Διαχείριση Αποτελεσματικής Πιστωτικής Πολιτικής και Μέθοδοι Είσπραξης Οφειλών
- Χρηματοοικ. Ασφαλιστικά Τραπεζικά - Λογιστικά/ Έλεγχος/ Φορολογικά
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
In today’s tough economic climate the management and measurement of credit risk represents the cornerstone of business sustainability. This practical training course enables participants to appreciate the entire credit control function and explore its strategic aspects, ranging from a company’s choice in credit policy to the type of transaction involved.
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
The course aims to teach participants how to improve their organisation’s processes to increase efficiency, detect risky scenarios concerning debtors, as well as provide them with valuable negotiation techniques to manage account disputes while preserving customer relationships: The course will inform the professionals about:
• Selecting creditworthy customers
• Controlling and monitoring the transactional behaviour of your customers
• Credit risk assessment of new and existing customers
• Credit policy as a prevention tool for doubtful debts
• Good practices for effective credit policies
• Aligning your credit policy to the organisation's strategy
• Adjusting your credit policy in accordance with the economic environment and business sector
• Proven debt collection techniques
• Common profiles and behavioural aspects of debtors
• Elements and parties involved in the debt collection process
• Credit control process vs. Sales process
• Useful tools and methods for the prevention of bad debts
• Legal framework
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
The course is addressed to accountants, credit controllers, sales managers and anyone dealing with the credit strategy in the company.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Instructor Style:
The course is delivered by someone with hands on experience. Highly practical, relevant and important and safely this course is for you. The instructor blends theory with highly practical case studies and examples derived from his long experience.
CPD accreditation:
The course may be approved for up to 11.5 CPD units verified directly by the participant's association, regulator or other bodies which holds membership.
Trainer: Nicos Ioannou
Νίκος Ιωάννου, Business Development Director στην Infocredit Group, Professional Member του CICM και CSA, Πιστοποιημένος Διαμεσολαβητής, Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής της ΑΝΑΔ
Ο Νίκος Ιωάννου είναι κάτοχος πτυχίου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και έχει εμπειρία πέραν των 10 χρόνων στη Διαχείριση Πιστωτικού Κινδύνου και Ασφάλειας Πιστώσεων. Αυτή τη στιγμή κατέχει τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης Επιχειρήσεων στην Infocredit Group. Ο Νίκος Ιωάννου είναι επίσης μέλος (fellow member) του Chartered Institute of Credit Management (FCICM), του Credit Services Association (CSA) και πιστοποιήθηκε με το Collectors Accreditation Initiative (CAI). Επιπλέον, ο Νίκος Ιωάννου είναι πιστοποιημένος μεσολαβητής και ταμείας του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Διαμεσολαβητών Κύπρου, καθώς και πιστοποιημένος εκπαιδευτής από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού της Κύπρου (ΑνΑΔ). Έχει προταθεί για το βραβείο CICM British Credit Awards 2021 στην κατηγορία “Credit Professional of the Year”.
Πληροφορίες Εκπαιδευτή
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου
Για Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 300.00
- € 138.00
- € 57.00
- € 162.00
- € 192.78
Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ
- € 270.00
- € 0.00
- € 51.30
- € 270.00
- € 321.30
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Τρίτη - 23 Μαΐου 2023
Ώρα
09:00 - 15:30
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Νίκος ΙωάννουΤοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom
Τετάρτη - 24 Μαΐου 2023
Ώρα
09:00 - 15:00
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:
Νίκος ΙωάννουΤοποθεσία:
OnLine Virtual Classroom