Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης Επίπεδο ΣΕΠ/CYQF/EQF5

- Soft Skills / Επικοινωνία - Ανθρώπινο Δυναμικό (HR)

27 Φεβ 2024 16:45 31 Μαρτίου 2024 16:45
Ελληνικά
84.00 ώρες ( 18 μέρες )
anad greek logo
Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης Επίπεδο ΣΕΠ/CYQF/EQF5

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων και συνδράμουν στην αύξηση της παραγωγικότητας όλων των οικονομικών τομέων της Κυπριακής Οικονομίας. Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να προτοιμαστούν οι συμμετέχοντες συστηματικά ώστε να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο ρόλο τους ως Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης και να αποκτήσουν το προσόν του Εκπαιδευτή Επαγγελματικής Κατάρτισης μέσω της καθορισμένης διαδικασίας εξέτασης και πιστοποίησης.

ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι καταρτιζόμενοι θα είναι σε θέση να:΄

1. Σε επίπεδο γνώσεων

  • Περιγράφουν τα βασικά μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Οριοθετούν τους όρους Διά βίου Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων και Συνεχή Επαγγελματική Κατάρτιση
  • Προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων
  • Αναγνωρίζουν τα εμπόδια στη μάθηση των ενήλικων εκπαιδευομένων
  • Κατονομάζουν πηγές πληροφοριών στις οποίες θα ανατρέξουν ως εκπαιδευτές για τη
    συλλογή στοιχείων για τους διάφορους τομείς οικονομικής δραστηριότητας
  • Συσχετίζουν τα προβλήματα των οικονομικών τομέων με τους αντίστοιχους θεματικούς τομείς
    αναγκών κατάρτισης
  • Ορίζουν κριτήρια βάσει των οποίων μπορούν να ομαδοποιηθούν οι ανάγκες κατάρτισης των
    οργανισμών
  • Προσδιορίζουν τα δημογραφικά, εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
    των καταρτιζομένων όταν διερευνούν τις ατομικές τους ανάγκες κατάρτισης
  • Διατυπώνουν με σαφήνεια, συντομία και περιεκτικότητα το σκοπό κατάρτισης ενός
    προγράμματος
  • Ταξινομούν τους στόχους του προγράμματος σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων
  • Διαχωρίζουν τον παγοθραύστη από τον ενεργοποιητή
  • Κατονομάζουν τα κύρια στοιχεία της εναρκτήριας και της καταληκτικής συνάντησης
  • Διακρίνουν τη μέθοδο από την τεχνική κατάρτισης
    Αποτιμούν τα πλεονεκτήματα κάθε μεθόδου κατάρτισης
  • Συσχετίζουν την αξιοποίηση κάθε μέσου κατάρτισης με το σχετικό υποστηρικτικό υλικό
  • Απαριθμούν τα στοιχεία που συναποτελούν τη γλώσσα του σώματος
  • Διαχωρίζουν τους τύπους αξιολόγησης
  • Ονομάζουν τους άξονες αξιολόγησης
  • Επιλέγουν τους κατάλληλους τύπους ερωτήσεων ανάλογα με το εργαλείο αξιολόγησης
  • Συντάσσουν κείμενο με τα ευρήματα των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης


2. Σε επίπεδο δεξιοτήτων

  • Αξιοποιούν στην εκπαίδευση ενηλίκων βασικές αρχές της Ανδραγωγικής Επιστήμης
  • Εντοπίζουν ανάγκες κατάρτισης σε επίπεδο οικονομικού τομέα, οργανισμού, ομάδας και
    ατόμου αξιοποιώντας διάφορες πηγές πληροφοριών και ποικίλες τεχνικές συλλογής στοιχείων
  • Επεξηγούν τα προβλήματα που σχετίζονται με τις ανάγκες κατάρτισης των οργανισμών
  • Εφαρμόζουν την κατάλληλη τεχνική συλλογής στοιχείων για τον εντοπισμό των αναγκών των
    οργανισμών και των καταρτιζομένων
  • Αναλύουν τα αποτελέσματα της διερεύνησης των αναγκών κατάρτισης
  • Σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα λαμβάνοντας υπόψη τα κίνητρα μάθησης των ενηλίκων
  • Επιλέγουν τα κατάλληλα ρήματα κατά τη διατύπωση των στόχων της κατάρτισης
  • Δομούν τα προγράμματά τους με αλληλουχία, διάδραση και συνοχή ενοτήτων
  • Συντάσσουν αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα με καθορισμό ενοτήτων και χρόνου
  • Επιλέγουν διαδραστικούς παγοθραύστες κατά την εναρκτήρια συνάντηση
  • Εκτελούν τις τεχνικές κατάρτισης ανάλογα με το περιεχόμενο του προγράμματος και το
    προφίλ των εκπαιδευομένων
  • Υλοποιούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα επιλέγοντας τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους, τεχνικές, μέσα και υλικά κατάρτισης
  • Αναπτύσσουν το εκπαιδευτικό υλικό (βασικό & επιπρόσθετο) που θα χρησιμοποιήσουν ως εκπαιδευτές κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων τους
  • Αιτιολογούν τις αρχές τοποθέτησης των μέσων κατάρτισης
  • Ελέγχουν τη διαρρύθμιση του χώρου κατάρτισης με βάση τις επιλεγείσες τεχνικές κατάρτισης
  • Διασφαλίζουν ικανοποιητικές συνθήκες κατάρτισης για τους συμμετέχοντες ελέγχοντας την ηχητική, το φωτισμό, τη θερμοκρασία του χώρου
  • Χειρίζονται αποτελεσματικά ομάδες και απαιτητικούς συμμετέχοντες με βάση τις αρχές
    διαχείρισης και εμψύχωσης ενηλίκων
  • Διαχειρίζονται αποτελεσματικά το χρόνο39. Ελέγχουν την ένταση της φωνής τους και την
    εκφορά του λόγου κατά τη διδασκαλία
  • Διαμορφώνουν ευχάριστο και συμμετοχικό κλίμα μάθησης αξιοποιώντας τη δυναμική της ομάδας
  • Σχεδιάζουν τα εργαλεία διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης του προγράμματος
  • Τεκμηριώνουν την επιλογή των τεχνικών αξιολόγησης, των τύπων ερωτήσεων, καθώς και των
    κλιμάκων μέτρησης
  • Επιλέγουν τους κατάλληλους τύπους ερωτήσεων ανάλογα με το εργαλείο αξιολόγησης
  • Οργανώνουν τον τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης ανάλογα με τους
    αποδέκτες


3. Σε επίπεδο στάσεων

  • Αισθάνονται υπεύθυνοι για την ατομική τους πρόοδο και την επίτευξη των στόχων τους
  • Υπερασπίζονται τις δικές τους απόψεις αντιπαραβάλλοντάς τις με αυτές των άλλων
  • Συνεργάζονται ισότιμα με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας συμμετεχόντων
  • Συμμετέχουν ενεργά σε κάθε συνάντηση του προγράμματος
  • Εκτιμούν την προσωπικότητά τους και τις ικανότητές τους
  • Κινητοποιούν πιθανές ικανότητες που βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση
  • Αντικρούουν στερεότυπα σχετικά με το φύλο, την ηλικία, την καταγωγή, τη θρησκεία των
    ενηλίκων
  • Αυτορυθμίζονται αποφεύγοντας συναισθηματικές και λεκτικές εκρήξεις
  • Ενθαρρυνθούν να αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία στην εκπαίδευση
  • Υιοθετήσουν τον κώδικα επαγγελματικής δεοντολογίας με βάση το πρότυπο του εκπαιδευτή
    επαγγελματικής κατάρτισης
  • Εμπνέουν εμπιστοσύνη στους μελλοντικούς εκπαιδευομένους τους

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το πρόγραμμα αφορά εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης που δεν διαθέτουν καθόλου εκπαιδευτική πείρα ή δεν τεκμηριώνουν εκπαιδευτική πείρα και στοχεύει στην ανάπτυξη τους ώστε να πιστοποιηθούν με βάση το πρότυπο της ΑνΑΔ "Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης - Επίπεδο ΣΕΠ/CYQF/EQF5"

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Εκπαιδεύτρια: Βίβιαν Χατζηπαναγιώτου


ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Εισαγωγή

  • Σκοπός και στόχοι του προγράμματος
  • Παγοθραύστης

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Εισαγωγή Στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

  • Βασικές Αρχές και Μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Διάγνωση Αναγκών Κατάρτισης

  • Προσδιορισμός ευρύτερων αναγκών κατάρτισης τομέων οικονομικής δραστηριότητας
  • Διερεύνηση Συλλογικών αναγκών κατάρτισης οργανισμών
  • Διερεύνηση και ανάλυση των ατομικών αναγκών κατάρτισης των καταρτιζομένων
  • Οργανωμένη πρακτική άσκηση σε οργανισμό για διάγνωση αναγκών κατάρτισης μέσω προγραμματισμένων επισκέψεων, με βάση δομημένα εργαλεία διάγνωσης αναγκών.

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Σχεδιασμός Προγραμμάτων Κατάρτισης

  • Σκοπός και στόχοι κατάρτισης
  • Δομή ενοτήτων
  • Εναρκτήρια και καταληκτική συνάντηση
  • Μέθοδοι και τεχνικές κατάρτισης
  • Μέσα και υλικά κατάρτισης
  • Μελέτη περίπτωσης, ειδική εργασία και υπόδηση ρόλων

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Υλοποίηση Προγραμμάτων

  • Προετοιμασία πριν από την κατάρτιση
  • Αρχές τοποθέτησης μέσων και διαρρύθμιση χώρου κατάρτισης
  • Ελάχιστη επιφάνεια χώρου
  • Συνθήκες κατάρτισης
  • Καλές πρακτικές παρουσιαστή
  • Διαχείριση και εμψύχωση της ομάδας
  • Δημιουργία θετικού κλίματος μάθησης
  • Επικοινωνία και γλώσσα σώματος

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Αξιολόγηση προγραμμάτων κατάρτισης

  • Σχεδιασμός και διεξαγωγή αξιολόγησης
  • Τύποι Αξιολόγησης
  • Άξονες και εργαλεία αξιολόγησης
  • Τεχνικές Αξιολόγησης
  • Κλίμακες Μέτρησης

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Εκτέλεση εργασίας σε συνθήκες προσομοίωσης με δειγματικό πρόγραμμα κατάρτισης – μικροδιδασκαλία

  • Προετοιμασία και σχεδιασμός υλοποίησης της μικροδιδασκαλίας
  • Παρουσίαση, οπτικογράφηση και παρακολούθηση των οπτικογραφημένων παρουσιάσεων.
  • Αξιολόγηση μικροδιδασκαλιών μέσα από αυτοαξιολόγησης, ετεροαξιολόγηση και αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή
  • Ανατροφοδότηση
  • Αξιολόγηση προγραμμάτων ή/και ενοτήτων κατάρτισης

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Κλείσιμο προγράμματος:

Επανάληψη και αξιολόγηση

  • ατομική εργασία
  • προσωπική συνέντευξη
  • προφορική εξέταση – ετεροαξιολόγηση στην ολομέλεια
  • γραπτή αξιολόγηση του προγράμματος κατάρτισης
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου

Για Δικαιούχους ΑνΑΔ

  • € 2184.00
  • € 1680.00
  • € 0.00
  • € 504.00
  • € 504.00

Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ

  • € 2184.00
  • € 0.00
  • € 414.96
  • € 2184.00
  • € 2,598.96

Κοστολογικές Πληροφορίες

Ειδική έκπτωση για μη-δικαιούχους της επιχορήγησης ΑνΑΔ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Τρίτη - 27 Φεβ 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Πέμπτη - 29 Φεβ 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 02 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 14:15

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Κυριακή - 03 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 14:15

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Τρίτη - 05 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Πέμπτη - 07 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 09 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 14:15

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Κυριακή - 10 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 14:15

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Τρίτη - 12 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Πέμπτη - 14 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 16 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 14:15

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Τρίτη - 19 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Πέμπτη - 21 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 23 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 14:15

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Τρίτη - 26 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Πέμπτη - 28 Μαρτίου 2024

Ώρα

16:45 - 21:00

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 30 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 16:45

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Κυριακή - 31 Μαρτίου 2024

Ώρα

09:00 - 16:45

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος : Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης Επίπεδο ΣΕΠ/CYQF/EQF5