Συνέντευξη με την Λία Καλλίδου Έλληνα του ATI Seminar & HR Solutions

calendar icon

20 Φεβρουαρίου 2023

⠀ -⠀ Digital Marketing/Sales/Service
⠀ -⠀ Soft Skills/Επικοινωνία
⠀ -⠀ Ανθρώπινο Δυναμικό (HR)
⠀ -⠀ Καινοτομία/Start Ups
⠀ -⠀ Λογιστικά/Έλεγχος/Φορολογικά
⠀ -⠀ Οργάνωση/Διοίκηση/Ηγεσία
⠀ -⠀ Χρηματοοικ.-Ασφαλιστικά-Τραπεζικά
Συνέντευξη με την Λία Καλλίδου Έλληνα του ATI Seminar & HR Solutions

Η Λία Καλλίδου Έλληνα είναι η ιδρύτρια και διευθύντρια του γνωστού Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης ATI Seminar & HR Solutions στη Λευκωσία. Η Λία, με σπουδές στη Νομική και μεταπτυχιακό στη πολιτική κοινωνιολογία από το London School of Economics (LSE), ίδρυσε το εκπαιδευτικό κέντρο ATI Seminar και κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να το καταστήσει ως ένα από τα πιο δραστήρια, καινοτόμα και επιδραστικά εκπαιδευτικά κέντρα της χώρας μας. Πάμε να δούμε, τα πολύ ενδιαφέροντα που έχει να μας πει στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Πλατφόρμα της MySeminars.  

Λία, προέρχεσαι από μια τεράστια βιομηχανία, αυτή του Aviation. Πως και πότε αποφάσισες να δραστηριοποιηθείς στο τομέα της Επαγγελματικής Κατάρτισης μετά από τόσο μεγάλη πείρα στο Aviation? Θα περίμενε κάποιος να συνεχίσεις στο τομέα αυτό.

Ναι είναι αλήθεια πως ο «προπομπός» του ΑΤΙ Seminar and HR Solutions, ήταν το Aviation and Tourism Institute. Στη πορεία όμως και κυρίως με την έλευση του Covid που επηρέασε δυσμενώς το χώρο των αερομεταφορών αποφασίσαμε να δώσουμε έμφαση στις εταιρικές/επαγγελματικές εκπαιδεύσεις σε όλους τους τομείς της οικονομίας και η απόφαση μας αυτή μας δικαίωσε παρατηρώντας τη μέχρι τώρα εξέλιξη του ΑΤΙ Seminar.

Το ATI Seminar έχει γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα γνωστό και αξιόπιστο κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης. Ποια ήταν η στρατηγική σας για να πετύχετε ένα τέτοιο ραγδαίο Market Penetration. Υπάρχουν μυστικά;

Δεν υπάρχει κανένα μυστικό και καμιά μαγική συνταγή πέρα από την πολλή και συστηματική δουλειά. Ωστόσο αυτό στο οποίο βασίσαμε τη στρατηγική μας ήταν και είναι η ποιότητα των υπηρεσιών μας και η προσωπική φροντίδα στις ανάγκες των πελατών μας. Σε καμία περίπτωση δεν κάναμε εκπτώσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών, η οποία είχε να κάνει με τη άψογη διοργάνωση των σεμιναρίων μας, το περιεχόμενο, το υψηλό επίπεδο και υψηλή επάρκεια των εκπαιδευτών μας. Ταυτόχρονα η έννοια μας ήταν να πρωτοτυπούμε και να αφουγκραζόμαστε συνεχώς τις ανάγκες της αγοράς.

Εκτός από τα γνωστά ανοιχτά προγράμματα που προσφέρετε τι άλλες Εκπαιδεύσεις και Υπηρεσίες προσφέρει το ATI Seminar?

Πέρα από τα «ανοιχτά» - πολυεπιχειρησιακά σεμινάρια προσφέρουμε μονοεπιχειρησιακά (inhouse) σεμινάρια σχεδιασμένα αποκλειστικά για τον κάθε πελάτη, για τις εξειδικευμένες εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Τις περισσότερες φορές προτείνουμε στον πελάτη τη διενέργεια έρευνας/μελέτης των αναγκών κατάρτισης ανάμεσα στους εργαζόμενους αλλά και έρευνα στους πελάτες της κάθε επιχείρησης αναφορικά με την ικανοποίηση τους από τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση. Με βάση αυτή την έρευνα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε προγράμματα που ανταποκρίνονται στις αποκλειστικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης και γι’ αυτό το λόγο τα προγράμματα μας είναι 100% επιτυχημένα.

