Hλεκτροκίνηση: Αγγιξαν τα 3 εκατομμύρια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας το 2022

calendar icon

02 Φεβρουαρίου 2024

⠀ -⠀ Ενέργεια/Α.Π.Ε./Περιβάλλον
⠀ -⠀ Μηχανολογία, Βιομηχανία & Τεχν. Επαγγέλματα
⠀ -⠀ Μηχανολογία/Engineering
Hλεκτροκίνηση: Αγγιξαν τα 3 εκατομμύρια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας το 2022

Το μερίδιο των επιβατικών αυτοκινήτων BEV επί του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων εξαπλαστιάστηκε μέσα σε μια δεκαετία

Αγγιξε τα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με μπαταρία στις χώρες της ΕΕ, το 2022, καθώς κατέγραψαν αύξηση κατά 55% σε σύγκριση με το 2021 που ήταν 1,9 εκατομμύρια.

Ο υψηλότερος ετήσιος ρυθμός αύξησης των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρία (BEV) την περίοδο 2013-2022 σημειώθηκε μεταξύ 2019 και 2020 με αύξηση +85%, και έπεται η αύξηση που καταγράφηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 (+78%). Το μερίδιο των επιβατικών αυτοκινήτων BEV επί του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 0,02% το 2013 σε 1,19% το 2022, δηλαδή εξαπλασιάστηκε σε μια δεκαετία.

Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από τα ευρήματα που έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα για τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ και τον εξοπλισμό μεταφορών η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία 

Το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων ΒΕV αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια ενόψει της απαγόρευσης της ΕΕ για την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Η απαγόρευση συνδέεται με τον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Όσον αφορά τον συνολικό αριθμό επιβατικών αυτοκινήτων (που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών ή με όλους τους τύπους εναλλακτικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρία – BEV), έχει αυξηθεί σχεδόν σε όλα τα μέλη της ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας το συνολικά σχεδόν 253 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα το 2022 (+14% σε σύγκριση με το 2013).

Το υψηλότερο ποσοστό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων (ηλικίας 2 ετών και κάτω) μεταξύ των μελών της ΕΕ καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (18% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων στο Λουξεμβούργο), ακολουθούμενες από τη Γερμανία και τη Σουηδία (και οι δύο 15%), το Βέλγιο, την Ιρλανδία και την Αυστρία (όλα 13%). Εν τω μεταξύ, τα παλαιότερα επιβατικά αυτοκίνητα (20 ετών και άνω) ταξινομήθηκαν στην Εσθονία (34%), τη Ρουμανία (31%), τη Φινλανδία (30%), την Πολωνία (29%) και την Πορτογαλία (26%).



Share: