Εκπαιδευτής Διά Βίου Μάθησης- Επίπεδο ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5 (Διαδρομή 1)

- Soft Skills / Επικοινωνία - Ανθρώπινο Δυναμικό (HR) - Πιστοποιήσεις/ Προσόντα/ Άδειες

23 Νοε 2024 08:30 29 Μαρτίου 2025 16:30
Ελληνικά
90.00 ώρες ( 17 μέρες )
anad greek logo
Εκπαιδευτής Διά Βίου Μάθησης- Επίπεδο ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5 (Διαδρομή 1)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Οι εκπαιδευτές διά βίου μάθησης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο τόσο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων και στην αύξηση της παραγωγικότητας όλων των οικονομικών τομέων της Κυπριακής Οικονομίας (αγορά εργασίας) όσο και στην κοινωνική ανάπτυξη, ευημερία και ενσωμάτωση των πολιτών προωθώντας τις αξίες της συμμετοχής στα κοινά, της συμπερίληψης, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κοινωνικής δικαιοσύνης. 

Στο πλαίσιο του προγράμματος οι εκπαιδευτές θα αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και  ικανότητες (key competences) ούτως ώστε να εντοπίζουν ανάγκες κατάρτισης, να σχεδιάζουν αποτελεσματικά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, να τα υλοποιούν με βάση τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και να τα αξιολογούν με βάση τη μεθοδολογία της αξιολόγησης προγραμμάτων. Επίσης οι συμμετέχοντες θα βελτιώσουν ικανότητες διαχείρισης π.χ.  προβλημάτων και συγκρούσεων, ομάδων, επικοινωνίας με μέλη του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος και χρόνου. 

Επιπρόσθετα θα ενδυναμωθούν στάσεις, όπως να αντιλαμβάνονται τη μάθηση των ενηλίκων ως ένα σύνθετο φαινόμενο και να ενσωματώνουν την τεχνολογία και τις ψηφιακές δεξιότητες στην επαγγελματική τους πρακτική. Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμαστούν οι συμμετέχοντες συστηματικά ώστε να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο ρόλο τους ως Εκπαιδευτές/Εκπαιδεύτριες Διά Βίου Μάθησης και να αποκτήσουν το επαγγελματικό προσόν του Εκπαιδευτή Διά Βίου Μάθησης μέσω της καθορισμένης διαδικασίας εξέτασης και πιστοποίησης.  

To πρόγραμμα αφορά εκπαιδευτές που δεν διαθέτουν καθόλου εκπαιδευτική πείρα ή δεν τεκμηριώνουν εκπαιδευτική πείρα και στοχεύει στην ανάπτυξή τους ούτως ώστε να πιστοποιηθούν με βάση το πρότυπο της ΑΝΑΔ «Εκπαιδευτής Διά Βίου– Επίπεδο ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5».  Κατάρτιση εκπαιδευτών δια βίου μάθησης με μηδαμινή ή ελάχιστη εκπαιδευτική πείρα με σκοπό την ένταξη τους στη διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης μέσω της Διαδρομής 1 ως Eκπαιδευτές Διά Βίου Μάθησης με βάση το πρότυπο της ΑνΑΔ ΣΕΠ/CyQF/EQF 5.

ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι καταρτιζόμενοι θα είναι σε θέση να:

Σε επίπεδο γνώσεων:

  • Περιγράφουν τα βασικά μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Οριοθετούν τους όρους Διά βίου Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων και Συνεχή Επαγγελματική Κατάρτιση
  • Προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων
  • Αναγνωρίζουν τα εμπόδια στη μάθηση των ενήλικων εκπαιδευομένων
  • Αναφέρουν τις βασικές αρχές επικοινωνίας
  • Περιγράφουν εμπόδια στην επικοινωνία και ενέργειες αντιμετώπισής τους
  • Εξηγούν τη σημασία και τα αποτελέσματα της συνεργασίας μελών ομάδων και ομάδων
  • Κατονομάζουν πηγές πληροφοριών στις οποίες θα ανατρέξουν ως εκπαιδευτές για τη συλλογή στοιχείων για τους διάφορους τομείς οικονομικής δραστηριότητας
  • Συσχετίζουν τα προβλήματα των οικονομικών τομέων με τους αντίστοιχους θεματικούς τομείς αναγκών κατάρτισης
  • Ορίζουν κριτήρια βάσει των οποίων μπορούν να ομαδοποιηθούν οι ανάγκες κατάρτισης των οργανισμών
  • Προσδιορίζουν τα δημογραφικά, εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των καταρτιζομένων όταν διερευνούν τις ατομικές τους ανάγκες κατάρτισης
  • Διατυπώνουν με σαφήνεια, συντομία και περιεκτικότητα το σκοπό κατάρτισης ενός προγράμματος
  • Ταξινομούν τους στόχους του προγράμματος σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων
  • Διαχωρίζουν τον παγοθραύστη από τον ενεργοποιητή
  • Κατονομάζουν τα κύρια στοιχεία της εναρκτήριας και της καταληκτικής συνάντησης
  • Διακρίνουν τη μέθοδο από την τεχνική κατάρτισης
  • Αποτιμούν τα πλεονεκτήματα κάθε μεθόδου κατάρτισης
  • Συσχετίζουν την αξιοποίηση κάθε μέσου κατάρτισης με το σχετικό  υποστηρικτικό υλικό
  • Απαριθμούν τα στοιχεία που συναποτελούν τη γλώσσα του σώματος
  • Διαχωρίζουν τους τύπους αξιολόγησης
  • Ονομάζουν τους άξονες αξιολόγησης
  • Επιλέγουν τους κατάλληλους τύπους ερωτήσεων ανάλογα με το εργαλείο αξιολόγησης
  •  Συντάσσουν κείμενο με τα ευρήματα των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης

Σε επίπεδο δεξιοτήτων:

  • Αξιοποιούν στην εκπαίδευση ενηλίκων βασικές αρχές της Ανδραγωγικής Επιστήμης
  • Ενσωματώνουν κατάλληλες μεθόδους επικοινωνίας με συναδέλφους και εκπαιδευόμενους
  • Διαχειρίζονται προβλήματα, διαφωνίες με στόχο τη διατήρηση θετικού κλίματος
  • Εντοπίζουν ανάγκες κατάρτισης σε επίπεδο οικονομικού τομέα, οργανισμού, ομάδας και ατόμου αξιοποιώντας διάφορες πηγές πληροφοριών και ποικίλες τεχνικές συλλογής στοιχείων
  • Επεξηγούν τα προβλήματα που σχετίζονται με τις ανάγκες κατάρτισης των οργανισμών
  • Εφαρμόζουν την κατάλληλη τεχνική συλλογής στοιχείων για τον εντοπισμό των αναγκών των οργανισμών και των καταρτιζομένων
  • Αναλύουν τα αποτελέσματα της διερεύνησης των αναγκών κατάρτισης
  • Ομαδοποιούν τις ανάγκες μάθησης για σχεδιασμό προγραμμάτων διά βίου μάθησης
  • Σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα λαμβάνοντας υπόψη τα κίνητρα μάθησης των ενηλίκων
  • Επιλέγουν τα κατάλληλα ρήματα κατά τη διατύπωση των στόχων της κατάρτισης
  • Δομούν τα προγράμματά τους με αλληλουχία, διάδραση και συνοχή ενοτήτων
  • Συντάσσουν αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα με καθορισμό ενοτήτων και χρόνου
  • Επιλέγουν διαδραστικούς παγοθραύστες κατά την εναρκτήρια συνάντηση
  • Εκτελούν τις τεχνικές κατάρτισης ανάλογα με το περιεχόμενο του προγράμματος και το προφίλ των εκπαιδευομένων
  • Υλοποιούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα επιλέγοντας τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους, τεχνικές, μέσα και υλικά κατάρτισης
  • Αναπτύσσουν το εκπαιδευτικό υλικό (βασικό & επιπρόσθετο) που θα χρησιμοποιήσουν ως εκπαιδευτές κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων τους
  • Αιτιολογούν τις αρχές τοποθέτησης των μέσων κατάρτισης
  • Ελέγχουν τη διαρρύθμιση του χώρου κατάρτισης με βάση τις επιλεγείσες τεχνικές κατάρτισης
  • Διασφαλίζουν ικανοποιητικές συνθήκες κατάρτισης για τους συμμετέχοντες ελέγχοντας την ηχητική, το φωτισμό, τη θερμοκρασία του χώρου
  • Χειρίζονται αποτελεσματικά ομάδες και απαιτητικούς συμμετέχοντες με βάση τις αρχές διαχείρισης και εμψύχωσης ενηλίκων
  • Διαχειρίζονται αποτελεσματικά το χρόνο
  • Ελέγχουν την ένταση της φωνής τους και την εκφορά του λόγου κατά τη διδασκαλία
  • Διαμορφώνουν ευχάριστο και συμμετοχικό κλίμα μάθησης αξιοποιώντας τη δυναμική της ομάδας
  • Σχεδιάζουν τα εργαλεία διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης του προγράμματος
  • Τεκμηριώνουν την επιλογή των τεχνικών αξιολόγησης, των τύπων ερωτήσεων, καθώς και των κλιμάκων μέτρησης
  • Επιλέγουν τους κατάλληλους τύπους ερωτήσεων ανάλογα με το εργαλείο αξιολόγησης
  • Οργανώνουν τον τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης ανάλογα με τους αποδέκτες

Σε επίπεδο στάσεων:

  • Αισθάνονται υπεύθυνοι για την ατομική τους πρόοδο και την επίτευξη των στόχων τους
  • Υπερασπίζονται τις δικές τους απόψεις αντιπαραβάλλοντάς τις με αυτές των άλλων
  • Συνεργάζονται ισότιμα με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας συμμετεχόντων
  • Συμμετέχουν ενεργά σε κάθε συνάντηση του προγράμματος
  • Εκτιμούν την προσωπικότητά τους και τις ικανότητές τους
  • Κινητοποιούν πιθανές ικανότητες που βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση
  • Αντικρούουν στερεότυπα σχετικά με το φύλο, την ηλικία, την καταγωγή, τη θρησκεία των ενηλίκων
  • Αυτορυθμίζονται αποφεύγοντας συναισθηματικές και λεκτικές εκρήξεις
  • Ενθαρρυνθούν  να αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία στην εκπαίδευση
  • Υιοθετήσουν τον κώδικα επαγγελματικής δεοντολογίας με βάση το πρότυπο του εκπαιδευτή διά βίου μάθησης
  • Εμπνέουν εμπιστοσύνη στους μελλοντικούς εκπαιδευομένους τους

 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

To πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτές διά βίου μάθησης, με μηδαμινή ή ελάχιστη εκπαιδευτική πείρα, οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν στη διαδικασία αξιολόγησης, προκειμένου να πιστοποιηθούν από την ΑΝΑΔ ως Εκπαιδευτές Διά Βίου Μάθησης Επιπέδου ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5, μέσω του Συστήματος Επαγγελματικών Προσόντων, το οποίο εναρμονίζεται με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Ένταξη των υποψηφίων μέσω της Διαδρομής 1 (απόκτηση πιστοποιητικού προγράμματος εκπαίδευσης/κατάρτισης, το περιεχόμενο του οποίου συνάδει με σχετικό Επαγγελματικό Προσόν Επιπέδου ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5, χωρίς απαίτηση πείρας)

Πληροφορίες Εκπαιδευτή
Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου - Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Διοίκησης στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου
Η Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Διοίκησης στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΕΠΚ) και από το 2016 είναι Διευθύντρια της Μονάδας Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του ΕΠΚ. Συντονίζει την κατεύθυνση της Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας στο ΜΑ Επιστήμες της Αγωγής. Έχει αξιολογήσει πολλά ερευνητικά προγράμματα και συμμετέχει ως εκπαιδεύτρια σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς και διευθυντές σ...
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου

Για Δικαιούχους ΑνΑΔ

  • € 2250.00
  • € 1800.00
  • € 0.00
  • € 450.00
  • € 450.00

Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ

  • € 2250.00
  • € 900.00
  • € 256.50
  • € 1350.00
  • € 1,606.50

Κοστολογικές Πληροφορίες

Παρέχεται έκπτωση σε μη-δικαιούχους ΑνΑΔ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Σάββατο - 23 Νοε 2024

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 30 Νοε 2024

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 07 Δεκ 2024

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 14 Δεκ 2024

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 21 Δεκ 2024

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 11 Ιαν 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 18 Ιαν 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 25 Ιαν 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 01 Φεβ 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 08 Φεβ 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 15 Φεβ 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 22 Φεβ 2025

Ώρα

08:30 - 15:15

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

Eptagon Development Business & Wellness Centre

Σάββατο - 01 Μαρτίου 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 08 Μαρτίου 2025

Ώρα

08:30 - 15:15

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

Eptagon Development Business & Wellness Centre

Σάββατο - 15 Μαρτίου 2025

Ώρα

08:30 - 14:00

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Σάββατο - 22 Μαρτίου 2025

Ώρα

08:30 - 15:15

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

Eptagon Development Business & Wellness Centre

Σάββατο - 29 Μαρτίου 2025

Ώρα

08:30 - 16:30

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Τοποθεσία:

Eptagon Development Business & Wellness Centre

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος : Εκπαιδευτής Διά Βίου Μάθησης- Επίπεδο ΣΕΠ/ CYQF/EQF 5 (Διαδρομή 1)