Συστήνουμε μάλιστα να γίνεται έρευνα στους εκπαιδευόμενους αλλά κυρίως στους πελάτες  ( customer’s satisfaction survey) ένα μήνα μετά την ολοκλήρωση του κάθε προγράμματος , ώστε να μετρήσουμε το βαθμό επιτυχίας του. Όσες φορές το τόλμησαν οι πελάτες είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα.

Η θεματολογία μας στα inhouse προγράμματα είναι πολύ ευρεία και αφορά soft skills αλλά και hard skills. Μερικοί τίτλοι προγραμμάτων που μπορούμε να προσφέρουμε, πέρα από την Εκπαίδευση εκπαιδευτών- προετοιμασία για την πιστοποίηση της ΑνΑΔ ( που είναι το best seller μας) είναι οι εξής : Εξυπηρέτηση πελατών ( Customer Service & Customer Experience), επαγγελματική διεξαγωγή συνεντεύξεων πρόσληψης, Burn out,  Team building, Mobbing και Σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία,   Ψυχοπροφύλαξη, Πρώτες βοήθειες, Effective communication skills,  Ασφάλεια & Υγεία στο χώρο εργασίας, Εργασιακή νομοθεσία, Αποτελεσματικές συνεδριάσεις, Αποτελεσματική διαχείριση σύγκρουσης/ κρίσης στον επαγγελματικό τομέα, Πως αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις, Επικοινωνία ( εσωτερική και εξωτερική), Social Media και digital επικοινωνία, Επαγγελματική συμπεριφορά και εμφάνιση, Time & Stress Management, διαχείριση κινδύνων, επιτυχημένες πωλήσεις , Ηγεσία μέσω coaching &  mentoring, Συναισθηματική νοημοσύνη και πολλά άλλα.

Λόγω του μεγάλου δικτύου εκπαιδευτών που διαθέτει το ΑΤΙ Seminar, μπορούμε να προσφέρουμε πάρα πολλά προγράμματα ακόμα και σε πολύ εξειδικευμένα θέματα.

Ερ: Μια κλασσική ερώτηση.... τι έκανες στη καραντίνα Λία?

Όσο παράξενο και να φανεί, δούλευα- δούλευα- δούλευα. Με μια πολύ μικρή παύση λίγων ημερών, συνέχισα τα σεμινάρια μου διαδικτυακά. Παράλληλα στην περίοδο της καραντίνας μπόρεσα να παρακολουθήσω μαθήματα για το coaching & mentoring και κατάφερα να αποκτήσω ακόμα ένα τίτλο. Δεν έμεινα μόνο σε αυτό, ξεκίνησα ένα δεύτερο μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση ενηλίκων/επαγγελματική εκπαίδευση και παρά το πολύ φορτωμένο μου πρόγραμμα σε 1-2 μήνες θα πάρω τον τίτλο- ολοκληρώνω αυτή την περίοδο τη διατριβή μου. Το έχω καθυστερήσει λόγω του ελάχιστου χρόνου που διαθέτω, αλλά είμαι πολύ κοντά στην ολοκλήρωση.

Ηλία, είμαι πραγματικά δοσμένη στη δια βίου εκπαίδευση και ξεκινάω πρώτα από τον εαυτό μου. Δεν μπορείς να εμπνεύσεις τους άλλους αν δεν το πιστεύεις πρώτα εσύ. Δεν μπορείς να βρίσκεσαι στο χώρο της εκπαίδευσης και εσύ να μένεις στάσιμος.

Έχω προσέξει ότι ήσασταν από τα πρώτα εκπαιδευτικά κέντρα που υιοθέτησαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ήταν εύκολη η μετάβαση από την κλασική εκπαίδευση στην τάξη; Πως αντέδρασε ο κόσμος στο κάλεσμα σου για webinars? Υπήρχαν αντιστάσεις και αμφιβολίες?

Όπως είπα και στην προηγούμενη ερώτηση, την περίοδο της καραντίνας δεν έμεινα καθόλου αδρανής. Διαπίστωσα ότι εάν θέλουμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε θα έπρεπε να υιοθετήσουμε την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν δίστασα ούτε μία στιγμή. Με το που έδωσε η ΑνΑΔ το πράσινο φως άρπαξα την ευκαιρία. Εξερεύνησα όπως μπορούσα το online πεδίο, παρακολούθησα μικρά εκπαιδευτικά βίντεο, επανασχεδίασα τα προγράμματα μας ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός διαδικτυακού σεμιναρίου και μπήκα στη μάχη.

Οι εκπαιδευόμενοι αντέδρασαν πάρα πολύ θετικά, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε. Ήταν μια ευκαιρία να συναπαντηθούν με άλλους ανθρώπους και να ξεφύγουν από την απομόνωση της καραντίνας. Όμως αυτό που κάναμε δεν ήταν webinars αλλά κανονικές διαδραστικές εκπαιδεύσεις. Προσπάθησα να αξιοποιήσω όλα τα εργαλεία της πλατφόρμας που χρησιμοποίησα, ώστε να πετύχω ένα πραγματικά διαδραστικό πρόγραμμα, ένα πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στις επιταγές των σύγχρονων θεωριών της επαγγελματικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης ενηλίκων. Μάλιστα θυμάμαι ένα συμμετέχοντα (στέλεχος της ΑνΑΔ) που μου είχε πει ότι ένοιωθε σαν να ήταν σε φυσικό χώρο το μάθημα. Αυτό πραγματικά μου έδωσε θάρρος και δύναμη να συνεχίσω και να βελτιώνω συνεχώς τα προγράμματα μου και γενικά όλα τα προγράμματα που προσφέραμε εκείνη τη δύσκολη περίοδο. Ξέρεις, είναι πολύ σημαντικό να ανανεώνεσαι συνέχεια και να διαφοροποιείς την εκπαίδευση σου, είτε αυτό έχει να κάνει με το περιεχόμενο είτε τα εργαλεία και τεχνικές που χρησιμοποιείς. Ο εκπαιδευτής πρέπει να βρίσκεται σε μια διαρκή «μαθησιακή διαδικασία», να μαθαίνει και να εφαρμόζει συνεχώς καινούργια πράγματα. Οι εκπαιδευτές που δεν το κάνουν αυτό δυστυχώς δεν έχουν θέση στη νέα εποχή. Τα εκπαιδευτικά κέντρα που δεν ανακαλύπτουν διαρκώς καινούργια θέματα και εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές σιγά σιγά φθίνουν.

Πως βλέπεις να μεταλλάσσεται η αγορά της Επαγγελματικής Κατάρτισης?

Η αγορά της επαγγελματικής κατάρτισης μεταλλάσσεται σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην Κύπρο. Αυτό που παρατηρούμε είναι πως η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε για να μείνει και με την επιστροφή μας στην κανονικότητα παρέμεινε, αν και αυτό που τελευταίως εμείς εφαρμόζουμε σε ανοιχτά αλλά και inhouse εκπαιδεύσεις είναι η μικτή/υβριδική μάθηση.

Εκείνο επίσης που παρατηρούμε είναι ότι με την υιοθέτηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης έχουν σταματήσει να υφίστανται τα σύνορα και οι αποστάσεις. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με αυτό άνοιξε δρόμους για το εξωτερικό. Μπορούμε και εμείς, να επεκταθούμε σε άλλες χώρες και να ανοίξουμε το πεδίο της δράσης μας.

Είναι σημαντικό να αναφέρω πως ο τομέας της εκπαίδευσης ενηλίκων και επαγγελματικής κατάρτισης βρίσκεται διαρκώς σε μια εξελικτική πορεία και η Ευρωπαϊκή Ένωση, στη νέα στρατηγική που έχει χαράξει μέχρι το 2030, έχει δώσει μεγάλη αξία στην εκπαίδευση ενηλίκων και επαγγελματική κατάρτιση και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην επιτυχία των στρατηγικών της στόχων.

Άλλαξαν οι ανάγκες και προτιμήσεις των επιχειρήσεων στις θεματολογίες των σεμιναρίων?

Αυτό που παρατηρούμε είναι πως υπάρχει μια στροφή σε soft skills, μια στροφή σε θέματα που έχουν να κάνουν περισσότερο με τον άνθρωπο και τις ανθρώπινες σχέσεις. Ίσως να επηρέασε και η δύσκολη περίοδος της καραντίνας και των περιορισμών, η οποία σαφώς είχε αρνητικό αντίχτυπο στην ψυχολογία των ανθρώπων. Από την άλλη βλέπουμε και μια στροφή σε θέματα που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία και την ψηφιακή αναβάθμιση,  απόρροια και αυτό της περιόδου της πανδημίας. Ήταν μια περίοδος που μας ταλαιπώρησε αλλά μας δίδαξε και πολλά πράγματα, ώθησε την επαγγελματική εκπαίδευση σε τομείς που προηγουμένως δεν ήταν στην «πρώτη γραμμή». Πάντοτε οι δύσκολες περίοδοι που περνά η ανθρωπότητα αναδεικνύουν ευκαιρίες και αλλάζουν δεδομένα. Οι επαγγελματίες πρέπει να αναπτύσσουν γρήγορα αντανακλαστικά και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καιρών.  Θεωρώ ότι εμείς στο ATI Seminar επιδείξαμε γρήγορα αντανακλαστικά και προσαρμοστήκαμε ανάλογα.

Είδαμε ότι από το προηγούμενο εξάμηνο εισαγάγατε και προγράμματα Ζωτικής Σημασίας. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για αυτό το είδος των προγραμμάτων και την υπεραξία που αυτά προσθέτουν στους συμμετέχοντες και τις επιχειρήσεις τους;

Ηλία τα προγράμματα ζωτικής τα εισαγάγαμε από το πρώτο εξάμηνο του 2022 και συνεχίσαμε στο προηγούμενο εξάμηνο. Τώρα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 προσφέρουμε πέντε καταπληκτικά προγράμματα ζωτικής σημασίας και υψηλότατου επιπέδου, με εκπαιδευτές διεθνούς κύρους  με τεράστια εμπειρία σε Κύπρο και εξωτερικό.

Τα προγράμματα αυτά όντως προσθέτουν υπεραξία στους συμμετέχοντες και στις επιχειρήσεις τους. Πρόκειται για προγράμματα που αναβαθμίζουν τις γνώσεις και δεξιότητες των στελεχών επιχειρήσεων που θα λάβουν μέρους σε πέντε πολύ σημαντικές θεματικές. Συγκεκριμένα:

  1. "Διαχείριση Κινδύνων με τη καινοτόμο μεθοδολογία της NIST, που αρχίζει στις 8 Μαρτίου και αφορά κάθε επιχείρηση που ανεξάρτητα από τον τομέα της   αντιμετωπίζει πολλά θέματα και κινδύνους,  Το πρόγραμμα αφορά τη διαχείριση των κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και αυτοί μπορεί να είναι οικονομικοί, οργανωσιακοί, τεχνολογικοί κλπ" και απευθύνεται στα στελέχη που βρίσκονται σε θέσεις λήψης αποφάσεων.

  2. «Ανάπτυξη Επιχειρήσεων τον 21ο Αιώνα, με την μεθοδολογία της EXES Strategy Consultants» , που αρχίζει στις 7 Μαρτίου και αφορά κάθε μικρή ή μικρομεσαία επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί, να περάσει στο επόμενο στάδιο, να ανακάμψει από τη δύσκολη περίοδο του covid ή να βελτιώσει τις επιδόσεις της.

  3. «Blockchain Technology Applications in Business» , που αρχίζει στις 4 Απριλίου. Στόχος του πρωτότυπου αυτό σεμιναρίου είναι να παρέχει στους συμμετέχοντες τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να κατανοήσουν, να χρησιμοποιήσουν και να αλληλεπιδράσουν με νέες εφαρμογές που βασίζονται στην τεχνολογία  blockchain στις επιχειρήσεις.

  4. «Ανάπτυξη Στρατηγικής Βιωσιμότητας στην επιχείρηση σας- Βήμα προς βήμα Καθοδήγηση για ολιστική προσέγγιση», σε συνεργασία με την Grant Thornton Κύπρου, που θα ξεκινήσει στις 27 Απριλίου. Ο όρος της βιωσιμότητας αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων, παράλληλα με την παραγωγή οικονομικής αξίας.

  5. «Ανάπτυξη Ψηφιακής Στρατηγικής στη νέα εποχή» , που θα ξεκινήσει στις 2 Μαίου. Στην εποχή μετά την πανδημία COVID-19, η ψηφιοποίηση αποτελεί βασική συνιστώσα τόσο για την οικονομική ανάκαμψη όσο και για την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων στην Ευρώπη.Το πρόγραμμα έχει στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να σχεδιάσουν ή επανασχεδιάσουν βήμα- βήμα την ψηφιακή τους στρατηγική

Είναι πολύ σημαντικό να πούμε ότι τα προγράμματα ζωτικής σημασίας προσφέρονται με 100% επιχορήγηση από την ΑνΑΔ. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως πέρα από το 2ήμερο σεμινάριο , προσφέρεται δωρεάν επίσκεψη του εκπαιδευτή /συμβούλου στην κάθε επιχείρηση που λαμβάνει μέρος , ώστε να προσαρμοστεί η εκπαίδευση στις αποκλειστικές  ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Προσωπικά θεωρώ ότι τα προγράμματα ζωτικής αποτελούν ένα δώρο για τις κυπριακές επιχειρήσεις και θα πρέπει οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία που τους προσφέρεται με τη βοήθεια της ΑνΑΔ.

Τι άλλο να περιμένουμε από την ATI Seminar στο μέλλον, θα έλεγα ότι ‘είμαι σίγουρος’ ότι η Λία... όλο και κάτι νέο ετοιμάζει?

Πάντα κάτι καινούργιο «μαγειρεύεται» στο ATI Seminar. Στο τελευταίο εξάμηνο ποντάραμε στο Coaching & Mentoring, με ένα πρόγραμμα το οποίο πραγματοποιούμε σε συνεργασία με την Bluesky Λονδίνου και σκοπεύει να οδηγήσει νέους Coaches σε πιστοποίηση του EMCC global & Cyprus. Το επαναλαμβάνουμε και αυτό το εξάμηνο και υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετοχές.

Πέρα όμως από τα σεμινάρια έχουμε δημιουργήσει μια δυναμική ομάδα με Coaches και προσφέρουμε σε επιχειρήσεις αλλά και ιδιώτες υπηρεσίες coaching  στα στελέχη τους. Αυτές οι υπηρεσίες είναι πολύ διαδεδομένες στο εξωτερικό και οι επιχειρήσεις προσφέρουν στο προσωπικό τους την δυνατότητα καθοδήγησης από έμπειρους και εξειδικευμένους καθοδηγητές/coaches.

Βλέπουμε ότι έχετε ανελλιπώς έντονη παρουσία στην ιστοσελίδα της MySeminars. Πως εκτιμάτε τη παρουσία της MySeminars στην αγορά Επαγγελματικής Κατάρτισης και της επιχειρηματικότητας ευρύτερα τα τελευταία χρόνια?

Η ιστοσελίδα της MySeminars  ήλθε για να καλύψει ένα κενό που υπήρχε στην αγορά της επαγγελματικής εκπαίδευσης και θεωρώ ότι έδωσε αξία σε όλη αυτή την προσπάθεια που γίνεται από τα εκπαιδευτικά κέντρα. Ταυτόχρονα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλους ανθρώπους που θέλουν να είναι ενήμεροι για το τι «τρέχει» στο πεδίο αυτό, να μπορούν να συγκρίνουν εκπαιδεύσεις, εκπαιδευτικά κέντρα και εκπαιδευτές. Πρόκειται για μια ιστοσελίδα που σέβεται όλους τους επαγγελματίες και επιχειρήσεις του χώρου και τολμώ να πω ότι έχει συμβάλει πολύ στην προώθηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Κύπρο. Επέτρεψε μου να ευχαριστήσω εσένα και την ομάδα σου και να σας συγχαρώ για τη συνεχή και ακούραστη προσπάθεια και την αφοσίωση σας σε αυτό το σκοπό.



Share: