεξία του ατόμου. Οι επιπτώσεις της εξουθένωσης περιλαμβάνουν διαταραχές ύπνου, καρδιαγγειακές παθήσεις, γαστρεντερικά προβλήματα, κατάθλιψη, αυξημένα λάθη στη δουλειά και μείωση της δημιουργικότητας.

Η κανονικοποίηση της εξουθένωσης είναι αποτέλεσμα μιας κουλτούρας που ενθαρρύνει το αδιάκοπο "τρέξιμο", με πολλούς να θεωρούν ότι η υπερβολική εργασία είναι ο δρόμος για την επιτυχία. Οι νέες γενιές εργαζομένων, όπως οι Gen Z, βλέπουν τη δουλειά με εξουθένωση ως αναπόφευκτη, ενώ οι εταιρείες δεν προσφέρουν αρκετές λύσεις για να προλάβουν ή να ανακουφίσουν αυτή την κατάσταση.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


Πώς να επαναφέρετε την ισορροπία σας

Παρόλο που η εξουθένωση προκύπτει από παρατεταμένες πιέσεις στο χώρο εργασίας, υπάρχουν τρόποι να την προλάβουμε ή να την περιορίσουμε. Η επαναφορά της ισορροπίας μας απαιτεί αλλαγές, τόσο στο επίπεδο της καθημερινής διαχείρισης του στρες όσο και σε συστηματικές αλλαγές στον εργασιακό μας χώρο.

1. Αναγνωρίστε τα όριά σας και παραμείνετε εντός του "γλυκού σημείου" του στρες

Η έννοια του "γλυκού σημείου" του στρες περιγράφει μια ισορροπία μεταξύ υπερδιέγερσης και αδιαφορίας. Όταν είμαστε σε αυτή τη ζώνη, νιώθουμε ενεργοποιημένοι αλλά όχι συντριμμένοι, αποδίδοντας το μέγιστο των δυνατοτήτων μας χωρίς να υποφέρουμε από τις αρνητικές επιπτώσεις του στρες.

Για να παραμείνουμε εντός αυτής της ζώνης, πρέπει να κατανοήσουμε τι μας προκαλεί άγχος και να προσδιορίσουμε τις συνθήκες που μας βοηθούν να λειτουργούμε καλύτερα. Εργαστείτε πάνω στο να εντοπίζετε πότε το στρες γίνεται τοξικό και εφαρμόστε τακτικές όπως βαθιά αναπνοή, διαλείμματα και τακτική φυσική άσκηση για να ανακτήσετε την ισορροπία σας.

2. Ρυθμίστε τα συναισθήματά σας

Η συναισθηματική ρύθμιση είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση καταστάσεων με υψηλό στρες. Η πρακτική της ενσυνειδητότητας και του διαλογισμού μπορεί να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα και να διατηρήσουμε τον έλεγχο, ακόμα και σε πιεστικές καταστάσεις. Η σωστή αναπνοή, η αλλαγή νοοτροπίας και η αναγνώριση των συναισθημάτων μπορούν να μας βοηθήσουν να επιστρέψουμε σε κατάσταση ηρεμίας όταν το άγχος είναι υψηλό.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ


3. Προγραμματίστε ανάπαυση και ανάκαμψη

Η αποκατάσταση από την εργασία δεν πρέπει να γίνεται μόνο όταν φτάνουμε στα όριά μας. Οι τακτικές παύσεις και η απόσυρση από τις πιέσεις της δουλειάς είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της καλής μας υγείας. Οι μικρές παύσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπως μερικά λεπτά για περπάτημα ή ένα διάλειμμα για κοινωνική επαφή, μπορούν να μειώσουν το στρες και να αποτρέψουν την εξουθένωση.

4. Ασκείστε έλεγχο στις συνθήκες που μπορείτε να επηρεάσετε

Η αίσθηση της έλλειψης ελέγχου είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που συμβάλλουν στην εξουθένωση. Εξετάστε ποια πράγματα στη δουλειά σας μπορείτε να αλλάξετε για να μειώσετε το άγχος. Μπορεί να είναι η ανακατανομή των εργασιών, η καλύτερη οργάνωση του χρόνου σας ή η δημιουργία ορίων στις ώρες εργασίας.

5. Ενισχύστε τις κοινωνικές σας σχέσεις

Οι κοινωνικές σχέσεις, τόσο στη δουλειά όσο και εκτός αυτής, λειτουργούν ως ασπίδα ενάντια στο άγχος. Ενδυναμώστε τις σχέσεις σας με συναδέλφους, συζητώντας μαζί τους τρόπους για τη μείωση του στρες και ανταλλάσσοντας ιδέες για καλύτερη διαχείριση της δουλειάς. Οι υγιείς κοινωνικές σχέσεις αυξάνουν την ανθεκτικότητά μας και μας παρέχουν υποστήριξη σε δύσκολες στιγμές.

6. Συνδεθείτε με τις αξίες σας

Το άγχος μπορεί να επιδεινωθεί όταν οι ενέργειές μας δεν συμβαδίζουν με τις αξίες μας. Προσδιορίστε ποιες αξίες είναι σημαντικές για εσάς και αναλογιστείτε αν ο τρόπος που εργάζεστε ανταποκρίνεται σε αυτές. Αν βρείτε ότι υπάρχει σύγκρουση, προσπαθήστε να τροποποιήσετε τη συμπεριφορά σας ή το εργασιακό σας περιβάλλον ώστε να ευθυγραμμιστείτε με τις αξίες σας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ


Η εξουθένωση μπορεί να φαίνεται αναπόφευκτη σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά με τις σωστές στρατηγικές, μπορούμε να την αναγνωρίσουμε και να την αντιμετωπίσουμε. Οι αλλαγές στην καθημερινότητά μας, η αυτογνωσία και η ενεργή προσπάθεια να διατηρήσουμε την ισορροπία μας, μπορούν να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε υγιείς και να αποδίδουμε το μέγιστο των δυνατοτήτων μας στη δουλειά.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Τηλεργασία: 5 συμβουλές για ένα ασφαλές home office από την Kaspersky

Οι εργαζόμενοι με τηλεργασία πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα δεδομένα τους παραμένουν ασφαλή ακολουθώντας 5 βήματα

Ποιότητα ως Μέσο Αύξησης της Παραγωγικότητας

Η σημασία της παραγωγικότητας είναι άμεσα αντιληπτή από όλους μας κι αυτό γιατί η επίδραση της στους οικονομικούς δείκτες