LIVE ONLINE WEBINAR - Έλεγχοι και Επιθεωρήσεις Οδικής Ασφάλειας (Road Safety Audits and Inspections)
- Εφοδιαστική Αλυσίδα/ Εμπόριο - Ασφάλεια & Υγεία στην Εργασία - Νομοθεσία, Νομική & Δικηγόροι
15 Νοε 2021 09:00 17 Νοε 2021 13:15
Ελληνικά
16.00 ώρες ( 3 μέρες )
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Δεδομένου ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας, η συνεχής αξιολόγηση και η άσκηση των απαιτούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων είναι αναγκαίες, ώστε να προλαμβάνονται οποιοιδήποτε κίνδυνοι, να διορθώνονται τυχόν λάθη και παραλείψεις, με κύριο στόχο την καλύτερη ασφάλεια οδηγών και πεζών. Το προτεινόμενο σεμινάριο καλύπτει την εκπαίδευση του γνωστικού χώρου της οδικής ασφάλειας από την οπτική γωνία της αξιολόγησης της υφιστάμενης οδικής ασφάλειας και των απαιτούμενων ελέγχων, ακολουθώντας τα προβλεπόμενα της ευρωπαϊκής οδηγίας DIRECTIVE 96/2008 ROAD INFRUSTRUCTURE SAFETY MANAGEMENT, καθώς και της πρόσφατης αναθεώρησής της - DIRECTIVE 1936/2019 ROAD INFRUSTRUCTURE SAFETY MANAGEMENT, τις οποίες είναι υποχρεωμένη η χώρα να εφαρμόζει, ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι καταρτιζόμενοι θα αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια σχετικά με την άσκηση ελέγχου και επιθεώρησης οδικής ασφάλειας, συμβάλλοντας έτσι στην ευρύτερη προσπάθεια για την ενίσχυση και βελτίωσή της. Μέσω στοχευμένης κατάρτισης, οι συμμετέχοντες Μηχανικοί θα λάβουν γνώση και θα μπορούν να εφαρμόσουν τις απαραίτητες τεχνικές και διαδικασίες σχετικά με την ιεράρχηση-κατάταξη των οδικών αξόνων που εμφανίζουν σημαντική επικινδυνότητα.
Συγκεκριμένα, οι καταρτιζόμενοι θα είναι σε θέση:
- Να κατονομάζουν τα προβλήματα Οδικής Ασφάλειας Υποδομών που εμφανίζονται: V Σε στάδιο μελετών (Προμελέτης ή Οριστικής), V Σε στάδιο κατασκευασμένης οδού πριν δοθεί στην κυκλοφορία, V Σε στάδιο κυκλοφορούμενης οδού έως τρία έτη, V Σε στάδιο κυκλοφορούμενης οδού επί πολλά έτη (πλέον των τριών),
- Να διατυπώνουν την αλληλεπίδραση υποδομής και ανθρώπινης συμπεριφοράς (οδηγική συμπεριφορά, εκτίμηση επικινδυνότητας, απόσπαση & περίσπαση προσοχής των οδηγών και γενικά των χρηστών της οδού),
- Να κατατάσσουν με σημαντική λεπτομέρεια χρόνους αντίληψης και αντίδρασης από τους οδηγούς, μήκη πέδησης, αλλά και χαρακτηριστικών της δυναμικής της κίνησης των πάσης φύσεως οχημάτων,
- Να περιγράφουν τις πλέον επικαιροποιημένες εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς προδιαγραφές για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των συγκοινωνιακών έργων, -Να περιγράφουν τις πλέον επικαιροποιημένες εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς προδιαγραφές για τη μεθοδολογία ελέγχων και επιθεωρήσεων οδικής ασφάλειας, καθώς και τις πλέον αποτελεσματικές check-lists,
- Να διατυπώνουν τις νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις και τεχνολογίες στα θέματα: V Καταγραφής λεπτομερειών οδικής υποδομής, V Καταγραφής των χαρακτηριστικών της δυναμικής της κίνησης των οχημάτων και εμμέσως της οδηγικής συμπεριφοράς,
- Να τεκμηριώνουν, μετά από εξειδικευμένη ανάλυση, αν απαιτείται ενδελεχής και λεπτομερής έλεγχος των παραμέτρων που συνθέτουν την οδική ασφάλεια, σε περιοχές που καταγράφονται πολλά και σοβαρά οδικά τροχαία ατυχήματα, -Να αιτιολογούν προβλήματα ασυμβατότητας με τις προδιαγραφές σχεδιασμού οδικών έργων, αλλά και προβλημάτων σήμανσης και ασφάλισης,
- Να επιδεικνύουν προβλήματα στην οδική υποδομή που μπορούν να οδηγήσουν τους οδηγούς των οχημάτων σε εσφαλμένες εκτιμήσεις και αναπόφευκτα στη λήψη λανθασμένων αποφάσεων κίνησης,
- Να επιλέγουν τα ενδεικνυόμενα προς μελέτη ή υλοποίηση έργα που θα συμβάλουν στη σημαντική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας,
- Να επεξηγούν υφιστάμενες και μελετώμενες οδικές υποδομές όσον αφορά στην καταλληλότητα και την επάρκεια της Οριζόντιας και Κατακόρυφης Σήμανσης και των Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων,
- Να αντικρούουν προσπάθειες υποβάθμισης των απαιτούμενων Ελέγχων και Επιθεωρήσεων Οδικής Ασφάλειας ως περιττών και κοστοβόρων,
- Να υπερασπίζονται ισορροπημένες λύσεις σχεδιασμού οδικής υποδομής με έμφαση στην οδική ασφάλεια, συνεκτιμώντας και το απαιτούμενο κόστος,
- Να αντιπαραβάλλουν διεθνείς πρακτικές, να υιοθετούν και να προτείνουν λύσεις βασισμένες στις καλές και αποτελεσματικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και διεθνώς,
- Να συμμετέχουν σε εθνικές προσπάθειες προσαρμογής των Ευρωπαϊκών Οδηγιών Ελέγχων Οδικής Ασφάλειας στις ιδιαιτερότητες της Κύπρου (υφιστάμενες υποδομές, ιδιοσυγκρασία και καθεστηκυία οδηγική συμπεριφορά κ.λπ.),
- Να συνεργάζονται με φορείς υλοποίησης στον προγραμματισμό και την οικονομική προτεραιοποίηση στη διαχείριση της οδικής υποδομής μέσα από αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας μέσω διεθνών δεικτών αξιολόγησης.
Το προτεινόμενο πρόγραμμα θα καταστήσει τους συμμετέχοντες Μηχανικούς ικανούς να εντοπίζουν τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στον σχεδιασμό των οδικών έργων και υποδομών, προχωρώντας σε μεθοδολογικές προσεγγίσεις και λύσεις, οι οποίες θα αναβαθμίσουν την εικόνα και την πραγματική κατάσταση της οδικής ασφάλειας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Μηχανικοί, μέλη του ΕΤΕΚ, που εργάζονται στους κλάδους των μελετών, των κατασκευών και της διαχείρισης οδικών έργων.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Εκπαιδευτής
Δρ Νικόλαος Ηλιού
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου
Για Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 470.00
- € 272.00
- € 89.30
- € 198.00
- € 235.62
Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 470.00
- € 0.00
- € 89.30
- € 470.00
- € 559.30
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Δευτέρα - 15 Νοε 2021
Ώρα
09:00 - 16:00
Τοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom
Τρίτη - 16 Νοε 2021
Ώρα
09:00 - 16:00
Τοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom
Τετάρτη - 17 Νοε 2021
Ώρα
09:00 - 13:15
Τοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom