'Τεχνική της ντομάτας', για περισσότερη παραγωγικότητα

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Πηγή: askmen-Τίμος Σαλαμές
'Τεχνική της ντομάτας', για περισσότερη παραγωγικότητα

Σκότωσε την αναβλητικότητα υιοθετώντας την τεχνική της ντομάτας για ορθή διαχείριση του χρόνου.

Πολλές εταιρείες στην post covid period αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν την τηλεργασία ως μέθοδο, δημιουργώντας μερικά πλεονεκτήματα αλλά και αρκετά μειονεκτήματα για τους εργαζόμενούς τους. Το περιβάλλον στο σπίτι δεν είναι πάντα ευνοϊκό για δουλειά και οι περισπασμοί είναι μπόλικοι. Τι πρέπει λοιπόν να κάνεις όταν τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλά γύρω από το laptop σου;

Εκείνοι που εργάζονται από το σπίτι καταφεύγουν τώρα σε ένα ιδιαίτερο εργαλείο διαχείρισης χρόνου που ονομάζεται "Η τεχνική της ντομάτας" για να ξεπεράσουν την αναβλητικότητα. Η στρατηγική αυτή αναπτύχθηκε από τον Franscesco Cirillo τη δεκαετία του 1980, ο οποίος χρησιμοποιούσε ένα χρονόμετρο σε σχήμα ντομάτας για να παρακολουθεί τις εργασίες που είχε να κάνει ενώ σπούδαζε στο κολέγιο.

Η ιδέα πίσω από αυτό είναι να χωρίζεις την εργάσιμη ημέρα σε εξαιρετικά εστιασμένα χρονικά διαστήματα που ονομάζονται επίσης "ντομάτες" και να τα χωρίζεις με μικρά διαλείμματα. Έχει αποδειχθεί ότι είναι μια αποτελεσματική προσέγγιση για τον προγραμματισμό, την ιεράρχηση προτεραιοτήτων και την αύξηση της παραγωγικότητας με την πάροδο των ετών.

5 βήματα που περιλαμβάνει η τεχνική της ντομάτας για τη διαχείριση του χρόνου

Φτιάξε μια ολοκληρωμένη λίστα με τις εργασίες που πρέπει να κάνεις

Ξεκίνα γράφοντας όλες τις εργασίες που θέλεις να ολοκληρώσεις μέχρι το τέλος της ημέρας. Φτιάξε μια ολοκληρωμένη λίστα που να περιλαμβάνει δουλειές του σπιτιού, έργα στη δουλειά και άλλες διάφορες μικροεργασίες. Αφού τις σημειώσεις, διαχώροσε τις σε μεγάλα κομμάτια με βάση το είδος της εργασίας. Για παράδειγμα, το μαγείρεμα και η καθαριότητα μπορεί να ανήκουν σε μια κατηγορία, ενώ η συζήτηση με τους πελάτες σου θα ανήκει μοιραία σε μια άλλη. Όλα πάνε αναλογικά με το πόσο επείγουσες ή σημαντικές είναι για εσένα.

Όρισε ένα χρονόμετρο 25 λεπτών για την πρώτη εργασία

Αφού καθορίσεις μια σειρά για τις εργασίες σου, βάλε ένα χρονόμετρο 25 λεπτών και ξεκίνα με την πρώτη. Στόχευσε στο να ολοκληρώσεις την εκάστοτε εργασία πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι, ό,τι κι αν συμβεί. Έτσι, με αυτό το προσωπικό τεστ θα μείνεις συγκεντρωμένος καθ' όλη τη διάρκεια της εργασίας σου και θα σου μείνει έξτρα χρόνος.

Σημείωσε όλους τους περισπασμούς

Κατά τη διάρκεια αυτών των 25 λεπτών υψηλής συγκέντρωσης, σημείωσε νοερά όλους τους περισπασμούς που διακόπτουν τη σκέψη σου. Αυτό θα σε κάνει να συνειδητοποιήσεις τους μικρούς τρόπους με τους οποίους σπαταλάς το χρόνο σου κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πάρε μια ανάσα 5 λεπτών

Αφού ολοκληρώσεις την πρώτη σου ντομάτα, πάρε μια ανάσα 5 λεπτών. Αξιοποίησε αυτόν τον χρόνο για να χαλαρώσεις το μυαλό σου και να προετοιμαστείς για την επόμενη εργασία. Παρομοίως, αφιέρωσε 25 λεπτά για κάθε μία από τις επόμενες τρεις εργασίες του καταλόγου και διαχώρισε τις με διαφορά πέντε λεπτών.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι 10 Καριέρες του Μέλλοντος που Πρέπει να Γνωρίζετε για το 2025

Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο

Πώς ένα απλό «To-Do List» μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο σας και να μειώσει το άγχος

Η έλλειψη ύπνου είναι ένα κοινό πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους