Τι είναι το ISO 9001;
Το ISO 9000 είναι το μοναδικό πρότυπο ISO 9001 για το σύστημα διαχείρισης ποιότητας που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης σύμφωνα με τα πρότυπα και το έγγραφο εκδίδεται. Ισχύει για οργανισμούς κάθε μεγέθους και οργανισμούς Πρότυπο ISO 9001 Ταυτόχρονα, αποτελεί επίσης τη βάση των προτύπων πολλών συστημάτων διαχείρισης, όπως το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001 και το Σύστημα Διαχείρισης Υγιεινής και Ασφάλειας κατά OHSAS 18001.
Οι αρχές του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας είναι:
Να προσανατολίζεται στον πελάτη. Εκτός από τις σημερινές απαιτήσεις των πελατών, οι μελλοντικές απαιτήσεις θα πρέπει να είναι κατανοητές.
Ηγεσία. Εναπόκειται στους ηγέτες να παρακινήσουν τους εργαζομένους και να εξασφαλίσουν ότι ο οργανισμός θα επιτύχει τους στόχους του.
Για να διασφαλιστεί η συμμετοχή των εργαζομένων. Η ικανότητα των εργαζομένων να είναι παραγωγικοί εξαρτάται από την ικανότητά τους να επωφελούνται περισσότερο.
Για να καθορίσετε την προσέγγιση της διαδικασίας. Αν εντοπιστούν και τεκμηριωθούν οι διαδικασίες, οι πόροι και οι δραστηριότητες διαχειρίζονται με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Να θεσπιστεί σύστημα προσέγγιση στη διαχείριση. Διαδικασίες που σχετίζονται μεταξύ τους πρέπει να αντιμετωπίζονται μέσα σε ένα σύστημα.
Παροχή συνεχούς βελτίωσης. Το κύριο χαρακτηριστικό των συστημάτων ποιότητας είναι η συνεχής βελτίωση.
Ρεαλιστική προσέγγιση στη λήψη αποφάσεων. Για να πάρουμε μια σωστή και αποτελεσματική απόφαση, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα όλων των δραστηριοτήτων και να τα αναλύσουμε καλά.
Καθιέρωση σχέσεων προμηθευτών με βάση το αμοιβαίο όφελος. Τα μέρη είναι σε σχέση αμοιβαίου συμφέροντος και πρέπει να δημιουργούν προστιθέμενη αξία μεταξύ τους.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΕΠ 14/11/2022:Επικεφαλής Επιθεωρητές για Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας με Βάση το Πρότυπο ISO 9001:2015
Η δομή του Συστήματος έχει ως εξής:
έκταση
Αναφερόμενα πρότυπα και έγγραφα
Όρος και ορισμοί
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Διοικητική ευθύνη
Διαχείριση πόρων
Η υλοποίηση του προϊόντος
Μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση
Τα πρώτα τρία στοιχεία εδώ είναι υποχρεωτικά.
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, το οποίο είναι το τέταρτο στοιχείο τουπροτύπου, περιγράφει τις γενικές απαιτήσεις και απαιτήσεις τεκμηρίωσης για ολόκληρο το σύστημα και δίνειέμφαση στις ακόλουθες τρεις αρχές διαχείρισης ποιότητας όπως περιγράφεται παραπάνω:
Συστηματική προσέγγιση στη διαχείριση
Διαδικασία προσέγγισης
Συνεχής βελτίωση
Η ευθύνη της διοίκησης, η δέσμευση διαχείρισης, η εστίαση στους πελάτες, η πολιτική ποιότητας, οι στόχοιποιότητας, ο σχεδιασμός του συστήματος διαχείρισης ποιότητας, η ευθύνη, η αρχή και η επικοινωνία και ηεπισκόπηση της διαχείρισης συζητούνται στο πέμπτο άρθρο.
Εξετάζεται το έκτο άρθρο με τίτλο Διαχείριση πόρων, παροχή πόρων, ανθρώπινοι πόροι, υποδομές καιεπιχειρηματικό περιβάλλον.
Στο έβδομο άρθρο με τίτλο σχεδιασμός υλοποίησης προϊόντων, διαδικασίες που σχετίζονται με τον πελάτη,προμήθειες, παραγωγή και υπηρεσίες εξετάζεται η μέτρηση και ο έλεγχος των συσκευών επιτήρησης.
Στο πλαίσιο του όγδοου θέματος με τίτλο Μέτρηση, Ανάλυση και Βελτίωση, συζητήθηκαν οι γενικές συνθήκες, ηπαρακολούθηση και η μέτρηση, η ικανοποίηση του πελάτη, οι εσωτερικοί έλεγχοι, ο έλεγχος των μη συμμορφούμενων προϊόντων, η ανάλυση δεδομένων, η συνεχής βελτίωση, η διορθωτική δράση και η προληπτική δράση.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Καθώς απομένουν μόνο έξι έτη, αυξάνονται οι προσπάθειες για επίτευξη προόδου όσον αφορά την εφαρμογή των ΣΒΑ.
Το νέο διεθνές πρότυπο, ISO 20121:2024, αποτελεί έναν απαραίτητο εργαλείο