NuP: Η Ελληνική Startup που Αναπτύσσει ένα Ανώνυμο Κοινωνικό Δίκτυο για Φοιτητές
01 Ιανουαρίου 1970
Ο Θέμης Δρακωνάκης, co-founder της Nup, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για το εναλλακτικό κοινωνικό δίκτυο που βασίζεται σε δύο πολύ συγκεκριμένους άξονες λειτουργίας: την ανωνυμία και τη στόχευση στο φοιτητικό κοινό.
Μιλήστε μας για το NuP και την ομάδα ανάπτυξης του. Τι ακριβώς είναι η συγκεκριμένη υπηρεσία και πώς προέκυψε η δημιουργία της;
To NuP είναι μία εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που συνδέει τους φοιτητές ανώνυμα! Η λειτουργία του NuP είναι εξαιρετικά απλή. Ο χρήστης κάνει εγγραφή επιλέγοντας τη σχολή στην οποία σπουδάζει και από εκεί και πέρα έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί τις σκέψεις του με άλλους φοιτητές κάτω από πλήρη ανωνυμία. Έτσι, δημιουργήσαμε ένα εναλλακτικό κοινωνικό δίκτυο που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να εκφράζονται και να συνδέονται μεταξύ τους ελεύθερα, χωρίς να δίνουν το παραμικρό προσωπικό τους στοιχείο.
Η ομάδα μας ασχολείται αποκλειστικά με το φοιτητικό κοινό ως βασικό target group και το συγκεκριμένο project ήρθε με αφορμή τη νέα «μόδα» της ανωνυμίας που ξεκίνησε με κάποια Facebook groups ανώνυμων εξομολογήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή μας είναι μέρος ενός ευρύτερου offering που παρέχουμε στο νεανικό κοινό ως hangover media, μέσα από sites όπως το neolaia.gr και apps όπως το UNIpad.
Η core ομάδα του app development της hangover media είναι ι Σωτήρης Κανηράς (CTO) και ο Κωνσταντίνος Ρέππας (Development Lead).
Σε τι θα λέγατε πως διαφέρει σε σύγκριση με άλλα «κοινωνικά δίκτυα», όπως το Facebook ή το Twitter; Σε ποιους απευθύνεται και γιατί κάποιος να επιλέξει τη δική σας πρόταση;
Το ΝuP, όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, βασίζεται στην ανωνυμία του χρήστη. Δεν χρειάζεται προσωπικά στοιχεία ή φωτογραφίες προφίλ. Εκτός αυτού, το χαρακτηριστικό που πιστεύω ότι κάνει τη διαφορά στο NuP είναι ότι αποτελεί την πρώτη εφαρμογή που κατηγοριοποιεί το χρήστη όχι με βάση κάποιο παρατσούκλι ή username, αλλά με βάση το Πανεπιστήμιο στο οποίο σπουδάζει. Αυτό, λοιπόν, δημιουργεί μία κοινότητα χρηστών που βρίσκεται στο ίδιο ηλικιακό target group και βρίσκει κοινά ενδιαφέροντα καθώς και ένα κοινό κώδικα επικοινωνίας. Οι χρήστες έχουν ανάγκη να συνδέονται μεταξύ τους. Εμείς τους δίνουμε τη δυνατότητα να συνδέονται και να εκφράζονται ελεύθερα, σε μία κοινότητα που αποτελείται από άτομα με κοινά ενδιαφέροντα και τρόπο ζωής!
Το NuP αποτελεί, λοιπόν, μια εφαρμογή που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει ανώνυμα. Υπάρχουν κίνδυνοι που προκύπτουν από αυτό; Πώς εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του;
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ DIGITAL MARKETING - SALES - CUSTOMER SERVICE
Η ανωνυμία σίγουρα μπορεί να αποτελέσει κίνητρο κακόβουλων σχολίων και δημοσιεύσεων και για εμάς αποτελεί ίσως το σημαντικότερο στοίχημα να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε το περιεχόμενο χωρίς να περιορίσουμε την ελευθερία έκφρασης. Αναπτύσσουμε και βελτιστοποιούμε συνεχώς συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, ενώ έχουμε δώσει και τη δυνατότητα στους χρήστες να αποφασίζουν πιο περιεχόμενο τους ενοχλεί και να το αναφέρουν ή ακόμα και να το μπλοκάρουν τελείως. Προς το παρόν το περιεχόμενο του ΝuP είναι περισσότερο χιουμοριστικό, εξομολογητικό και σίγουρα πικάντικο, χωρίς ποτέ να φτάνει στα όρια του προσβλητικού. Μπαίνοντας στο NuP, θα γελάσεις, θα απορήσεις με αυτά που βλέπεις αλλά δεν θα αισθανθείς ότι σε προσβάλει!
Δώστε μας μια στατιστική εικόνα του Nup. Πόσοι είναι σήμερα οι χρήστες του, πόσα μηνύματα και λοιπό περιεχόμενο ανταλλάσσονται και τι δείχνουν οι προβλέπεις για το άμεσο μέλλον;
H εφαρμογή διαδόθηκε αρκετά γρήγορα μεταξύ των φοιτητών, παρουσιάζοντας αύξηση χιλιάδων χρηστών κάθε μήνα. Η επιτυχία σε όλο αυτό είναι το ιδιαίτερο engagement που δείχνουν οι Νuppers. Ενδεικτικά, παραπάνω από το 40% των χρηστών είναι ενεργό κάθε μέρα, με τον μέσο Nupper να ανοίγει την εφαρμογή γύρω στις 20 φορές σε ημερήσια βάση! Επίσης, οι χρήστες ξοδεύουν συνολικά περισσότερες από 130 ώρες κάθε μέρα μέσα στην εφαρμογή συνολικά, ενώ ανταλλάσσονται πάνω από 1,5 εκατομμύριο μηνύματα το μήνα! Θεωρώ ότι τα νούμερα αυτά θα αυξηθούν άμεσα καθώς αυξάνεται συνεχώς η βάση των χρηστών!
Βάσει και της ανωνυμίας που υιοθετείται, υπάρχουν σχέδια για monetization της υπηρεσίας; Πώς μπορεί να γίνει αυτό, ποια η στρατηγική σας;
Έχουμε σχεδιάσει και ξεκινήσει να υλοποιούμε μοντέλο εσόδου μέσα από διαφημίσεις, το οποίο στοχεύουμε να συνδέσουμε με το περιεχόμενο που δημιουργούν καθημερινά οι χρήστες. Στόχος μας είναι να παραμείνει η ανωνυμία για τον κόσμο και να μην δημιουργήσουμε ένα app όπου η διαφημιστική επικοινωνία θα είναι ενοχλητική, αλλά αντιθέτως χρήσιμη και σχετική.
Αποτελώντας μια ελληνική startup, ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε για να κάνετε την ιδέα σας πράξη; Και τι θα προτείνατε σε νέους startuppers;
Οι ανάγκες ενός νέου startup, είναι αρκετές. Το βασικό μέλημά μας ήταν να είμαστε focused στο app και στην εξέλιξή του. Έτσι, προσπαθήσαμε να περιορίσουμε τις περισπάσεις και να ζητήσουμε βοήθεια, ανάλογα με τις ανάγκες που είχαμε. Για παράδειγμα, χρειαζόμασταν ένα χώρο για να δουλέψουμε. Άλλο παράδειγμα, χρειαζόμασταν καθοδήγηση, τόσο για την επικοινωνία του app, όσο και για το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα.
Το σημαντικότερο πράγμα που πετύχαμε, για εμένα, είναι να καταφέρουμε να βγάλουμε σε κάθε μέλος της ομάδας και κάθε συνεργάτη, τον καλύτερο εαυτό του. Ο καλύτερος στον κώδικα, ο καλύτερος στο UI, ο καλύτερος στην επικοινωνία, ο καλύτερος στις δημόσιες σχέσεις. Η πληρότητα της ομάδας μας οδήγησε να έχουμε πλέον σταθερό growth rate της τάξης των 3k νέων χρηστών κάθε μήνα μέσω πρακτικών growth hacking.
Συμμετέχετε, όμως, και στο Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin). Ποια η εμπειρία σας από αυτό, ποια η στόχευση και ποια τα οφέλη που έχουν υπάρξει για την startup σας;
Το ACEin μας προσέγγισε με στόχο να μας στηρίξει στην προσπάθειά μας να επεκταθούμε στο εξωτερικό. Μας έχει βοηθήσει αρκετά, τόσο συμβουλευτικά όσο και σε πιο πρακτικά θέματα, ενώ μας ανοίγει πόρτες για νέες αγορές. Τέτοια κέντρα στήριξης επιχειρηματικότητας είναι εξαιρετική βοήθεια κυρίως για άτομα που «μπαίνουν» για πρώτη φορά στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, καθώς τους παρέχουν ένα τεράστιο δίκτυο υποστήριξης αλλά και συμβουλευτικού χαρακτήρα!
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για το Nup; Υπάρχουν ίσως νέες λειτουργίες και χαρακτηριστικά που έχετε «στα σκαριά» ή επιπρόσθετες αγορές τις οποίες θα στοχεύσετε;
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες το NuP θα είναι διαθέσιμο σε τρια μεγάλα Πανεπιστήμια της Αμερικής και σιγά σιγά θα «ανοίξει» σε περισσότερα Πανεπιστήμια σε κάθε χώρα. Βελτιώνουμε συνεχώς τα συστήματα αξιολόγησης περιεχομένου ώστε να κρατάμε τους Nuppers ενεργούς αλλά και ικανοποιημένους! Σίγουρα έχουμε όμως και αρκετά πλάνα για μικρά ή μεγαλύτερα features που θα προστεθούν προσεχώς!
- ΑΡΘΡΟ: Πρωτοπορία και Τεχνολογία με Επίκεντρο τον Άνθρωπο
- ΑΡΘΡΟ: Οι Εταιρείες, που Υιοθετούν την Τεχνολογία, Επιτυγχάνουν Διπλάσια Αύξηση Εσόδων
- ΑΡΘΡΟ: Τι είναι η Νανοτεχνολογία και πως θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής μας τα επόμενα 20 χρόνια
- ΑΡΘΡΟ: Η Καινοτομία σε Ρόλο “Κλειδί” για τις Οικογενειακές Επιχειρήσεις
- NEA: Marketing Masterclass από τη Marketing Lab τον Νοέμβριο στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
- ΝΕΑ: Η PWC θα Σχεδιάσει την Ψηφιακή Κύπρο
- ΝΕΑ: Το Synthesis Center for Research & Education στη σελίδα της MySeminars
- ΝΕΑ: Η Dale Carnegie Μεταμορφώνει Διευθυντές του Σήμερα σε Ηγέτες του Αύριο