Κατάρτιση στη Ρομποτική ως τεχνική ανάπτυξης δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων
- Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία - Soft Skills / Επικοινωνία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αναμφίβολα, ζούμε σε έναν κόσμο γρήγορων πολιτικών, κοινωνικών, οικονομικών, τεχνολογικών και περιβαλλοντικών αλλαγών. Ταυτόχρονα, μια μετασχηματιστική μετατόπιση στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η καινοτομία εκτυλίσσεται σε όλο τον πλανήτη. Αυτή η μετατόπιση, η οποία καθοδηγείται κυρίως από το Διαδίκτυο και τις συνεργατικές κοινότητες που προσφέρει, αλλάζει τα πάντα, από τη φύση της επιστήμης και της εφεύρεσης έως την εξέλιξη των κοινωνιών και των οικονομιών. Οι επενδύσεις στην εκπαίδευση είναι απαραίτητες για την αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας και είναι άρρηκτες συνδεδεμένες με την παροχή κατάλληλων δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2020).
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η υπολογιστική σκέψη (Computational Thinking) αποτελεί μια βασική δεξιότητα για το ανθρώπινο δυναμικό του κάθε οργανισμού με σκοπό την καλύτερη επίλυση προβλημάτων χρησιμοποιώντας τεχνικές από την επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Επομένως, η υπολογιστική σκέψη βασίζεται στη δύναμη και τους περιορισμούς των διαδικασιών υπολογισμού είτε αυτοί εκτελούνται από το ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού ή από τεχνολογικά εργαλεία.
Ειδικότερα, η υπολογιστική σκέψη περιλαμβάνει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Διατύπωση προβλημάτων με έναν τέτοιο τρόπο που δίνει τη δυνατότητα χρήσης τεχνολογικών εργαλείων για την επίλυσή τους οδηγώντας ταυτόχρονα τον Οργανισμό σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και σε ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Οργάνωση και ανάλυση δεδομένων με ένα λογικό τρόπο.
- Αναπαράσταση δεδομένων μέσω αφαιρέσεων, όπως μοντέλα και προσομοιώσεις.
- Αυτοματοποίηση λύσεων μέσω της αλγοριθμικής σκέψης.
- Γενίκευση και μεταφορά μιας διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων σε άλλα προβλήματα.
- Αποσφαλμάτωση μέσω της αναγνώρισης λαθών και της διόρθωσής τους.
Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα ισχυρό μέσο και μια φιλική τεχνική για την οικοδόμηση των βασικών αρχών της υπολογιστικής σκέψης στο πλαίσιο των εργασιών του Οργανισμού. Αποτελεί γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια πολλές χώρες έχουν υιοθετήσει την εκπαιδευτική ρομποτική στα εκπαιδευτικά τους συστήματα. Ειδικότερα, οι στόχοι της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι οι εκπαιδευόμενοι να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και συνεργασίας με ενεργό και επιστημονικό τρόπο στα πλαίσια μιας ομάδας εργασίας μέσα από την σχεδίαση, συναρμολόγηση και προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών. Για το λόγο αυτό, η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα ισχυρό μέσο για τη διδασκαλία της υπολογιστικής σκέψης ως μια σύνθετη δεξιότητα επίλυσης προβλήματος.
Καταληκτικά, η κατάρτιση των στελεχών ενός Οργανισμού σε θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της υπολογιστικής τους σκέψης θα οδηγήσει τον Οργανισμό σε αύξηση της παραγωγικότητάς του, σε βελτίωση του τρόπου εργασίας του, και σε ριζικές αλλαγές στον τρόπο που ο Οργανισμός επιλύει προβλήματα, αναπτύσσεται και εξελίσσεται σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία.
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος οι καταρτιζόμενοι θα είναι σε θέση:
Γνώσεις - Οι εκπαιδευόμενοι:
- Να ορίζουν γενικά τη δεξιότητα της υπολογιστικής σκέψης.
- Να προσδιορίζουν τη σημασία της υπολογιστικής σκέψης για την εκτέλεση εργασιών σε έναν οργανισμό.
- Να περιγράφουν τη δεξιότητα της αφαιρετικής σκέψης.
