Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης - Μεγάλης διάρκειας ΣΕΠ/CyQF/EQF ΕΠΙΠΕΔΟ 5
- Soft Skills / Επικοινωνία - Ανθρώπινο Δυναμικό (HR) - Πιστοποιήσεις/ Προσόντα/ Άδειες
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων και συνδράμουν στην αύξηση της παραγωγικότητας όλων των οικονομικών τομέων της Κυπριακής Οικονομίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι εκπαιδευτές θα αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες (key competences) ούτως ώστε να εντοπίζουν ανάγκες κατάρτισης, να σχεδιάζουν αποτελεσματικά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, να τα υλοποιούν με βάση τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και να τα αξιολογούν με βάση τη μεθοδολογία της αξιολόγησης προγραμμάτων. Επιπρόσθετα θα ενδυναμωθούν στάσεις, όπως να αντιλαμβάνονται τη μάθηση των ενηλίκων ως ένα σύνθετο φαινόμενο και να ενσωματώνουν την τεχνολογία στην επαγγελματική τους πρακτική.
Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμαστούν οι συμμετέχοντες συστηματικά ώστε να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο ρόλο τους ως Εκπαιδευτές και να αποκτήσουν το επαγγελματικό προσόν του «Εκπαιδευτή Επαγγελματικής Κατάρτισης, Επίπεδο ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5» μέσω της καθορισμένης διαδικασίας εξέτασης και πιστοποίησης της ΑνΑΔ.
Στο πλαίσιο του προτύπου, οι υποψήφιοι εκπαιδευτές θα αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις σε τέσσερεις τομείς εργασίας, όπως:
- Διάγνωση αναγκών κατάρτισης,
- Σχεδιασμός προγραμμάτων ή και ενοτήτων κατάρτισης,
- Υλοποίηση προγραμμάτων ή και ενοτήτων κατάρτισης και
- Αξιολόγηση προγραμμάτων ή και ενοτήτων κατάρτισης.
To πρόγραμμα αφορά υποψήφιους εκπαιδευτές που δεν διαθέτουν καθόλου εκπαιδευτική πείρα και θα ήθελαν να πιστοποιηθούν με βάση το πρότυπο της ΑνΑΔ ΣΕΠ/CyQF/EQF 5.
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος οι καταρτιζόμενοι θα είναι σε θέση να:
(σε επίπεδο Γνώσεων)
- Αναφέρουν τις βασικές αρχές θεωριών εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Περιγράφουν τον ρόλο των εκπαιδευτών ενηλίκων στην επαγγελματική κατάρτιση.
- Εντοπίζουν πηγές για διάγνωση των ευρύτερων αναγκών κατάρτισης τομέων οικονομικής δραστηριότητας.
- Διακρίνουν προβλήματα στον τομέα που δραστηριοποιούνται.
- Εντοπίζουν θεματικούς τομείς αναγκών κατάρτισης σε συλλογικό επίπεδο και σε ατομικό επίπεδο.
- Αναφέρουν τεχνικές συλλογής στοιχείων κατά τη διερεύνηση συλλογικών αναγκών κατάρτισης οργανισμών.
- Ονομάζουν κριτήρια ομαδοποίησης αναγκών κατάρτισης.
- Κατονομάζουν τα είδη ανάλυσης των αποτελεσμάτων κατά τη συλλογή στοιχείων για τις ατομικές ανάγκες κατάρτισης των καταρτιζόμενων.
(σε επίπεδο Δεξιοτήτων)
- Σχεδιάζουν ερωτηματολόγια για διάγνωση ατομικών αναγκών κατάρτισης.
- Εφαρμόζουν τις κατά περίπτωση κατάλληλες τεχνικές συλλογής στοιχείων.
- Αναλύουν με ποσοτικές, ποιοτικές ή και στατιστικές τεχνικές τα δεδομένα κατά τη διερεύνηση των ατομικών αναγκών κατάρτισης των καταρτιζόμενων.
- Διατυπώνουν σκοπό κατάρτισης με σαφήνεια, συντομία και περιεκτικότητα.
- Διατυπώνουν μετρήσιμους στόχους κατάρτισης.
- Αναλύουν και να οργανώνουν το περιεχόμενο κατάρτισης σε ενότητες.
- Σχεδιάζουν την εναρκτήρια και την καταληκτική συνάντηση ενός προγράμματος κατάρτισης.
- Επιλέγουν ή και να αναπτύσσουν τη μέθοδο κατάρτισης.
- Επιλέγουν ή και να αναπτύσσουν τις τεχνικές κατάρτισης.
- Επιλέγουν ή και να αναπτύσσουν τα μέσα κατάρτισης που θα χρησιμοποιηθούν.
- Επιλέγουν τα υλικά κατάρτισης.
- Εφαρμόζουν τις αρχές τοποθέτησης μέσων κατάρτισης.
- Διαρρυθμίζουν ανάλογα τον χώρο κατάρτισης διασφαλίζοντας την ελάχιστη επιφάνεια χώρου ανά άτομο στην αίθουσα κατάρτισης.
- Ελέγχουν και να επιλύουν τεχνικά προβλήματα κατά τη λειτουργία των μέσων κατάρτισης.
- Υλοποιούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης στη βάση αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Υλοποιούν προγράμματα κατάρτισης ενηλίκων διασφαλίζοντας τις κατά περίπτωση κατάλληλες συνθήκες κατάρτισης.
- Εφαρμόζουν τις αρχές διαχείρισης και εμψύχωσης της ομάδας.
- Δημιουργούν εποικοδομητικό κλίμα μάθησης.
- Διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο διδασκαλίας.
- Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την προφορική επικοινωνία.
- Χρησιμοποιούν αποδοτικά τη γλώσσα του σώματος.
- Προσαρμόζουν την υλοποίηση του προγράμματος κατάρτισης λαμβάνοντας υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των καταρτιζόμενων.
- Επιλέγουν και να εφαρμόζουν κατάλληλο τύπο ή τύπους αξιολόγησης.
- Αναπτύσσουν εργαλεία αξιολόγησης επιλέγοντας τους κατάλληλους άξονες αξιολόγησης, τύπους ερωτήσεων και κλίμακες μέτρησης.
- Εφαρμόζουν τις κατάλληλες τεχνικές αξιολόγησης.
- Επεξεργάζονται τα ευρήματα της αξιολόγησης.
- Παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης στους αποδέκτες.
(σε επίπεδο Στάσεων)
- Εκτιμούν το έργο που επιτελεί ο εκπαιδευτής ενηλίκων.
- Επιδεικνύουν προθυμία να διδάσκουν με νέες τεχνικές διδασκαλίας.
- Ενθαρρύνουν άλλους συνάδελφούς τους για κατάρτιση σε προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών στη βάση του προτύπου ΕΕΚ5 της ΑνΑΔ.
- Αποδέχονται σχόλια προς βελτίωση της διδασκαλίας τους.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
To πρόγραμμα απευθύνεται σε πρόσωπα τα οποία δεν διαθέτουν επαρκή εκπαιδευτική πείρα και θα ήθελαν να καταρτιστούν για να ενταχθούν στη διαδικασία αξιολόγησης μέσω της Διαδρομής 1 για να πιστοποιηθούν ως εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης με βάση το πρότυπο της ΑνΑΔ ΣΕΠ/CyQF/EQF 5.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Μέρες και ώρες εφαρμογής:
- Kάθε Σάββατο από 08:30 - 15:00 από τις 26/2/2022 - 4/6/2022. (εκτός 23/4/2022 Μεγάλο Σάββατο).
Βιογραφικό Εκπαιδεύτριας, Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου
Η Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου είναι Επ. Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Διευθύντρια της Μονάδας Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Συμμετέχει ως επιστημονική συνεργάτιδα/υπεύθυνη σε ερευνητικά προγράμματα και διδάσκει προγράμματα κατάρτισης Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια της ΑΝΑΔ στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Πληροφορίες Εκπαιδευτή
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου
Για Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 1848.00
- € 1428.00
- € 0.00
- € 420.00
- € 420.00
Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 1848.00
- € 0.00
- € 351.12
- € 1848.00
- € 2,199.12
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Πέμπτη - 26 Μαΐου 2022
Ώρα
17:00 - 20:15
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Παρασκευή ΧατζηπαναγιώτουΤοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom
Τρίτη - 31 Μαΐου 2022
Ώρα
17:00 - 20:15
Τοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom
Πέμπτη - 02 Ιουν 2022
Τοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom
Τρίτη - 07 Ιουν 2022
Τοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom