Συναισθηματική Νοημοσύνη: 13 φράσεις που δείχνουν πόσο υψηλό ΕQ έχετε;

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Διεύθυνση & Ηγεσία,⠀
Επικοινωνία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Πηγή: vita.gr
Συναισθηματική Νοημοσύνη: 13 φράσεις που δείχνουν πόσο υψηλό ΕQ έχετε;

Αν χρησιμοποιείτε αυτές τις 13 φράσεις καθημερινά, η ψυχολογία λέει ότι έχετε υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη από τους περισσότερους ανθρώπους. Έχετε ταλέντο στο να επικοινωνείτε με τους ανθρώπους; Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα εντοπισμού και κατανόησης των συναισθημάτων – τόσο των δικών σας όσο και των άλλων.

Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτό είναι ένα σπάνιο και πολύτιμο πλεονέκτημα. Η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να οικοδομήσετε και να ενισχύσετε σχέσεις, να εξομαλύνετε συγκρούσεις και να βελτιώσετε τη συνολική ικανοποίηση από την εργασία σας.

Οι ειδικοί της ψυχολογίας λένε ότι αν χρησιμοποιείτε αυτές τις 13 φράσεις καθημερινά χωρίς καν να το σκέφτεστε, έχετε υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη από τους περισσότερους ανθρώπους:

1. «Θα μπορούσες να μου πεις περισσότερα γι’ αυτό;»

Οι άνθρωποι που δεν έχουν αυτογνωσία ενδιαφέρονται μόνο για τις δικές τους σκέψεις και απόψεις. Όμως οι συναισθηματικά ευφυείς άνθρωποι ενδιαφέρονται για το πώς αισθάνονται οι άλλοι και τι έχουν να πουν. Επικοινωνήστε με τρόπο που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μιλήσουν για τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους και χρησιμοποιήστε τις απαντήσεις τους ως ευκαιρία μάθησης.


Σεμινάριο ΚΕΣΕΑ 15/06/2023: Συναισθηματική Νοημοσύνη και Διαχείριση Σχέσεων


2. «Σε καταλαβαίνω»

Λέγοντας σε κάποιον ότι τον καταλαβαίνετε, δημιουργείτε ένα περιβάλλον συνεργασίας ιδανικό για την οικοδόμηση της ομάδας. Άλλες παρόμοιες φράσεις όπως «καταλαβαίνω τι εννοείς» και «καταλαβαίνω πού το πας» σηματοδοτούν ότι πραγματικά ακούτε και ανοίγουν τις γραμμές επικοινωνίας.

3. «Καταλαβαίνω τι λές, αλλά…»

Αυτή η φράση αναδεικνύει μια άλλη σημαντική πτυχή της συναισθηματικής νοημοσύνης: την ικανότητα να ενεργείτε διπλωματικά όταν αντιμετωπίζετε δύσκολους ανθρώπους και καταστάσεις. Αν διαφωνείτε με κάποιον, εκφράστε το με διακριτικό, μη συγκρουσιακό τρόπο. Ο στόχος είναι να διευκολύνετε την επίτευξη μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης.

4. «Πώς αισθάνεσαι γι’ αυτό;»

Για να κάνετε τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι αναγνωρίζονται και ότι σας σέβονται, δώστε προσοχή και αφιερώστε χρόνο για να τους καταλάβετε και να συμπάσχετε μαζί τους. Καθώς ακούτε, κάντε προσπάθεια να μπείτε στη θέση τους με ουσιαστικό τρόπο.

5. «Δεν είμαι σίγουρος για το τι συμβαίνει. Μπορείς να μου εξηγήσεις το πρόβλημα;»

Με αυτή τη φράση, γνωρίζετε ότι κάποιος έχει έναπρόβλημα και αντί να αντιδράσετε αρνητικά, τον προσκαλείτε να μοιραστεί τις σκέψεις του. Παρόμοιες εναλλακτικές: «Μπορείς να μου το διευκρινίσεις αυτό;» ή «Αυτό που ακούω από εσάς είναι ότι [Χ]. Είναι σωστό;»

6. «Τι εννοείς;»

Όταν ζητάτε από κάποιον διευκρινίσεις, του ζητάτε να πει κάτι με διαφορετικό τρόπο ή να παράσχει περισσότερες πληροφορίες ώστε να τον καταλάβετε καλύτερα. Αυτό διαφέρει από το να ζητάτε από ένα άτομο να επαναλάβει κάτι.


Σεμινάριο ΚΕΣΕΑ 15/06/2023: Συναισθηματική Νοημοσύνη και Διαχείριση Σχέσεων


7. «Πολύ καλή δουλειά!»

Το να δείχνετε την εκτίμησή σας έχει μεγάλη σημασία. Αναγνωρίζει τις προσπάθειες και τα επιτεύγματα των άλλων ανθρώπων. Όταν κάνετε κομπλιμέντο σε κάποιον, δημιουργείτε αμέσως μια θετική ατμόσφαιρα. Το να λέτε «σε εκτιμώ» κάνει τους άλλους να σας εκτιμούν περισσότερο.

8. «Έχετε και οι δύο καλά σημεία. Ας δούμε πώς μπορούμε να συνεργαστούμε»

Αυτή η φράση μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε διπλωματικά τα σημεία προβλημάτων αναγνωρίζοντας τις διαφορετικές απόψεις. Μόλις ενθαρρύνετε όλους να μοιραστούν τις ανησυχίες τους, μπορείτε να λύσετε πιο εύκολα ένα πιθανό πρόβλημα. Μελέτες δείχνουν ότι η ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων αποτελεί σήμα κατατεθέν της συναισθηματικής νοημοσύνης.

9. «Θα ήθελα πολύ τη συμβολή σου σε αυτό το θέμα»

Μέσω αυτής της φράσης επιτρέπετε σε κάποιον άλλον να νιώσει περήφανος για τον εαυτό του, γεγονός που τον κάνει να σκέφτεται πολύ θετικά για εσάς.

10. «Αυτή η κατάσταση με ανησυχεί [ή με μπερδεύει ή με αναστατώνει]»

Όταν υπάρχει ένα πρόβλημα, οι συναισθηματικά έξυπνοι άνθρωποι δεν εστιάζουν στο πρόσωπο που το δημιούργησε, αλλά στη συνολική κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο, δεν κατηγορείτε κάποιον ή δεν τον βάζετε σε θέση άμυνας. Αντίθετα, εξηγείτε πώς αισθάνεστε για ό,τι συνέβη, γεγονός που σας βοηθά να αποφύγετε να ακούγεστε παθητικά-επιθετικοί ή ανταγωνιστικοί.

11. «Αισθάνομαι έτσι για…»

Όταν είστε συναισθηματικά έξυπνοι, συνδέεστε με τα συναισθήματά σας καθώς συμβαίνουν, τη στιγμή που συμβαίνουν. Αυτό το είδος αυτογνωσίας σας επιτρέπει να μοιράζεστε καλύτερα τα δικά σας συναισθήματα και τις εντυπώσεις σας με τους άλλους ανθρώπους, γεγονός που τους κάνει να αισθάνονται πιο κοντά σας και τους ενθαρρύνει να κάνουν το ίδιο.

12. «Συγγνώμη»

Το να έχετε μια υγιή δόση ταπεινότητας είναι σύνηθες στους ανθρώπους με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Μη φοβάστε να πείτε ότι λυπάστε. Όταν κάνετε ένα λάθος, παραδεχτείτε το και ζητήστε ειλικρινά συγγνώμη από όποιον το αξίζει.

13. «Ευχαριστώ!»

Μην ξεχνάτε αυτές τις μαγικές λέξεις που σας δίδαξαν όταν ήσασταν παιδί. Το «παρακαλώ» και το «ευχαριστώ» είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Η κοινή ευγένεια δεν είναι, δυστυχώς, τόσο συνηθισμένη στις μέρες μας, σύμφωνα με μελέτες. Το να είσαι ευγενικός δεν είναι μόνο σημάδι υψηλής συναισθηματικής νοημοσύνης, είναι επίσης ένας τρόπος να δείχνεις σεβασμό στους άλλους, γεγονός που τους κάνει να σε εκτιμούν περισσότερο.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Οργανωσιακές Αξίες: Πυλώνας Επιτυχίας και Διαφοροποίησης για τις Σύγχρονες Επιχειρήσεις

Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση