Τί είναι Digital Στρατηγική
Οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι η ψηφιακή παρουσία είναι απαραίτητη. Χωρίς όμως Στρατηγική δύσκολα θα αξιοποιήσουν digital ευκαιρίες.
Εδώ και 2 δεκαετίες βλέπουμε τις επιδράσεις της ψηφιακής τεχνολογίας στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Αργά στην αρχή και με αυξανόμενη επιτάχυνση όσο περνάει ο χρόνος. Αλλάζουν οι παραγωγικές διαδικασίες, οι διαδικασίες πωλήσεων, οι διαδικασίες επικοινωνίας με τους συναλλασσόμενους και προπάντων η νοοτροπία και όλες οι συνήθειες των εμπλεκόμενων στην οικονομία.
Ωραία το βλέπω θα μου πεις, αλλά από που να αρχίσω και που να επικεντρωθώ.
Εδώ ακριβώς έρχεται η Στρατηγική. Ο όρος στρατηγική παραπέμπει στον τρόπο και στο σχέδιο που θα επικρατήσει ένα στράτευμα επί του αντιπάλου σε μία μάχη ή σε ολόκληρο τον πόλεμο. Ένας από τους επικρατέστερους ορισμούς της στρατηγικής στο πόλεμο είναι το σχέδιο επίτευξης του στόχου (συνήθως η επικράτηση επί του αντιπάλου άλλα όχι πάντα) με τον κατάλληλο επιμερισμό των πόρων στον κατάλληλο χρόνο με τον κατάλληλο τρόπο. Στις επιχειρήσεις ο όρος χρησιμοποιείται με την ίδια έννοια αλλά ελαφρώς διαφοροποιημένη. Δηλαδή με ποιο σχέδιο μια επιχείρηση θα καταφέρει να επιβίωση στον ανταγωνισμό και επιπλέον θα καταφέρει να είναι και κερδοφόρα.
Τι είναι Digital Στρατηγική
Συνοπτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι ψηφιακή Στρατηγική είναι το σχέδιο που περιλαμβάνει και αξιοποιεί ψηφιακές τεχνολογίες και τεχνικές με τον κατάλληλο τρόπο στον κατάλληλο χρόνο ενσωματώνοντας τις λειτουργίες της επιχείρησης, ευθυγραμμισμένα με τους υπόλοιπους πόρους για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.
Φυσικά, και δεν είναι κάτι εύκολο και απαιτεί τεχνογνωσία και εμπειρία για να εφαρμοστεί με επιτυχία. Αν ρωτήσουμε το τμήμα marketing θα μας μιλήσει για διαφημιστικά κανάλια, social media, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κλπ. Οι ειδικοί της πληροφορικής θα εστιαστούν στα δίκτυα την ασφάλεια την ανάλυση δεδομένων κλπ. Οι οικονομικοί θα αναφερθούν στα εργαλεία τήρησης λογαριασμών και αναλύσεων και ούτω καθεξής.
Ο επιχειρηματίας και εμπνευστής της Στρατηγικής θα πρέπει να εστιαστεί μόνον στους στόχους που έχει θέσει για επίτευξη στην επιχείρηση. Θα ιεραρχήσει τους παράγοντες που θα συντελέσουν στην επίτευξη των στόχων τον κατάλληλο χρόνο με τον κατάλληλο τρόπο. Θα χρειαστεί να συμβουλευτεί τους ειδικούς σε κάθε τομέα και θα καταστρώσει το πλάνο του που θα αποτελέσει την ψηφιακή του στρατηγική.
Σεμινάριο 3/07/2023 -Ανάπτυξη Ψηφιακής Στρατηγικής στη Νέα Εποχή (100% Επιχορηγημένο)
Ποιο Είναι το όφελος
Καταρχήν είναι προφανές ότι κάθε καλά σχεδιασμένο εγχείρημα πλεονεκτεί πάντα έναντι μεμονωμένων και τυχαίων χρονικά ενεργειών. Στην ψηφιακή στρατηγική όμως υπάρχουν και άλλοι λόγοι που κάνουν το όφελος να είναι πολλαπλάσιο.
Αυξημένη ικανοποίηση πελατών: Οι κατάλληλες και εστιασμένες στις ανάγκες των πελατών ψηφιακές εφαρμογές πάντα δίνουν άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης στον πελάτη μας.
Ανάπτυξη πωλήσεων: Το ψηφιακό marketing που είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό μας παρέχει ευκαιρίες διεύρυνσης του πελατολογίου μας.
Ενσωμάτωση: Όλες πλέον οι λειτουργίες της επιχείρησης σε μικρό ή μεγάλο βαθμό απαιτούν ψηφιακή εμπλοκή με τις υπόλοιπες. Ένας καλός σχεδιασμός ψηφιακής στρατηγικής εξυπηρετεί σχεδόν κάθε στόχο της επιχείρησης.
Παραγωγικότητα: Οι ψηφιακές εφαρμογές παραγωγικών διαδικασιών μειώνουν το κόστος και δίνουν ευκαιρίες κλιμάκωσης.
Ανταγωνιστικότητα: Η ποιότητα και το κόστος που είναι οι δύο βασικοί παράγοντες στον ψηφιακό κόσμο γίνονται αντιστρόφως ανάλογα λόγω των οικονομιών κλίμακας.
Ευκινησία: Η κατάλληλη ψηφιακή στρατηγική παρέχει εκπληκτική ευκινησία στις αλλαγές.
Κερδοφορία: Όταν όλοι οι συντελεστές μεταβάλλονται προς το καλύτερο την κερδοφορία της επιχείρησης επειδή το αποτέλεσμα είναι το γινόμενο τους.
Ενώ οι ψηφιακές τεχνολογίες και τεχνικές μπορούν να μεταμορφώσουν μια επιχείρηση θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι είναι απλά βοηθητικά εργαλεία και δεν αποτελούν πάντα στρατηγικές επιλογές. Η εισαγωγή και των τελευταίων τεχνολογικών λειτουργιών μπορεί να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.
Πώς εφαρμόζεται
Ο σχεδιασμός μιας ψηφιακής στρατηγικής περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:
Ξεκαθαρίζουμε και ιεραρχούμε τους στόχους της επιχείρησης
Εντοπίζουμε τους σημαντικότερους συντελεστές της επιτυχίας των στόχων. KPI
Καταγράφουμε τις πιθανές επενδύσεις σε τεχνολογικές εφαρμογές και ενέργειες εκτιμώντας την επίπτωση στη βελτίωση στους συντελεστές των στόχων.
Αξιολογούμε τις προτεραιότητες με βάση την υπάρχουσα υποδομή και τους διαθέσιμους πόρους μας.
Εξετάζουμε όλους τους περιφερειακούς εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες, ευκαιρίες και κινδύνους που ενδεχομένως θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό και τα αποτελέσματα ώστε να τους έχουμε λάβει υπόψιν μας.
Σχεδιάζουμε τις ενέργειες σε χρονικό ορίζοντα φροντίζοντας στα σημαντικά σημεία αβεβαιότητας να έχουμε εναλλακτικές λύσεις.
Σε κάθε βήμα από τα παραπάνω απαραίτητη είναι οι συμβολή των ειδικών σε κάθε τομέα που απαιτείται τεχνογνωσία και εμπειρία.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το LinkedIn λειτουργούν ως παράθυρα στον κόσμο
Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο