Personal Branding: Απλές στρατηγικές ανάπτυξης
Αν είσαι επαγγελματίας, μάλλον γνωρίζεις ήδη την αξία του personal branding – της σωστής προώθησης, δηλαδή, του εαυτού σου. Όταν οι άνθρωποι γνωρίζουν το προσωπικό brand σου, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να επιλεγείς για τη δουλειά που κάνεις και να πληρωθείς περισσότερο για τον χρόνο σου.
Ένα από τα σημαντικότερα σημεία γύρω από την ανάπτυξη ενός ισχυρού προσωπικού brand είναι η καθιέρωσή σου ως expert στον τομέα σου. Εδώ, χρειάζεται προσοχή: Υπάρχει διαφορά μεταξύ του να ΕΙΣΑΙ ειδήμων και του να ΘΕΩΡΕΙΣΑΙ ειδήμων. Συμβαίνει συχνά να χάνει ένας έμπειρος επαγγελματίας πελάτες από κάποιον ανταγωνιστή που έχει λιγότερες γνώσεις, αλλά εξαιρετικό personal branding. Μπορεί να φαντάζει άδικο, αλλά σε μία οικονομία όπου ο χρόνος είναι χρήμα, ένα εξαιρετικό personal brand είναι ο πρώτος (και γρηγορότερος) δείκτης εμπιστοσύνης για όλους τους πιθανούς πελάτες.
Αν θέλεις, λοιπόν, να αναπτύξεις το personal brand σου αλλά δεν ξέρεις πώς, τα παρακάτω tips θα σε οδηγήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση.
Τα βασικά γύρω από το personal branding.
Όσο αναπτύσσεις τη στρατηγική του προσωπικού σου brand, καλό είναι να θυμάσαι κάποια βασικά πράγματα:
Για να τραβήξεις την προσοχή των πελατών, πρέπει να εμφανίζεσαι συχνά.
Είναι πολύ απλό: Αν παρουσιάζεσαι συχνά μπροστά σε κόσμο και είσαι πάντα σωστός και ακριβής στις πληροφορίες που προσφέρεις, θα θεωρηθείς αξιόπιστος. Δεν έχει σημασία αν συμμετέχεις σε διαλέξεις, αν γράφεις σε blogs ή αν απλά προσφέρεις χρήσιμες συμβουλές μέσω των social media – αρκεί να εκτίθεσαι αρκετά ώστε να αρχίζουν οι άνθρωποι να μαθαίνουν το όνομά σου και όλα όσα έχεις να προσφέρεις.
Η δημοσιότητα δεν ισούται με την αυθεντία. Είσαι τόσο χρήσιμος όσο σε θεωρεί το κοινό σου.
Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ότι το personal branding αφορά κυρίως στη δημοσιότητα. Αν και σαφώς βοηθάει, δεν είναι αυτό το πιο σημαντικό στοιχείο του personal branding, κυρίως επειδή το προσωπικό brand σου δεν αφορά εσένα αλλά το κοινό σου: Δεν κρίνεις εσύ αν είσαι αυθεντία σε αυτό που κάνεις – αυτό είναι δουλειά του κοινού σου.
Θα ακούσεις συχνά υπευθύνους δημοσίων σχέσεων να μιλούν για το πόσο σημαντικό είναι για το personal brand ενός επιχειρηματία να εμφανίζεται στα ΜΜΕ. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι ο μόνος τρόπος να αποκομίσεις κάτι από τη δημοσιότητα είναι να προσφέρεις πραγματικά ενδιαφέρουσες απόψεις σε σωστά στοχευμένο κοινό χρησιμοποιώντας το κατάλληλο μέσο.
Η προσωπική επικοινωνία είναι τόσο σημαντική όσο και οι δημόσιες σχέσεις.
Το personal branding έχει μεγάλη σχέση με τη δημόσια εικόνα σου και με το πόσο σε αντιλαμβάνονται οι άλλοι ως “expert”. Εξίσου μεγάλη σχέση, όμως, έχει και με το πόσο καλά συνεργάζεσαι με τους πελάτες σου σε καθημερινή βάση, και με το πόσο καλά κρατάς την επιχείρησή σου.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
3 βήματα για την ανάπτυξη του personal brand σου.
1. Διατήρησε μία ισχυρή προσωπική ιστοσελίδα.
Οι περισσότεροι επαγγελματίες συνηθίζουν να ασχολούνται με τις δημόσιες σχέσεις τους και να δημοσιεύουν άρθρα τους ως guest bloggers για να βελτιώσουν το προσωπικό τους brand, και ξεχνούν ένα από τα λίγα ψηφιακά εργαλεία που έχουν στην κατοχή τους: Τις προσωπικές τους ιστοσελίδες.
