Τεχνητή νοημοσύνη και ειδησεογραφία: Πόσο καχύποπτο είναι το κοινό;

calendar icon

22 Ιουνίου 2024

⠀ -⠀ Πληροφορική - Επαγγελματίες IT
⠀ -⠀ Πληροφορική - Χρήστες
Τεχνητή νοημοσύνη και ειδησεογραφία: Πόσο καχύποπτο είναι το κοινό;

Οι παγκόσμιες ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή ειδήσεων και την παραπληροφόρηση αυξάνονται, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε από το Reuters Institute for the Study of Journalism, θέτοντας νέες προκλήσεις για τους δημοσιογρσαφικούς οργανισμούς που ήδη αγωνίζονται να προσελκύσουν κοινό.

Η ετήσια Digital News Report του ινστιτούτου που δημοσιεύτηκε σήμερα, η οποία βασίζεται φέτος σε έρευνες σε σχεδόν 100.000 ανθρώπους σε 47 χώρες, προσφέρει μια εικόνα των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα μέσα ενημέρωσης για την αύξηση των εσόδων και τη διατήρηση των επιχειρήσεων.

Τα Newsrooms παγκοσμίως εργάζονται για να αντιμετωπίσουν μια νέα πρόκληση με τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, καθώς οι τεχνολογικοί γίγαντες και οι startups όπως η Google και η OpenAI κατασκευάζουν εργαλεία που μπορούν να προσφέρουν περιλήψεις πληροφοριών και να «αντικαταστήσουν» την επισκεψιμότητα από ειδησεογραφικούς ιστότοπους.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ


Ωστόσο, η έκθεση διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές είναι καχύποπτοι σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία περιεχομένου ειδήσεων, ιδιαίτερα για ευαίσθητα θέματα όπως η πολιτική.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 52% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ και το 63% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι θα ένιωθαν άβολα με ειδήσεις που παράγονται κυρίως με τεχνητή νοημοσύνη. Στην έκθεση συμμετείχαν 2.000 άτομα σε κάθε χώρα, σημειώνοντας ότι οι ερωτηθέντες αισθάνονταν πιο άνετα με τις παρασκηνιακές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν τη δουλειά των δημοσιογράφων πιο αποτελεσματική.

«Ήταν έκπληξη το επίπεδο της καχυποψίας», είπε ο Νικ Νιούμαν, ανώτερος ερευνητικός συνεργάτης στο Reuters Institute και επικεφαλής συγγραφέας της Digital News Report. «Οι άνθρωποι είχαν γενικά φόβους για το τι θα μπορούσε να συμβεί με την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη του περιεχομένου».


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ESG


Οι ανησυχίες για το περιεχόμενο ψευδών ειδήσεων στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι, με το 59% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ανήσυχοι. Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο στη Νότια Αφρική και τις ΗΠΑ στο 81% και 72%, αντίστοιχα, καθώς και οι δύο χώρες διεξάγουν εκλογές φέτος, αναφέρει η έκθεση.

Μια άλλη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί είναι η γενική απροθυμία του κοινού να πληρώσει για συνδρομές ειδήσεων. Μετά από κάποια ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 17% των ερωτηθέντων σε 20 χώρες δήλωσαν ότι πλήρωσαν για διαδικτυακές ειδήσεις, ένα ποσοστό που παρέμεινε αμετάβλητο τα τελευταία τρία χρόνια, αναφέρει η έκθεση.

Ένα σημαντικό ποσοστό των συνδρομητών ειδήσεων στις ΗΠΑ ήταν επίσης πιθανό να πληρώνουν μειωμένες τιμές λόγω δοκιμών ή προσφορών, με το 46% να πληρώνει λιγότερο από την πλήρη τιμή για τις συνδρομές τους.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ


Η στροφή σε εναλλακτικές

Οι παράγοντες επιρροής ειδήσεων διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο από τους κύριους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης στην παράδοση των ειδήσεων στους χρήστες δημοφιλών διαδικτυακών πλατφορμών όπως το TikTok, αναφέρει το Reuters.

Σε έρευνα με περισσότερους από 5.600 χρήστες του TikTok που δήλωσαν ότι χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή για ειδήσεις, το 57% είπε ότι έδινε προσοχή κυρίως σε μεμονωμένες προσωπικότητες, έναντι 34% που είπε ότι παρακολουθούσε κυρίως δημοσιογράφους ή επωνυμίες ειδήσεων.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ειδησεογραφικές αίθουσες πρέπει να οικοδομήσουν μια άμεση σχέση με το κοινό τους, ενώ επίσης «χρησιμοποιούν στρατηγικά τις πλατφόρμες για να συνδεθούν με ανθρώπους που είναι πιο δύσκολο να προσεγγίσουν, όπως το νεότερο κοινό», είπε ο Νιούμαν. «Βλέπουμε ότι αυτοί οι influencers έχουν μεγαλύτερο ρόλο στις πλατφόρμες».

Το Digital News Report ερεύνησε ανθρώπους στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Αργεντινή και τη Βραζιλία, ζητώντας τους να ονομάσουν έως και τρεις mainstream ή εναλλακτικούς λογαριασμούς που ακολουθούν για τις ειδήσεις.

Τα 10 κορυφαία άτομα που αναφέρθηκαν από τους ερωτηθέντες στις ΗΠΑ είναι περισσότερο γνωστά για την προσφορά πολιτικών σχολίων παρά για πρωτότυπη συλλογή ειδήσεων, σημειώνει η έκθεση.


OT.gr

Share: