World Economic Forum: Ποιες Δουλειές Πεθαίνουν και Ποιες θα Γεννηθούν
Το World Economic Forum (WEF) αναφέρει ότι οι εργασίες ‘ρουτίνας’ τείνουν να εξαφανιστούν σύντομα, μαζικά και με ραγδαίους ρυθμούς. Θυμίζει τις αρχές του αιώνα μας όταν τα τρακτέρ και άλλα γεωργικά μηχανήματα, εισέβαλαν στη γεωργία και εκτόπισαν μαζικά εκατομμύρια ανθρώπους από τις αγροτικές εργασίες. Θυμίζει επίσης την εισαγωγή του ηλεκτρονικού υπολογιστή στις εργασίες εκτοπίζοντας και πάλι εκατομμύρια ανθρώπους που έκαναν πολλές γραφειακές εργασίες με το χαρτί και τη πέννα.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια ακόμα μαζική εξόντωση εργασιών λόγω τεχνολογίας. Το WEF αναφέρει συγκεκριμένα ότι οι εργασίες ρουτίνας που εκτελούνται συνήθως από το μέσο γραφειακό προσωπικό, βρίσκονται κάτω από μεγάλη πίεση και οι τεχνολογίες που είναι πλέον σε εξέλιξη δείχνουν τον αναπόφευκτο δρόμο του κλεισίματός τους. Τέτοιες εργασίες είναι οι γραφείς που εισάγουν δεδομένα στους υπολογιστές, γραφείς λογιστηρίων, μισθολογίου και αποθήκης. Ακόμα, γραμματείς, ταμίες, τραπεζικοί υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών, ελεγκτές κτλ.
Αυτό όμως είναι η μια πλευρά του νομίσματος. Όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν, έτσι και τώρα, η ‘επανάσταση’ αυτή που αναμένεται να σκοτώσει τόσα επαγγέλματα, αναμένεται παράλληλα να δημιουργήσει άλλα τόσα, ίσως και περισσότερα. Το μέγεθος των αναταράξεων στην αγορά εργασίας, από αυτές τις αλλαγές, θα εξαρτηθούν από την αντίδραση και τη ταχύτητα αντίδρασης που οι εργαζόμενοι στους τομείς αυτούς έχουν. Πιθανότατα οι ‘παλαιότεροι’ να αντιδράσουν πολύ αργά και να παραμείνουν στις φθίνουσες εργασίες για να σβήσουν τη καριέρα τους μαζί με το επάγγελμα. Οι νεαρότεροι έχουν 2 επιλογές, είτε θα αναπτύξουν γρήγορα νέες δεξιότητες και να καταλάβουν νέα επαγγέλματα, είτε θα μείνουν στη μακροχρόνια ανεργία με ελάχιστες πιθανότητες να ανακάμψουν. Αυτοί που δεν θα αντιδράσουν αναμένεται να τύχουν εκμετάλλευσης σε πάμφθηνες χειρωνακτικές εργασίες, στις οποίες θα έχουν να ανταγωνιστούν απίστευτα παραγωγικές μηχανές και αλγόριθμους!
Ας δούμε όμως κάποια από τα πιο δυνατά και αναδυόμενα επαγγέλματα της επόμενης δεκαετίας όπως έχουν αναγγελθεί από το World Economic Forum.
Αναλυτές και επιστήμονες δεδομένων.
Η εργασία τους θα διαφέρει σημαντικά ανάλογα με τον τομέα εφαρμογής, αλλά γενικά οι ειδικοί αυτοί θα μαζεύουν, επαληθεύουν και αναλύουν δεδομένα κατά τρόπο που να καταλήγουν σε συμπεράσματα και τάσεις που ακολούθως θα δίνονται στους διοικητικούς διευθυντές και άλλους αρμοδίους για λήψη αποφάσεων.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΡΓΆΝΩΣΗ-ΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΗΓΕΣΙΑ
Ειδικοί σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης και Εκμάθησης Μηχανών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να κερδίσει πολλούς τομείς και είναι ένας από τους λόγους που εκτοπιστούν τόσα επαγγέλματα. Συνεπώς οι ειδικοί που θα οδηγούν τη νοημοσύνη αυτή να έχουν τεράστια και συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση με τεράστια εισοδήματα. Την ίδια καλή τύχη θα έχουν και οι ειδικοί στον παραπλήσιο τομέα της ‘εκπαίδευσης’ μηχανών. Το πώς μαθαίνουν οι μηχανές θα καθορίσει και το μέγεθος της επιτυχίας τους, άρα οι εκπαιδευτές μηχανών θα είναι περιζήτητοι στο σύντομο μέλλον.
Διευθυντές
Τα επαγγέλματα λήψης αποφάσεων όχι μόνο δεν αναμένεται να εκλείψουν αλλά ακριβώς το αντίθετο, θα γνωρίσουν ακόμα μεγαλύτερη άνθηση στο μέλλον, αφού πέραν από τη συστεμική λήψη αποφάσεων από τις μηχανές, κανένας και ποτέ δεν θα αφήσει σημαντικές αποφάσεις στα χέρια των ρομπότ, των αλγορίθμων και της τεχνητής νοημοσύνης.
Προγραμματιστές Λογισμικών και Εφαρμογών
Ακριβώς εδώ έχουμε την εκμετάλλευση όλων των υπολοίπων ειδικοτήτων. Το πώς δηλαδή αυτά τα δεδομένα και η ανάλυσή τους θα μετασχηματίζονται σε εμπορικές λειτουργίες που θα παράγουν πλούτο μέσω της αναζήτησης λύσεων σε προβλήματα όλων των πεδίων. Η έλλειψή προγραμματιστών σε όλο τον κόσμο, ακόμα και σήμερα, προμηνύει ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση και συνεπώς πολύ υψηλές αμοιβές στους κατόχους τέτοιων ειδικοτήτων και δεξιοτήτων.
Πωλητές και Marketers
Οι πωλήσεις και το Μάρκετινγκ πάντα θα χρειάζονται τη ανθρώπινη συμμετοχή. Μπορεί οι ρόλοι τους να προσομοιάζουν αλλά σίγουρα πρόκειται για διαφορετικά επαγγέλματα. Ο Marketer θα σχεδιάσει και θα αναπτύξει την επίδραση των εκστρατειών στο κοινό-στόχος και θα χτίσει την εμπιστοσύνη των εν δυνάμει πελατών στη μάρκα μας (Brand) για να δημιουργήσει προοπτικές πωλήσεων. Εκεί ακριβώς θα αναλάβει ο πωλητής που θα προσεγγίσει τους ενδιαφερόμενους, είτε άτομα, είτε ομάδες για να μετατρέψει τη προοπτική σε πώληση.
Είναι κοινά αποδεκτό ότι κάποια επαγγέλματα δεν θα εκλείψουν ποτέ αφού έχουν να κάνουν με την ανθρώπινη επικοινωνία, τα συναισθήματα, την ηθική και τη λήψη αποφάσεων σε κρίσιμα θέματα. Από την άλλη, όσα επαγγέλματα έχουν να κάνουν με την επανάληψη δραστηριοτήτων και γενικά οτιδήποτε μπορεί να τυποποιηθεί, βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο να εξαφανιστούν από την εξέλιξη της τεχνολογίας σε μικρό χρονικό διάστημα.
- ΑΡΘΡΟ: Αυτό που θέλουν οι εργοδότες από παλαιότερους και νέους εργαζόμενους
- ΑΡΘΡΟ: Το Stanford δίνει 7 χαρακτηριστικά της Ισχυρής Προσωπικότητας. Τα έχεις;
- ΝΕΑ: Η Τουριστική Βιομηχανία αλλάζει παγκοσμίως. Είμαστε έτοιμοι;
- ΝΕΑ: Το Κέντρο Παραγωγικότητας ενισχύει τη θέση του στη πλατφόρμα της MySeminars
- ΝΕΑ: Πώς επιδρούν οι υπερωρίες στην υγεία μας;
Share:
Διαβάστε Επίσης
Η ηγεσία δεν είναι απλώς ένας τίτλος ή μια θέση, αλλά μια δυναμική διαδικασία
Ένας στους δύο πολίτες δηλώνει ανοιχτά ότι δεν εμπιστεύεται