Με ένα προσωπικό site, μπορείς να μετατρέψεις την ψηφιακή παρουσία σου σε ευκαιρία για να παρουσιάσεις τη δουλειά σου. Εταιρίες όπως είναι η QUBE μπορούν να ετοιμάσουν το προσωπικό σου site γρήγορα και οικονομικά. Μετά, με κατάλληλο περιεχόμενο και στρατηγική μπορείς να καταφέρεις πολλά, όπως:
- Να αποκτήσεις followers επικοινωνώντας ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
- Να εκμεταλλευτείς το blog σου ως μηχανισμό δημιουργίας ευκαιριών πώλησης, ο οποίος θα σου προσφέρει περισσότερη ορατότητα στο διαδίκτυο και – κατ’ επέκτασιν – περισσότερους πελάτες.
- Να καλλιεργήσεις εμπιστοσύνη γι’ αυτό που κάνεις.
- Αν και ένα προσωπικό site απαιτεί επένδυση χρόνου, η σωστή χρήση του θα σε ανταμείψει.
2. Γίνε guest αρθρογράφος.
Αν και είναι απαραίτητο να αξιοποιείς τα δικά σου κανάλια (προσωπική ιστοσελίδα, email, social media), βοηθάει πάντα να εκμεταλλεύεσαι και άλλες πλατφόρμες που έχουν το δικό τους κοινό. Ένα εξαίρετο παράδειγμα είναι η συνεισφορά άρθρων σε περιοδικά ή blogs που απευθύνονται σε επαγγελματίες.
Δεν χρειάζεται να διοικείς μία εξαιρετικά επιτυχημένη εταιρία για να σου δοθεί η ευκαιρία να γράψεις στα παραπάνω μέσα. Αν το άρθρο σου είναι ενδιαφέρον και προσφέρει αξία στους αναγνώστες, σίγουρα θα γίνει αποδεκτό. Αν οι αναγνώστες απολαύσουν τη γραφή σου, να είσαι σίγουρος ότι θα σε αναζητήσουν στο διαδίκτυο και θα οδηγηθούν στην προσωπική σου ιστοσελίδα.
3. Το personal branding έχει να κάνει κατά 80% με το πώς συνεργάζεσαι με τους πελάτες σου (και όχι με το μάρκετινγκ).
Πολλοί επαγγελματίες κάνουν το λάθος να αγνοούν την υπάρχουσα πελατειακή βάση τους, και να αναζητούν διαρκώς νέους πελάτες. Δεν πρέπει να ξεχνάς, όμως, ότι οι υφιστάμενοι πελάτες σου είναι αυτοί που θα σου φέρουν και άλλους, καινούριους πελάτες. Όπως αποδεικνύει έρευνα της Gartner, το 80% του μελλοντικού εισοδήματος μίας επιχείρησης προέρχεται από το 20% των υφιστάμενων πελατών της.
Συνολικά, η εστίαση στη διατήρηση των πελατών σου θα σε βοηθήσει να “κτίσεις” μία ισχυρή φήμη για εσένα και την επιχείρησή σου. Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνεις γνωστός ως αξιόπιστος επαγγελματίας – και όχι ως ένας καιροσκόπος που απλά αναζητά τη δημοσιότητα και το κέρδος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Τα 7 κακά του Manager μου
- ΑΡΘΡΟ: Αλήθειες και μύθοι για την αιολική ενέργεια
- ΑΡΘΡΟ: 5 λόγοι που μισείς τη δουλειά σου
- ΑΡΘΡΟ: Warren Buffett: “Αυτή είναι η χειρότερη συμβουλή καριέρας”
- ΝΕΑ: MMC: Απογείωση της Παραγωγικότητας του Γραφείου σε ένα 7ωρο Επιχορηγημένο OnLine Σεμινάριο
- ΝΕΑ: Musk: Τα αυτόνομα οχήματα χωρίς οδηγό είναι κοντά
- ΝΕΑ: NEORAMA - Το LCCI Accounting όλων των βαθμίδων, τώρα και σε eLearning από το σπίτι σου
- ΝΕΑ: Κυπριακός Οργανισμός Τυποποίησης: Δωρεάν Σεμινάριο για τα πρότυπα ISO55000 για Facilities Management
Share:
Διαβάστε Επίσης
Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα
Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελεί την αιχμή της τεχνολογικής προόδου