Τεχνητή νοημοσύνη: Εταιρείες ψάχνουν επικεφαλής ΑΙ έναντι μυθικών απολαβών
Τα πακέτα αποδοχών για κορυφαία ταλέντα στο χώρο ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο ετησίως
Η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης μετά την εμφάνιση του ChatGTP έχει αλλάξει το τοπίο στις προσλήψεις με όλο και περισσότερες εταιρίες να ψάχνουν για ειδικούς ΑΙ, παραμερίζοντας τις όποιες φιλοδοξίες είχαν για ανάδειξη του metaverse.
Ο κολοσσός της διαφήμισης Publicis Groupe, το 2022, είχε λανσάρει ένα λεοντόμορφο avatar ονόματι Leon ως “chief metaverse officer”, ώστε να καθοδηγεί τους χρήστες στην εικονική πραγματικότητα που ακόμη είχε στραμμένα πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Πέντε μήνες αργότερα, ήταν παρελθόν.
Η έλευση του ChatGTP, κατέστησε είδος προς εξαφάνιση τον Leon, αλλά και ανθρώπους, ειδικούς στο metaverse, που είχε αναδειχθεί ως κορυφαία τεχνολογική τάση, ωθώντας τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να μετονομάσει το Facebook σε Meta Platforms.
Στελέχη που πρωτοστάτησαν στις προσπάθειες της Walt Disney, Procter & Gamble και το Creative Artists Agency να εισέλθουν στο χώρο του metaverse αποχώρησαν. Το προφίλ του Leon στο LinkedIn κατέβηκε.
Πλέον, οι επιχειρήσεις σπεύδουν να προσλάβουν κορυφαία ταλέντα τεχνητής νοημοσύνης με τις Accenture and GE HealthCare να κάνουν τις πιο πρόσφατες προσλήψεις. Κάποια στελέχη του metaverse… αναβαπτίστηκαν ειδικοί τεχνητής νοημοσύνης εκμεταλλευόμενοι τη νέα τάση στον χώρο της τεχνολογίας. Οι αμοιβές κυμαίνονται αρκετά πάνω από το 1 εκατομμύριο δολάρια σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας εύρεσης στελεχών Heidrick & Struggles. Την προηγούμενη βδομάδα η Publicis ανέφερε ότι θα επενδύσει 300 εκατομμύρια ευρώ την επόμενη τριετία σε τεχνητή νοημοσύνη και κατάλληλο προσωπικό.
Η ευμετάβλητη φύση των τεχνολογικών τάσεων
Οι ανακατατάξεις κορυφαίων στελεχών σηματοδοτούν την ευμετάβλητη φύση των τάσεων της τεχνολογίας, αλλά και την δυσκολία που έχουν οι επιχειρήσεις στο να διακρίνουν το υπερβολικό πλασάρισμα από την πραγματικότητα.
Οι περισσότερες εταιρείες έχουν πλέον εγκαταλείψει το metaverse. Η λέξη ακούστηκε μόνο δύο φορές σε αναγγελίες κερδών εταιρειών του S&P 500 το τελευταίο τρίμηνο, σε σύγκριση με 63 φορές το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg.
Την εποχή εκείνη 8 στους 10 CEΟ έλεγαν ότι είτε προσέλαβαν είτε σχεδίαζαν να προσλάβουν ειδικούς στο metaverse. Όλοι προσδοκούσαν να πάρουν κομμάτι της παγκόσμιας πίτας μια επιχειρηματικής ευκαιρίας που η συμβουλευτική McKinsey έλεγαν τότε ότι θα μπορούσε να φτάσει κύκλο εργασιών αξίας $5 τρισεκατομμυρίων έως το 2030.
Η απόφαση της Apple να αναφερθεί στο νέο της σετ μικροφώνου-ακουστικού μικτής πραγματικότητας Vision Pro ως συσκευή «υπολογιστών χώρου», χωρίς καμία απολύτως αναφορά σε metaverse, είναι άλλο ένα σημάδι ότι η εστίαση έχει μετακινηθεί, όπως είπε στο Bloomberg η Νάντα Ουσίνα, CEO της εταιρείας εξεύρεσης στελεχών NU Advisory Partners.
Τον Ιανουάριο, η Microsoft ανέλαβε τα σκήτρα από την Apple ως η πολυτιμότερη εισηγμένη εταιρεία παγκοσμίως, κυρίως λόγω της επιθετικής επενδυτικής πολιτικής της στο AI. Ακόμη και η Meta του Ζάκερμπεργκ που πρόβαλλε το metaverse ως το επόμενο μεγάλο γεγονός, έχει στραφεί πλέον στην γενετική τεχνητή νοημοσύνη,παρόλο που ξόδεψε γενναία στο metaverse με ελάχιστα απτά αποτελέσματα.
Αυτό εξανάγκασε να αναζητήσουν αλλούς δουλειά ή να… επανεφεύρουν τον εαυτό τους. Όμως, δεν μπόρεσαν όλοι οι πρώην γκουρού του metaverse να ακολουθήσουν άλλα μονοπάτια. Κάποιοι παρέμειναν, κυρίως επειδή τα ταλέντα τους εκτείνονται σε διάφορες αναδυόμενες τεχνολογίες. Αλλά και επιχειρήσεις που θέλουν να εξερευνήσουν τον τομέα metaverse προτιμούν πλέον να πληρώνουν εξωτερικούς συμβούλους.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Card fraud across the EU is being driven by the surge in digital transactions and online shopping that is currently taking place.
Η τεχνολογία της ασύρματης συνδεσιμότητας βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής.