Τα 6 σκαλιά της επιχειρηματικής επιτυχίας

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Καινοτομία/Start Ups,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Τα 6 σκαλιά της επιχειρηματικής επιτυχίας

Όλο και περισσότερες start-up εταιρίες εμφανίζονται δυναμικά  στον χώρο των επιχειρήσεων. Φανταζόμαστε ότι πίσω από αυτές τις νεοφυείς επιχειρήσεις κρύβονται, εκτός από λαμπρά μυαλά, άνθρωποι με μεγάλο γνωστικό, εκπαιδευτικό και οικονομικό υπόβαθρο. Στην πραγματικότητα όμως δεν πρόκειται για τίποτα άλλο παρά για απλούς νέους, φοιτητές ή αποφοίτους, που ονειρεύονται και παθιάζονται με πρωτοποριακές ιδέες. Ποια είναι λοιπόν τα βασικά γνωρίσματα που διαθέτουν αυτοί οι νέοι επιχειρηματίες;

Όνειρα

Τα όνειρα ως έννοια ακούγονται αρκετά αφηρημένα. Παρ’ όλα αυτά η ανάγκη για την υλοποίησή τους απαιτεί ένα λεπτομερές και οργανωμένο πλάνο, στο οποίο θα περιγράφονται οι στόχοι και τα μέσα που απαιτούνται με σκοπό τη σύσταση μίας επιτυχημένης επιχείρησης. Τα όνειρα δεν έχουν μονόδρομο αίσιας έκβασης, συνεπώς το πλάνο πρέπει να είναι ευέλικτο σε τυχόν αλλαγές και οφείλει να διαθέτει δυνατότητα pivoting σε ιδέες.

Συμφιλίωση με την πιθανή αποτυχία

Ο φόβος κάθε νέου επιχειρηματία και το εμπόδιο κάθε εν δυνάμει επιχειρηματία: η αποτυχία. Πολλές φορές σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι. Στις επιχειρήσεις σημασία έχει κυρίως το ταξίδι. Όσο περισσότερη προσπάθεια καταβάλει ο επίδοξος επιχειρηματίας, τόσο πιο πολλή γνώση θα λάβει. Στο τέλος είναι πολύ πιθανό μία ιδέα, ή ακόμα και μία επιχείρηση, να μην καταφέρει να ανταποκριθεί στις  ανάγκες της αγοράς. Ο ίδιος ο ιδρυτής της, καθώς και όλο το προσωπικό που εργάστηκε για το συγκεκριμένο όραμα, έχουν αποκτήσει εντούτοις τη δύναμη της εμπειρίας, αξία ανεκτίμητη.

Πίστη στον εαυτό τους

Η δυνατότητα ενός νέου ανθρώπου να πιστεύει στον εαυτό του είναι πολύ σημαντική. Η ικανότητα ενός νέου επιχειρηματία να πιστεύει στον εαυτό του αποτελεί στοιχείο ζωτικού χαρακτήρα για την επιβίωσή του στον κόσμο των επιχειρήσεων, καθώς συνάδει και με την πίστη στο δημιούργημά του, στην επιχείρηση. Αν δεν πιστεύουμε εμείς οι ίδιοι στην ιδέα μας, πώς θα την παρουσιάσουμε στην αγορά και πώς θα πείσουμε τους καταναλωτές, έτσι ώστε αυτή να γίνει μέρος της ζωής τους;

Επιλογή κατάλληλων συνεργατών

Μία ιδέα από μόνη της δεν μπορεί να υλοποιηθεί μονάχα από ένα άτομο. Χρειάζεται μία ομάδα ανθρώπων με διαφορετική σκέψη και προσέγγιση του κόσμου, οι οποίοι όμως θα μοιράζονται το ίδιο όραμα και την ίδια ανάγκη για την πραγμάτωσή του. Θα προτείνουν τις δικές τους ιδέες και τρόπους, ωστόσο θα είναι ανοιχτοί σε τυχόν δοκιμή άλλων προτάσεων. Ένας επιχειρηματίας οφείλει να είναι διορατικός και να επιλέγει τα κατάλληλα άτομα στις κατάλληλες θέσεις. Να μην φοβάται να εμπιστευτεί τους συνεργάτες του και να μοιράζεται μαζί τους κάθε προβληματισμό που άφορα στη νεοφυή εταιρία του.

Δεν πιστεύουν στην τύχη

Πολλοί λένε ότι τα 3 «τ» της επιτυχίας είναι το ταλέντο, η τόλμη και η τύχη. Ωστόσο η τύχη ως έννοια ορίζεται από την ίδια την ανθρώπινη οντότητα. Το γεγονός ότι κάποιος είναι τυχερός δεν συνεπάγεται την τυχόν επιτυχία του ως επιχειρηματία. Πολλές ή λίγες ευκαιρίες σίγουρα θα δοθούν. Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο ο επίδοξος επιχειρηματίας μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτές τις ευκαιρίες, παίρνοντας ακόμα και το ρίσκο να τα χάσει όλα.

Τολμούν

Ακόμη κι αν τα πέντε προηγούμενα χαρακτηριστικά είναι απαραίτητα για έναν επιχειρηματία, εάν ο ίδιος δεν ρισκάρει, είναι σχεδόν αδύνατο να επιτύχει και να διατηρήσει μια ανοδική πορεία της επιχείρησής του σε βάθος χρόνου. Όσο μεγαλύτερο το ρίσκο, τόσο μεγαλύτερη η επιτυχία. Δεν είναι πάντα απόλυτο ότι θα οδηγηθεί στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το σίγουρο όμως είναι ότι θα έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές του επιχειρείν και ακόμα, αν το αποτέλεσμα δεν τον δικαιώσει, ο ίδιος θα νιώθει «γεμάτος» από την προσπάθειά του.

Και αν νομίζουμε ότι μετά  αυτά τα 6 σκαλιά θα οδηγηθούμε στην επιχειρηματική επιτυχία, μάλλον κάνουμε λάθος. Μία επιχείρηση είναι μία προσπάθεια για ένα καλό αποτέλεσμα. Συνεπώς, εκτός των άλλων, χρειάζεται όρεξη, μεράκι, θετική ενεργεία, αφοσίωση και δουλειά. Πολλή δουλειά! Σπεύσατε λοιπόν!

Share:
Διαβάστε Επίσης