Paid Vs Organic: τα υπέρ και τα κατά

Marketing/Digital Marketing,⠀
Paid Vs Organic: τα υπέρ και τα κατά

Κάθε επαγγελματικός λογαριασμός στα Κοινωνικά Δίκτυα χρειάζεται περιεχόμενο για να κρατά το ενδιαφέρον των χρηστών. Πλέον, τα περισσότερα brands επενδύουν κάτι από το μηνιαίο μπάτζετ τους σε πληρωμένη διαφήμιση. Τα Paid Vs Organic Posts απασχολούν πολλούς λογαριασμούς, που γνωρίζουν καλά πως χωρίς διαφήμιση δεν θα φτάσουν σε πολλά μάτια.

Βέβαια, τα Κοινωνικά Δίκτυα θέλουν καθημερινή επαφή. Καθημερινό μπάτζετ δύσκολα ορίζεται, εκτός κι αν πρόκειται για πολύ μικρά ποσά. Από την άλλη, χωρίς χρήμα, ακόμη και το καλύτερο περιεχόμενο του κόσμου θα χαθεί στο timeline των χρηστών.

Σ’ αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε ξεχωριστά τα υπέρ και τα κατά της διαφήμισης και των οργανικών αναρτήσεων. Για να δούμε:

Paid Posts

Αν και εξαρτάται από το σκοπό της διαφήμισης, εντούτοις με τα paid posts θέλεις να πάρεις πίσω σε αξία τα χρήματα που ξόδεψες. Πρόκειται για μια «ωμή» περιγραφή που όμως έχει τη λογική της.

Προϊόντα, υπηρεσίες, ακόμη και αναγνωρισιμότητα μπορούν να μετρηθούν σε χρήμα. Κάτι που κάνει σχετικά εύκολη τη μέτρηση για απόδοση της καμπάνιας.

Η διαφήμιση είναι αναπόφευκτη αλλά στα Κοινωνικά Δίκτυα είναι πέρα για πέρα οικονομική. Ξέρεις σε ποιους στοχεύεις, ξέρεις τι απόδοση έχει, ξέρεις τι ποσά ξοδεύεις και τι παίρνεις για αντάλλαγμα. Και δουλεύει. Το βλέπεις στο reach που έχουν οι αναρτήσεις σου ότι δουλεύει.

Από την άλλη όμως, η διαφήμιση είναι συγκεκριμένη. Θα την τρέξεις μόνο αν θες να προωθήσεις κάτι. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική από πίσω για να ξέρεις τι αποτελέσματα περιμένεις.

Επίσης, χρειάζεται μελέτη. Υπάρχει κάποιο ρίσκο κι σίγουρα κανείς δεν θα εγγυηθεί πως θα πάρεις τα αποτελέσματα που θες. Αυτή όμως είναι η γενικότερη φιλοσοφίας μιας διαφήμισης, αφού ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα της.

Organic Posts

Οι αναρτήσεις τώρα που δεν επενδύονται με χρήμα είναι επίσης αναπόφευκτες στα Κοινωνικά Δίκτυα. Αν λαμβάνεις σοβαρά υπόψη το online παιχνίδι, θα θέλεις να έχεις πολύ περιεχόμενο στους λογαριασμούς σου.

Κάτι που δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα, κυρίως αν έχεις παρουσία σε πέραν του ενός λογαριασμούς.

Τα paid posts σου φέρνουν πωλήσεις, τα organic posts όμως είναι αυτά που δημιουργούν καλές σχέσεις. Αν ένας χρήστης βρει τη σελίδα σου από μια διαφήμιση, θα μείνει μόνο αν του αρέσει το περιεχόμενο που έχεις.

Επίσης, μακροπρόθεσμα, τα οργανικά μετρούν περισσότερο. Μια διαφήμιση έχει ημερομηνία λήξης, το blog post όμως που έκανες share στο Facebook δεν θα φύγει ποτέ.

Και εδώ βέβαια χρειάζεται πλάνο και δουλειά. Ιδανικά, θα πρέπει να έχεις έτοιμο το εβδομαδιαίο πλάνο για να ξέρεις τι και πότε θα ανέβει. Θέλεις να είσαι στα μάτια των followers και να συζητάς μαζί τους.

Paid Vs Organic: Χρησιμοποίησε και τα δύο

Οπόταν, μια σωστή στρατηγική, δεν περιορίζεται ούτε στα οργανικά, ούτε στα πληρωμένα posts. Το πάντρεμα των δυο τους μπορεί να φέρει καλύτερα αποτελέσματα, όχι μόνο από άποψη πωλήσεων, αλλά και από δημιουργία σχέσεων. Διάλεξε τα καλύτερα organic posts και προώθησέ τα, ενώ μην επαναπαύεσαι στις διαφημίσεις και μόνο.

Δεν θες μόνο να μεγαλώσεις το fan base σου, θες και να το κρατήσεις. Γι’ αυτό και χρειάζεσαι και χρόνο για τα organic και χρήμα για τα paid. Ο συνδυασμός αυτός είναι απαραίτητος για κάθε δυναμική παρουσία στα Social Media.


Share:
Διαβάστε Επίσης
Το Αυτοματοποιημένο Μάρκετινγκ ανατρέπει ότι ξέραμε μέχρι σήμερα

Το μάρκετινγκ βιώνει νέα κύματα αλλαγών. Και αυτές οι παλίρροιες είναι βέβαιο ότι θα φέρουν νέες ευκαιρίες.

Φίλιπ Ν. Χάουαρντ: Η εποχή της εξατομικευμένης προπαγάνδας

«Η τεράστια ροή δεδομένων από το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (το οποίο θα “ενώνει” συσκευές)