Οι Προκλήσεις και οι Προοπτικές των Ξενοδοχείων για το 2020
23 Ιανουαρίου 2020
Στα ίδια επίπεδα με πέρσι οι αφίξεις σε ξενοδοχεία το 9μηνο
Πώς έκλεισε το 2019 και τι αναμένει για το 2020 ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων
Ενώπιον πολλαπλών και σημαντικών προκλήσεων θα βρεθεί αντιμέτωπη και το 2020 η ξενοδοχειακή, καθώς και η τουριστική βιομηχανία ευρύτερα, η οποία το 2019 κατάφερε να ανταπεξέλθει των δυσκολιών και να αναδείξει την δυναμική της.
Τέτοιες προκλήσεις, ειδικότερα για τα ξενοδοχεία, είναι ο έντονος ανταγωνισμός τουριστικών προορισμών της περιοχής που τα τελευταία χρόνια έχουν ανακάμψει, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, με αποτέλεσμα να καλούνται να προσφέρουν πακέτα σε πολύ χαμηλές τιμές για προσέλκυση τουριστών, όπως επίσης, ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ ξενοδοχείων και καταλυμάτων τύπου Airbnb, καθώς και το λειτουργικό κόστος, το οποίο, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), Ζαχαρία Ιωαννίδη, είναι αρκετά υψηλό.
Πώς έκλεισε το 2019
Ειδικότερα ο κ. Ιωαννίδης κληθείς από την Brief να κάνει μία ανασκόπηση της χρονιάς που έκλεισε και να αναφερθεί στις προκλήσεις του τομέα το 2020, τόνισε πως, παρά τις αντιξοότητες που ενέκυψαν κατά την διάρκεια του 2019 με τις αλλεπάλληλες πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών, καθώς και του μεγάλου διοργανωτή ταξιδίων, Thomas Cook, «έχουμε καταφέρει μέσα από την δυναμική και συντεταγμένη αντίδρασή μας να σταθεροποιήσουμε τον αριθμό των τουριστικών αφίξεων στα επίπεδα του 2018 με μία οριακή αύξηση της τάξεως του 1%, πλησιάζοντας τα 4 εκατομμύρια τουριστικές αφίξεις».
Αυτό, όμως, για να επιτευχθεί, υπέδειξε, είχε ανάλογο αρνητικό αντίκτυπο στα έσοδα από τον τουρισμό, «λόγω και των σημαντικών εκπτώσεων που τα ξενοδοχεία μας αναγκάστηκαν, ακόμη και την περίοδο της καλοκαιρινής αιχμής, να προσφέρουν ώστε να μπορέσουμε να συμβάλουμε να έχουν επιτυχία και οι αεροπορικές πτήσεις προς την Κύπρο με υψηλά ποσοστά πληρότητας και να αποτελέσουν την βάση για τους σχεδιασμούς τους για την επόμενη χρονιά, δηλαδή το 2020, χωρίς οποιεσδήποτε περικοπές».
Σε γενικές γραμμές, σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ, «μπορούμε να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας παρά το γεγονός πως ότι αυτό θα έχει επίπτωση στην κερδοφορία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων λόγω και των μειωμένων πληροτήτων κατά μέσο όρο κατά την διάρκεια του έτους σε σχέση με πέρσι».
Που οφείλονται οι μειωμένες πληρότητες
Ως προς τους λόγους για τις μειωμένες πληρότητες των ξενοδοχείων ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε πως, «ένας παράγοντας που συνέβαλε στις μειωμένες πληρότητες των ξενοδοχείων ήταν και ο αθέμιτος ανταγωνισμός ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αυξημένος το 2019 συνεπεία και της αυξανόμενης δραστηριοποίησης μη αδειούχων μονάδων, όπως τα καταλύματα τύπου Airbnb».
Για αυτό, συνέχισε, «κι εμείς αναμένουμε ότι με την επανέναρξη των εργασιών της Βουλής αρχές Ιανουαρίου, κατά προτεραιότητα θα προχωρήσει η νομοθετική ρύθμιση της λειτουργίας αυτής της μορφής των καταλυμάτων κατά τρόπο που να αίρει τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υπάρχει σήμερα, ενώ θα διασφαλίζονται πολύ λεπτά ζητήματα που άπτονται της πυρασφάλειας, καθώς και της ασφάλειας και της υγείας γενικότερα στους χώρους των τουριστικών καταλυμάτων που προσφέρονται προς τους ξένους μας», εξήγησε.
Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου
Σε σχέση με την προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ δήλωσε πως, «με ικανοποίηση βλέπουμε να συνεχίζει η συντονισμένη προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, όπως έχει καταδειχθεί και από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των τουριστικών μας αφίξεων του Νοεμβρίου».
Βάσει των στοιχείων αυτών, εξήγησε, «τον Νοέμβριο οι τουριστικές αφίξεις σημείωσαν μια σημαντική αύξηση κοντά στο 7%, σε συνέχεια των αντίστοιχων ανοδικών τάσεων που παρουσίασαν οι αντίστοιχοι μήνες των προηγούμενων 5 ετών, με αποτέλεσμα να επιτύχουμε τον υπερδιπλασιασμό των αφίξεων κατά τον μήνα Νοέμβριο και συγκεκριμένα από 80.000 αφίξεις, περίπου, το 2015 να έχουμε φτάσει τις 170.000 αφίξεις το 2019», επεσήμανε τονίζοντας πως «η προσπάθεια είναι συνεχής και δεν δικαιολογεί κανένα εφησυχασμό αφού υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης».
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΤΟΥΡΙΣΜΟ - ΤΡΟΦΙΜΑ
Οι προοπτικές το 2020
Ερωτηθείς για τις προοπτικές της ξενοδοχειακής βιομηχανίας καθώς και του τουρισμού ευρύτερα το 2020, ο κ. Ιωαννίδης είπε: «Καταρχάς θα ήθελα να επισημάνω ότι μετά από συντονισμένες προσπάθειες, τόσο του ΠΑΣΥΞΕ, όσο και του Υφυπουργείου Τουρισμού, καθώς και άλλων εμπλεκομένων στην τουριστική βιομηχανία, έχουμε καταφέρει να πείσουμε τους διοργανωτές ταξιδίων να έχουν, τουλάχιστον, τα ίδια επίπεδα και ίσως σε κάποιες αγορές αυξημένα προγράμματα πτήσεων προς την Κύπρο, θέτοντας έτσι τα θεμέλια και τις προϋποθέσεις για να πετύχουμε τον στόχο της σταθεροποίησης των τουριστικών αφίξεων σε ψηλά επίπεδα», συμπλήρωσε.
Ταυτόχρονα, είπε, «η προσπάθεια μας επικεντρώνεται, μέσω και δυναμικής προώθησης της τουριστικής Κύπρου μέσα από το νέο branding που θα εξαγγείλει ο Υφυπουργός Τουρισμού για να πετύχουμε μεγαλύτερης εμβέλειας και οικονομικής απόδοσης τουριστών προς την χώρα μας, καθόλη την διάρκεια του έτους».
Οι προκλήσεις
Κληθείς να πει ποιες είναι προκλήσεις των ξενοδοχείων για το 2020, ο κ. Ιωαννίδης υπέδειξε πως, «συνεχίζει και εντείνεται ο έντονος ανταγωνισμός με άλλους προορισμούς της περιοχής, όπως είναι η Τουρκία, η Αίγυπτος, καθώς και άλλων χωρών της Βόρειας Αφρικής, όπως Τυνησία και Μαρόκο, οι οποίες αποτελούν μία δυνατή ανταγωνιστική επιλογή για τους Ευρωπαίους τουρίστες».
Επίσης, συνέχισε, «εκτός από τον εξωγενή ανταγωνισμό έχουμε, ο τουριστικός κλάδος και δη η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι αντιμέτωπη και με εσωτερικό τον εσωτερικό, αθέμιτο, όπως είπα, ανταγωνισμό καταλυμάτων τύπου Airbnb, κι επαναλαμβάνω ευελπιστούμε ότι σύντομα η Βουλή θα προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση αυτού του ζητήματος».
Επιπρόσθετα, τόνισε, «θα πρέπει να καταβληθεί εκ νέου προσπάθεια για να βοηθηθεί η βιομηχανία μας για να διατηρήσει ή και ακόμα να ενισχύσει περισσότερο την ανταγωνιστικότητά της μέσω συγκράτησης των λειτουργικών της κόστων. Κι ένας από τους κύριους συντελεστές κόστους είναι και το ενεργειακό κόστος, το οποίο καλούμαστε να καταβάλουμε σε υψηλότερο βαθμό έναντι των κύριων ανταγωνιστών μας, αφού κατηγοριοποιούμαστε για το ηλεκτρικό κόστος ως εμπορικός καταναλωτής, αντί με τις βιομηχανικές ταρίφες που είναι σημαντικά χαμηλότερες μίας και είμαστε κατ’ εξοχήν εξαγωγική βιομηχανία», εξήγησε.
«Για αυτό το ζήτημα έχουμε εδώ και καιρό υποβάλει σχετικό αίτημα, χωρίς μέχρι σήμερα ανταπόκριση. Πάντως, θεωρούμε πως εάν αυτό το αίτημα μας γίνει αποδεκτό, τα ξενοδοχεία μας αλλά και όλοι οι κλάδοι που σχετίζονται με τον τουρισμό θα μπορέσουν να πάρουν μία σημαντική ανάσα, ενώ θα μπορέσουν να προσφέρουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά και ελκυστικά πακέτα και να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε καλύτερα κύριους ανταγωνιστικούς προορισμούς, οι οποίοι, επαναλαμβάνω, έχουν πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος απ’ ό,τι εμείς», εξήγησε περαιτέρω ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ.
Εσωτερικός τουρισμός
Αναφορικά, δε, με τον εσωτερικό τουρισμό ο κ. Ιωαννίδης δήλωσε στην Brief πως, «ο ΠΑΣΥΞΕ εδώ και μία 20ετία εκδίδει δύο φορές τον χρόνο ειδικούς καταλόγους για ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού, έναν για την καλοκαιρινή και έναν για την χειμερινή περίοδο. Είναι με ικανοποίηση που βλέπουμε τους συμπατριώτες μας, τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά, που αξιοποιούν τις προσφορές που τους παρέχουν τα ξενοδοχεία-μέλη του Συνδέσμου μας για είτε σύντομης διάρκειας αποδράσεις, όπως τριήμερα, είτε μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές στα ξενοδοχεία μας», υπογράμμισε.
«Με την ευκαιρία θα ήθελα να απευθύνω ξανά έκκληση στους συμπατριώτες μας όπως συνεχίσουν να δράττουν των ευκαιριών που τους προσφέρουν τα ξενοδοχεία μας και να στηρίζουν την ντόπια βιομηχανία», ανέφερε ο κ. Ιωαννίδης εκφράζοντας καταληκτικά την αισιοδοξία του ότι και το 2020 η τουριστική βιομηχανία, παρά τις προκλήσεις, θα καταφέρει να ανταπεξέλθει το ίδιο καλά όπως και το 2019.
- ΑΡΘΡΟ: 6 Τακτικές Body Language για να Κερδίσετε την Εμπιστοσύνη του Συνομιλητή σας
- ΑΡΘΡΟ: Ξέρετε Πόσο Χρόνο Ξοδεύετε στο Κινητό σας;
- ΑΡΘΡΟ: Συμβουλές από τους Καλύτερους Πωλητές για να Πουλήσετε ότι Θέλετε σε Οποιονδήποτε
- ΑΡΘΡΟ: 3 Χαρακτηριστικά που Μαγνητίζουν σε μια Προσωπικότητα Σύμφωνα με την Επιστήμη
- ΝΕΑ: Το CIIM Ανακοίνωσε τη Νέα Σειρά Σεμιναρίων του για το Α εξάμηνο του 2020
- ΝΕΑ: EXES - Σεμινάριο Αύξησης Πωλήσεων με Εγγυημένα Αποτελέσματα μέσω Πρακτικής Καθοδήγησης
- ΝΕΑ: ImarComms: Global Partner του Digital Marketing Institute προσφέρει Διεθνή Διπλώματα στη Κύπρο
- ΝΕΑ: Παγκόσμιας Εμβέλειας Επαγγελματικός Τίτλος ADIT για τη Διεθνή Φορολογία