- Να επεξηγούν τη δεξιότητα της γενίκευσης και της επαναχρησιμοποίησης.
- Να απαριθμούν τα χαρακτηριστικά της διάσπασης σύνθετου προβλήματος σε επιμέρους προβλήματα.
- Να ορίζουν την δεξιότητα της αποσφαλμάτωσης.
- Να αναγνωρίζουν προβλήματα στον οργανισμό τους που να μπορούν να επιλυθούν με τεχνολογικά εργαλεία.
Δεξιότητες - Οι εκπαιδευόμενοι:
- Να εφαρμόζουν την αφαιρετική σκέψη στο πλαίσιο επίλυσης προβλήματος.
- Να γενικεύουν και να μεταφέρουν μια διαδικασία επίλυσης προβλημάτων σε άλλα προβλήματα.
- Να οργανώνουν δεδομένα για την επίλυση κάποιου προβλήματος.
- Να διαχειρίζονται δεδομένα για την επίλυση κάποιου προβλήματος.
- Να αναπαριστούν δεδομένα μέσω αφαιρέσεων, όπως μοντέλα και προσομοιώσεις.
- Να κωδικοποιούν λύσεις προβλημάτων μέσω της αλγοριθμικής σκέψης.
- Να αναγνωρίζουν λάθη κατά την διαδικασία επίλυσης κάποιου προβλήματος στον οργανισμό.
- Να σχεδιάζουν ένα πλάνο ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης στον Οργανισμό.
Στάσεις – Οι εκπαιδευόμενοι:
- Να εκτιμούν την αξία της υπολογιστικής σκέψης και των επιμέρους δεξιοτήτων της για τη βελτιστοποίηση της επίλυσης προβλημάτων στον Οργανισμό.
- Να είναι πρόθυμοι να εφαρμόζουν τις επιμέρους δεξιότητες της υπολογιστικής σκέψης στη επίλυση κάποιου προβλήματος στον χώρο εργασίας τους.
- Να ενθαρρύνουν συναδέλφους τους στην υιοθέτηση πρακτικών εφαρμογής της υπολογιστικής σκέψης στον χώρο εργασίας τους για επίλυση προβλήματος.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Πιστοποιημένους από την ΑνΑΔ Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΕΚ).
- Εκπαιδευτές που παρέχουν υπηρεσίες σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) πιστοποιημένα από την ΑνΑΔ ή/και σε Επιχειρήσεις/Οργανισμούς.
- Εκπαιδευτές, Εκπαιδευτικούς και άλλους διδάσκοντες που παρέχουν υπηρεσίες σε κέντρα εκπαίδευσης ενηλίκων, επιμορφωτικά κέντρα, φροντιστήρια, πανεπιστήμια, κολλέγια και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανεξαρτήτως βαθμίδας.
- Διευθυντές, Υπευθύνους Κατάρτισης και άλλα διοικητικά στελέχη των ΚΕΚ, των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ανεξαρτήτως βαθμίδας και, των Επιχειρήσεων/Οργανισμών.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ημερομηνίες Προγράμματος: Έναρξη (08/12/2021) - Λήξη (23/03/2022)
Πιστοποίηση της κατάρτισης:
Με τη λήξη του προγράμματος θα δίνεται «Πιστοποιητικό Παρακολούθησης» από το ΚΕΚ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΩΥΣΕΩΣ (MSP BUSINESS COACHING) .
Πληροφορίες Εκπαιδευτή
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου
Για Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 892.00
- € 714.00
- € 169.48
- € 178.00
- € 211.82
Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 892.00
- € 0.00
- € 169.48
- € 892.00
- € 1,061.48
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Τετάρτη - 08 Δεκ 2021
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 15 Δεκ 2021
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 22 Δεκ 2021
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 12 Ιαν 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 19 Ιαν 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 26 Ιαν 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 02 Φεβ 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 09 Φεβ 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 16 Φεβ 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 23 Φεβ 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 02 Μαρτίου 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 09 Μαρτίου 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 16 Μαρτίου 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)
Τετάρτη - 23 Μαρτίου 2022
Ώρα
10:00 - 13:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Ιωάννα ΣαμάραΤοποθεσία:
MSP Business Coaching (Λευκωσία)