Apple: Πλησιάζει η ώρα της τεχνητής νοημοσύνης
06 Μαΐου 2024
H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI
Για το μεγαλύτερο μέρος του τελευταίου ενάμιση έτους, η Apple και ο Διευθύνων Σύμβουλος Τιμ Κουκ δέχονταν συνεχώς ερωτήσεις από αναλυτές της Wall Street σχετικά με τα σχέδιά τους για την τεχνητή νοημοσύνη – και όλα αυτά επειδή η εταιρεία που είναι γνωστή για την καινοτομία της, δεν έχει να πει καμία ιστορία τεχνητής νοημοσύνης.
Αφού η εταιρεία ανακοίνωσε τα τριμηνιαία κέρδη της την Πέμπτη, ο Κουκ επέμεινε ότι η Apple έχει σχέδιο και θα μιλήσει σύντομα με συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά της για την τεχνητή νοημοσύνη. «Συνεχίζουμε να νιώθουμε πολύ καλά για την ευκαιρία μας στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη και προγραμματίζουμε σημαντικές επενδύσεις», τόνισε ο Κουκ σε συνέντευξή του στο Reuters, σημειώνοντας ότι η εταιρεία έχει ξοδέψει 100 δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία πέντε χρόνια για έρευνα και ανάπτυξη.
Η Apple και οι άλλοι
Οι ανταγωνιστές της Apple έχουν δαπανήσει συγκριτικά ίσα ή ακόμη μεγαλύτερα ποσά σε έρευνα και ανάπτυξη κατά την ίδια περίοδο, αλλά έχουν επίσης ξοδέψει πολλά για την κατασκευή κέντρων δεδομένων για τη φιλοξενία υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης.
Η Microsoft, για παράδειγμα, ξόδεψε 14 δισεκατομμύρια δολάρια το πιο πρόσφατο τρίμηνο με την Google της Alphabet να μην είναι πολύ πιο πίσω, στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια. Ενώ η Meta Platforms ανέφερε στους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα πως αναμένουν έως και 40 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιουχικές δαπάνες φέτος.
Η Apple όμως σκέφτεται διαφορετικά. Οι κεφαλαιουχικές της δαπάνες για όλο το 2023 ήταν λίγο πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παρά το γεγονός πως είναι η εταιρεία που βγάζει τα περισσότερα χρήματα από την πώληση καταναλωτικών συσκευών, έχει πληρώσει ένα μεγάλο τίμημα για αυτή τη στάση το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους, με τις μετοχές της να πέφτουν 10% καθώς οι επενδυτές ανησυχούν ότι η εταιρεία υστερεί στον αγώνα τεχνητής νοημοσύνης.
Ενώ τα μερίδια της Meta, της Google και της Microsoft -που ουσιαστικά βγάζουν χρήματα από πωλήσεις λογισμικού ή διαφημιστικών υπηρεσιών – έχουν εκτοξευθεί σε υψηλά ρεκόρ καθώς οι εταιρείες αγωνίζονται να κυριαρχήσουν στο τοπίο της τεχνητής νοημοσύνης.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Τι θα κάνει με τα δεδομένα
Η Apple άφησε να εννοηθεί την Πέμπτη ότι δεν θα ακολουθήσει τον ίδιο τρόπο. Ενώ αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες AI στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI, ο Chief Financial Officer Λούκα Μαέστρι είπε ότι οι επενδυτές της Apple δεν θα πρέπει να περιμένουν τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία χειρίζεται τις κεφαλαιουχικές δαπάνες.
Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή, ο Μαέστρι σημείωσε τη μακροχρόνια πρακτική της εταιρείας να μοιράζει το κόστος κατασκευής εργαλείων με τους προμηθευτές της, κάτι που έχει διατηρήσει το κόστος της Apple σε χαμηλά επίπεδα και τη δημιουργία μετρητών της για περισσότερο από μια δεκαετία.
«Κάνουμε κάτι παρόμοιο όσον αφορά τα κέντρα δεδομένων», πρόσθεσε ο Μαέστρι. «Έχουμε το δικό μας κέντρο δεδομένων και στη συνέχεια χρησιμοποιούμε χωρητικότητα από τρίτα μέρη. Είναι ένα μοντέλο που έχει λειτουργήσει καλά για εμάς ιστορικά και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε με την ίδια γραμμή και στο μέλλον».
Αυτό θα μπορούσε να είναι εξίσου καλό για την Apple, επειδή παραμένει ασαφές εάν χαρακτηριστικά AI, όπως τα chatbots που εκτελούνται απευθείας σε μια συσκευή, θα ωθήσουν τους χρήστες να αγοράσουν νέα τηλέφωνα, tablet ή φορητούς υπολογιστές, τα οποία παραμένουν η μεγαλύτερη πηγή εσόδων και κερδών της Apple.
Ο Μπεν Μπαχάριν της Creative Strategies, από την άλλη, εξήγησε στο Reuters πως ενώ οι καλύτεροι επεξεργαστές θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως πλεονέκτημα για ορισμένους χρήστες που χρειάζονται εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για επαγγελματική χρήση, αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να μην πυροδοτήσουν μια έκρηξη πωλήσεων για απλούς καταναλωτές.
«Θα είναι κάτι που θα βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων, αλλά δεν περιμένουμε εκρηκτικά αποτελέσματα – μετριάζουμε τις προσδοκίες και περιμένουμε», πρόσθεσε.