50% μείωση θανάτων στους δρόμους

calendar icon

17 Ιουλίου 2023

⠀ -⠀ Ασφάλεια & Υγεία στην Εργασία
50% μείωση θανάτων στους δρόμους

Πρωτοφανής μείωση για τα κυπριακά δεδομένα των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων που αγγίζει το 50% καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023, γεγονός που ικανοποιεί την Αστυνομία, η οποία θα εντείνει τα μέτρα της, ώστε να συνεχιστεί η μείωση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Στην Τροχαία και γενικότερα στην Αστυνομία εκφράζεται ικανοποίηση για τη σημαντικότατη αυτή μείωση, ωστόσο, δεν υπάρχει εφησυχασμός. Χαρακτηριστικός ήταν ο περσινός Ιούνης που αποδείχθηκε μαύρος, αφού σημειώθηκαν 10 θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Τροχαίας στο Αρχηγείο Αστυνομίας, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι σήμερα προκλήθηκαν 13 θανατηφόρες συγκρούσεις με 13 νεκρούς. Την αντίστοιχη περίοδο πέρσι είχαν προκληθεί 24 θανατηφόρες συγκρούσεις με 26 νεκρούς. Έχουμε, δηλαδή, 11 λιγότερες συγκρούσεις ή ποσοστό 45,8% και 13 θύματα λιγότερα ή 50% μείωση. Η μείωση αυτή για πρώτη φορά από την ίδρυση της Δημοκρατίας σημειώνεται και αποδίδεται τόσο στις κάμερες τροχαίας όσο και στην εντατικοποίηση των μέτρων και των ελέγχων που εφαρμόζονται παγκύπρια από τα μέλη της Τροχαίας και την ομάδα «Ζ». της Αστυνομίας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


Όπως δήλωσε στον «Φ» ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Χρίστος Ανδρέου, αν υπολογιστεί ότι πέρσι είχαμε 18% μείωση στα θανατηφόρα δυστυχήματα, τότε η μείωση πέρσι και φέτος είναι ακόμη μεγαλύτερη. Ο κ. Ανδρέου κληθείς να πει πού οφείλεται η σημαντική αυτή μείωση στις οδικές συγκρούσεις, απαρίθμησε μια σειρά από λόγους και ενέργειες που γίνονται από πλευράς Αστυνομίας που φαίνεται να αποδίδουν. Όπως ανέφερε, συνεχίζονται οι δράσεις με εντατικούς ρυθμούς για έλεγχο των οδηγών, όσον αφορά στις κύριες αιτίες που οδηγούν σε θανάτους στους δρόμους. Συγκεκριμένα, ανέφερε τους ελέγχους για το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, την ταχύτητα, τη ζώνη και το κράνος για τους μοτοσυκλετιστές.

Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας πρόσθεσε ότι και η έλευση των καμερών φαίνεται να έχει επιδράσει θετικά στη μείωση των θανάτων στους δρόμους, αφού οι οδηγοί άρχισαν να συμμορφώνονται και να μην τρέχουν. Φαίνεται ότι λειτουργούν προληπτικά τόσο οι κινητές όσο και οι σταθερές κάμερες, παρατήρησε ο κ. Ανδρέου, τονίζοντας πως από την ώρα που ένας οδηγός γνωρίζει ότι ανά πάσα στιγμή σε οποιοδήποτε δρόμο θα καταγγελθεί από κάμερα, συμμορφώνεται πλέον με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίες.

Ο ίδιος σημείωσε ότι εντατικοποιούνται και οι διαλέξεις σε σχολεία και στρατόπεδα για τους κινδύνους στους δρόμους, ενώ και από το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής περνούν εκατοντάδες παιδιά με σκοπό ν’ αποκτήσουν οδική συνείδηση.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε στον «Φ» ο βοηθός διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας στο Αρχηγείο Αστυνομίας, Χάρης Ευριπίδου, τα 13 θύματα στους δρόμους φέτος ανά κατηγορία ήταν: Δύο πεζοί, πέντε οδηγοί αυτοκινήτων, δύο επιβάτες αυτοκινήτων και τέσσερις μοτοσυκλετιστές. Επίσης, από τους 13 νεκρούς οι πέντε ή ποσοστό 38,4% ήταν αλλοδαποί.

Σημαντική μείωση φέτος σημειώθηκε όχι μόνο στους θανάτους, αλλά και στους σοβαρούς τραυματισμούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, από 1/1-30/4/23 έχουμε 53 σοβαρά τραυματισμένους, έναντι 75 το 2022. Έχουμε, δηλαδή, 22 σοβαρά τραυματίες λιγότερους ή ποσοστό 29,3%. Ανά επαρχία καταγράφονται: 11 λιγότεροι σοβαροί τραυματισμοί στη Λεμεσό, οκτώ λιγότεροι στη Λάρνακα, πέντε λιγότεροι στη Μόρφου, ένας λιγότερος στη Λευκωσία και μόνο στην Αμμόχωστο καταγράφηκαν πέντε περισσότεροι.


Σεμινάριο ΕΣΥΠΠ 06/09/2023: Εκπαίδευση Υπευθύνων Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία-ΕΣΥΠΠ


Η μεγαλύτερη μείωση στα θύματα στους δρόμους, καταγράφεται στη Λεμεσό, αφού φέτος είχαμε πέντε νεκρούς λιγότερους σε σύγκριση με πέρσι το ίδιο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 είχαν συμβεί τρεις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις με τρεις νεκρούς, το ίδιο διάστημα το 2022 είχαν συμβεί οκτώ θανατηφόρες συγκρούσεις με εννιά νεκρούς. Φέτος είχαμε τέσσερις συγκρούσεις με τέσσερις νεκρούς, δηλαδή πέντε θύματα λιγότερα.

Στην επαρχία Λευκωσίας, το πρώτο εξάμηνο του 2021 καταγράφηκαν έξι θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις με επτά νεκρούς, το 2022 έγιναν πέντε θανατηφόρα με έξι νεκρούς, ενώ φέτος πέντε θανατηφόρα με πέντε νεκρούς, έχουμε δηλαδή έναν νεκρό λιγότερο. Για τη Λάρνακα, τα στοιχεία δείχνουν δυο θανατηφόρα το 2021 με ισάριθμους νεκρούς, τέσσερα το 2022 με τέσσερις νεκρούς και φέτος ένα θανατηφόρο με έναν νεκρό, καταγράφεται δηλαδή μείωση τριών θυμάτων. Στην Πάφο, το 2021 είχαμε δύο θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις με δυο νεκρούς, το ίδιο και το 2022, ενώ φέτος είχαμε έναν νεκρό σε μια θανατηφόρα σύγκρουση. Στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου, το 2021 συνέβη ένα θανατηφόρο με έναν νεκρό, το 2022 ανήλθαν στους πέντε τα θύματα σε ισάριθμες συγκρούσεις και φέτος έγιναν δύο θανατηφόρα με δυο νεκρούς. Τέλος, στη Μόρφου, το 2021 είχαμε έναν νεκρό και καθόλου θύματα το 2022 και φέτος.

Η μείωση ξεκίνησε από πέρσι

Πριν έρθουν οι κάμερες δαιμονοποιήθηκαν, θεωρήθηκε ως φοροεισπρακτικό μέτρο της κυβέρνησης και έγινε μεγάλη συζήτηση για τον τρόπο που ελέγχονται οι οδηγοί. Ακόμη και σήμερα οδηγοί αντιδρούν έντονα για το που τοποθετούνται τα βαν οχήματα με τις κινητές κάμερες, ωστόσο, ακόμη και αυτός ο θόρυβος που γίνεται, θεωρείται πως λειτουργεί αποτρεπτικά για τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να έχουμε τη μεγάλη μείωση φέτος σε θανάτους.

Πολλοί φωνάζουν γιατί τα βαν με τις κινητές δεν τοποθετούν προειδοποιητικές πινακίδες όπως ορίζει ο νόμος, ενώ πρόσφατα σε σύσκεψη ο Αρχηγός Αστυνομίας έδωσε οδηγίες να ζητηθεί από τους χειριστές κινητών καμερών να μην κρύβονται ή να παρανομούν. Επίσης, η Αστυνομία κάνει σκέψεις να ανακοινώνει τους δρόμους που θα αστυνομεύονται από κάμερες (όχι το ακριβές σημείο).

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, από την 1η Δεκεμβρίου του 2022 μέχρι και στις 17 Μαΐου του 2023, ο αριθμός των οδικών παραβάσεων που έχουν συνολικά καταγραφεί από τις σταθερές και κινητές κάμερες φτάνουν τις 213.603. Από αυτές έχουν ταχυδρομηθεί 181.920 και έχουν πληρωθεί 67.362 εξώδικα. Σε αυτά τα στατιστικά στοιχεία συμπεριλαμβάνονται επιστολές σε εταιρείες για να υποδειχθεί ο παραβάτης οδηγός και ειδοποιήσεις καταγγελίες για Δικαστήριο. Υπό επεξεργασία από τον ανάδοχο, βρίσκονται 10.419 οδικές παραβάσεις, ενώ ο αριθμός παραβάσεων για έγκριση από την Αστυνομία ανέρχεται σε 6.220. Οι ολοκληρωμένες παραβάσεις στο στάδιο εκτύπωσης είναι 1.998 και οι προβληματικές περιπτώσεις όπως ελλείψεις και/ή λανθασμένα στοιχεία κ.ά., ανέρχονται στις 13.046.

Όπως είχε ανακοινωθεί από τους υπουργούς Μεταφορών και Δικαιοσύνης κατά την υπογραφή των συμβολαίων με την αμερικάνικη εταιρεία που διαχειρίζεται τις κάμερες, το σύστημα αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία αστυνόμευσης, δημιουργίας κατάλληλης οδικής συμπεριφοράς και ορθής χρήσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αποτελεί ουσιαστικό βήμα στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας για την πρόληψη και μείωση των οδικών συγκρούσεων.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


ΑΠΟΨΗ

Ποιοι ήταν οι 13 που γλίτωσαν τον θάνατο;

Οι κάμερες έφεραν τη μεγάλη μείωση στους θανάτους στους δρόμους. Τελεία και παύλα. Έχουμε φέτος 13 νεκρούς λιγότερους. Και οι 13 που γλίτωσαν τον θάνατο....... ποιοι να ήταν άραγε; ίσως κάποιος οικογενειάρχης, ένας στρατιώτης μήπως; μια μάνα; καποιος ηλικωμένος που θα διασταύρωνε τον δρόμο; Ένα παιδί έξω από το σχολείο; Δεν ξέρουμε ονόματα, αλλά ας βάλει ο καθένας τα όνοματα που τον τρομάζουν περισσότερο για να καταλάβει πραγματικά τι σημαίνει το επίτευγμα αυτό.

Ας μην χαλάσει η συνταγή με σκέψεις για δύθεν ανακοίνωση των δρόμων που θα εποπτεύουν οι κάμερες, ούτε χαλάρωση στην αυστηρότητα επιτήρησης. Ακριβώς το αντίθετο, να μπουν περισσότερες κάμερες, περισσότερες κινητές και σταθερές, κάμερες στους υπεραστικούς δρόμους για επιτήρηση όλων των αυτοκινητόδρομων, φώτων τροχαίας, κυκλικών κόμβων. Μια ίτζα παραβίαση, κλικ και πάμε παρακάτω. Είναι τίμημα που αξίζει τον κόπο περισσότερο από κάθε άλλο. Για να δούμε ΜΗΔΕΝ νεκρούς στους δρόμους μας. ΜΗΔΕΝ με κάθε κόστος.



Share: