Παραγραφή των βαθμών ποινής από τα τρία στα δύο χρόνια, συζήτησε η Επ. Μεταφορών

calendar icon

30 Νοεμβρίου 2023

⠀ -⠀ Ευρωπαϊκή/Διεθνής Νομοθεσία
⠀ -⠀ Νομοθεσία, Νομική & Δικηγόροι
Παραγραφή των βαθμών ποινής από τα τρία στα δύο χρόνια, συζήτησε η Επ. Μεταφορών

Τη μείωση του χρονικού διαστήματος για παραγραφή των επιβαλλόμενων βαθμών ποινής για τροχαίες παραβάσεις, ώστε αυτή να συντελείται ύστερα από την παρέλευση δύο ετών, αντί τριών ως έχει η ισχύουσα ρύθμιση του περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως νόμο συζήτησε, μεταξύ άλλων, την Πέμπτη, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης, δήλωσε ότι είναι καλά γνωστοί και έχουν εξηγηθεί οι λόγοι για τους οποίους  έχει κατατεθεί η συγκεκριμένη πρόταση. Ανέφερε ότι από την εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης έχουν πολλαπλασιαστεί με αριθμούς χιονοστιβάδας οι κλήσεις στους πολίτες, με αποτέλεσμα πολλοί πολίτες να βρίσκονται ενώπιον των δικαστηρίων.

Πρόσθεσε ότι ζητούμενο της εν λόγω πρότασης είναι και η  ισχυροποίηση των θεμάτων που αφορούν την οδική συνείδηση και την οδική ασφάλεια.  Σημείωσε ότι δεν μπορεί να υπάρχουν νομοθεσίες οι οποίες ουσιαστικά να θέτουν παγίδες στους πολίτες και μία τέτοια νομοθεσία θα είναι και αυτή εάν δεν αναθεωρηθεί.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ EUROPEAN LEGAL TRAINING CENTER (ELTC)


«Χαίρομαι να σας πω ότι όλοι ανεξάρτητα οι προσκεκλημένοι στην Επιτροπή, το αρμόδιο Υπουργείο,  η Αστυνομία, το Τμήμα που αφορά την οδική ασφάλεια,  ο Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος, η Εισαγγελία τάχθηκαν υπέρ της πρότασης», είπε ο κ. Τορναρίτης προσθέτοντας ότι για αυτό ακριβώς το λόγο το συντομότερο θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων για να γίνει νόμος της το συντομότερο δυνατό.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, είπε ότι η πρόταση νόµου κινείται προς την ορθή κατεύθυνση και δεν δημιουργεί “εκπτώσεις” στα θέματα οδικής ασφάλειας. Πρόσθεσε ότι με την έναρξη λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήµανσης εδώ και δύο περίπου χρόνια, πολλοί οδηγοί έχουν φορτωθεί αρκετούς βαθμούς ποινής και κινδυνεύουν να χάσουν την άδεια οδήγησής τους.

Σημείωσε ότι το σύστημα φωτοεπισήµανσης θα πρέπει να αποτελεί μέτρο πρόληψης και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου και όχι να μετατραπεί σε ένα φοροεισπρακτικό μέτρο στα χέρια της Κυβέρνησης. Κάλεσε επίσης το Υπουργείο να επανεξετάσει τα προβλήματα που προκύπτουν από τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήµανσης.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ EUROPEAN LEGAL TRAINING CENTER (ELTC)


Μιλώντας για άλλο θέμα που απασχόλησε την Επιτροπή και αφορούσε την ποινικοποίηση για αλλοίωση, με οποιονδήποτε τρόπο, των σημάτων τροχαίας, ο κ. Φακοντής είπε ότι έχουν καταστραφεί πολλές πινακίδες στο οδικό δίκτυο εξαιτίας των βανδαλισμών και πρόσθεσε ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο στις πινακίδες αλλά και σε κτήρια. Επανέλαβε ότι το θέμα απασχόλησε ξανά την Επιτροπή και αναφέρθηκε στη σημασία που θα πρέπει να δοθεί στην παιδεία και στα θέματα πρόληψης.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, είπε, στις δηλώσεις του, ότι κατέθεσε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών πρόταση νόμου η οποία προβλέπει ότι εάν ένα άτομο βρεθεί για δεύτερη φορά, τα τελευταία τρία χρόνια ενώπιων του δικαστηρίου για αδίκημα που αφορά οδήγηση κάτω από εξαρτησιογόνες ουσίες (νάρκοτεστ), αυτό να παραπέμπεται σε κατάλληλο κέντρο θεραπείας.

«Ο αυξημένος αριθμός θετικών νάρκοτεστ µάς έχει ωθήσει ώστε να υποβάλουμε τη συγκεκριμένη πρόταση νόμου, ώστε να βοηθήσουμε, µε κάθε δυνατό τρόπο, τα άτομα τα οποία είναι εξαρτημένα, αλλά και να αυξήσουμε την οδική ασφάλεια», είπε ο κ. Σαββίδης.


πηγή: ΚΥΠΕ

Share: