Η Καταναλωτική Συμπεριφορά ακολουθεί τη διαφήμιση!

calendar icon

06 Μαΐου 2021

Η Καταναλωτική Συμπεριφορά ακολουθεί τη διαφήμιση!

Ενώπιον ενός νέου μοντέλου καταναλωτή και μιας νέας κανονικότητας βρίσκονται προμηθευτές και λιανέμποροι οι οποίοι τόσο κατά την περίοδο επιβολής περιοριστικών μέτρων όσο και κατά την περίοδο της μερικής άρσης τους, είδαν τη ζήτηση να μετατοπίζεται από τα φυσικά καταστήματα στο online κανάλι, μια τάση η οποία ήρθε για να μείνει και να ανατρέψει νωρίτερα τα μέχρι πρόσφατα δεδομένα σε ό,τι αφορά την συμπεριφορά των καταναλωτών.

Τα brands βρίσκονται αντιμέτωπα με προκλήσεις και αυτό που ανέδειξαν οι έρευνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι ότι ο μόνος τρόπος για να διατηρήσουν τα μερίδιά τους στην τρέχουσα περίοδο αβεβαιότητας είναι να παραμείνουν ενεργητικές, αφουγκραζόμενες τις συνεχώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές τάσεις.

Η αυτοματοποίηση, η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων με έμφαση στο mobile και email μάρκετινγκ και η αποκωδικοποίηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς σε όλα τα κανάλια πώλησης είναι επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Δεδομένου ότι ο πελάτης πλέον ζητάει τα πάντα, τη στιγμή που επιλέγει, από όπου και αν βρίσκεται, η ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς δεν είναι ζητούμενο μόνο για τις μεγάλες αλυσίδες, αλλά και για τα μεμονωμένα καταστήματα.

Με την τεχνολογία να έχει παρεισφρήσει στην καθημερινότητα κάθε πολίτη, παρατηρείται πως ακόμη και άτομα της τρίτης ηλικίας αύξησαν τη χρήση ψηφιακών εργαλείων κατά τη διάρκεια του lockdown και καταναλωτές που δεν είχαν αγοράσει ποτέ online τώρα είναι τακτικοί πελάτες στα ψηφιακά κανάλια διανομής.

Το digital επικράτησε

Αρκετές επιχειρήσεις εκμεταλλεύτηκαν τη συγκυρία του lockdown και την αυξημένη χρήση του διαδικτύου και επένδυσαν σε διαφημίσεις τόσο σε Facebook και Instagram όσο και σε Google Ads. Προβάλλοντας τα προϊόντα τους στα Social Media και τη Google, πέρασαν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και από επιχειρήσεις που προτίμησαν να παραμείνουν αδρανείς.

Το σκεπτικό πίσω από τις Online αγορές κατά τη διάρκεια του Lockdown ήταν πως όσο κάποιος παραμένει στο σπίτι, έχει πολύ ελεύθερο χρόνο και έτσι περνά αρκετές ώρες σκρολάροντας στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή του. Η άμεση ή έμμεση διαφήμιση είναι πολύ πιθανό να τον οδηγήσει σε αγορά.

Στροφή στις συνήθειες καταναλωτών

Όπως ήταν αναμενόμενο η συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου παρουσίασε σημαντικές μεταβολές. Οι καταναλωτές, για μεγαλύτερη ασφάλεια, στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές και τις διαδικτυακές συναλλαγές. Προτίμησαν τα e-shop όχι μόνο για ρούχα και είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας αλλά και για αγαθά απαραίτητα στην καθημερινότητά τους. Ακόμα και το καλάθι του super-market ή του φαρμακείου έγινε ψηφιακό.

Σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC «Global Consumer Insights Survey», το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Παράλληλα, το 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στην φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19.

Οι κάτοικοι των πόλεων που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%) εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.

Την ίδια ώρα, η έρευνα έδειξε την ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και την αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες. Για παράδειγμα, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες.

Το μέλλον της διαφήμισης και της επικοινωνίας σε σχέση με τις πρόσφατες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της πανδημίας αναμένεται να τεθεί επί τάπητος, μεταξύ άλλων, στο 8th Advertising, Marketing & Communication Conference που διοργανώνει η IMH την Πέμπτη 17 Ιουνίου 2021, στο ξενοδοχείο Hilton Nicosia (πρώην Hilton Park).

Το Advertising, Marketing and Communication Conference αποτελεί ένα ετήσιο θεσμό, ως μετεξέλιξη του ετήσιου Brand Congress, ο οποίος απευθύνεται στον κόσμο της διαφήμισης, του μάρκετινγκ, των media και της επικοινωνίας στη Κύπρο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύναξη των επαγγελματιών του κλάδου, που στόχο έχει την ενημέρωση, την ανάπτυξη γνώσης, την ανταλλαγή εμπειριών και τη συζήτηση των σημαντικών θεμάτων που απασχολούν τον τομέα.

Το Συνέδριο απευθύνεται σε Διευθυντές και στελέχη μάρκετινγκ, brand managers, διευθυντές πωλήσεων, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, διευθύνοντες συμβούλους, γενικούς διευθυντές, υπεύθυνους επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων και διευθυντικά στελέχη από επιχειρήσεις και οργανισμούς, απ’ όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας. Αφορά, επίσης, στελέχη διαφημιστικών γραφείων, συμβούλους μάρκετινγκ και ειδικούς συναφών υπηρεσιών προώθησης και συναφών υπηρεσιών διαφήμισης και επικοινωνίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share: