3 πολύ λάθος φράσεις που λες στα meetings και πως να τις διορθώσεις;
Συνήθως, οι συζητήσεις μας στη δουλειά περιλαμβάνουν εκφράσεις που είναι περισσότερο εκνευριστικές, παρά χρήσιμες. «Σκέψου έξω από τα όρια σου» ή «Κάνουμε κάτι παράτολμο, ελπίζουμε να δουλέψει» είναι μόνο μερικές από αυτές.
Κανείς δεν θέλει να είναι ενοχλητικός και μάλιστα όταν χρησιμοποιούμε μία από τις παραπάνω εκφράσεις θέλουμε να βεβαιωθούμε σχετικά με την αποτελεσματικότητα ενός project, γιατί μας ενδιαφέρει. Όμως, αν τις χρησιμοποιείς συνέχεια τότε εκτός από ενοχλητικός, θα φανείς λες και δεν έχεις έμπνευση αναφορικά με τη δουλειά σου.
«Ένα με δύο κλισέ δεν βλάπτουν σε ένα meeting. Όμως, το να αναφέρεις συγκεκριμένες εκφράσεις συνεχώς μπορεί να κάνει πολλούς να εκνευριστούν», λέει ο communication expert , Jay Sullivan, στο Thrive Global. Για να κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη λοιπόν και εσένα πιο σεβαστό στον χώρο εργασίας σου, απόφυγε τις παρακάτω τρεις εκφράσεις:
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Βγάζει νόημα αυτό που λέω»;
Όταν κάνεις αυτή την ερώτηση μετά που έχεις εξηγήσει κάτι, δίνεις στον άλλον τη λάθος εικόνα για εσένα. Αν και έχεις καλές προθέσεις και θες να κατανοήσεις κατά πόσο ο συνομιλητής σου κατάλαβε αυτό που είπες, συνήθως το μήνυμα που περνάς είναι ότι δεν είσαι ούτε και εσύ σίγουρος. Επίσης, μπορεί να δώσει την λανθασμένη αντίληψη ότι ο συνομιλητής σου, μοιάζει στα μάτια σου αδύναμος. Αν πει κάποιος «Έγινε κατανοητό;» μπορεί επίσης να ακουστεί λες και αμφισβητεί την δυνατότητά του να γίνει σαφής, σύμφωνα με τον Sullivan.
Ο Joseph A. Devito, Ph.D., που έγραψε το The Interpersonal Communication Book, προσθέτει ότι αυτή η φράση μπορεί να ακουστεί ακόμα χειρότερη, σα να θες να πεις: «Ελπίζω τώρα να καταλαβαίνεις τι λέω και επιτέλους, να γίνω κατανοητός σε εσένα».
Αντί για αυτό, δοκίμασε να πεις: «Χρειάζεσαι κάποια άλλη πληροφορία»; Ρωτώντας αυτό, σύμφωνα με τον Sullivan δεν θα θίξεις κανέναν και επιπλέον θα έχεις το ίδιο αποτέλεσμα.
«Σε αυτό δεν χωρά αμφιβολία»
Όταν ένας προϊστάμενος λέει στους υφισταμένους του το παραπάνω, υπονοεί ότι όποιος έχει αντίθετη άποψη είναι λάθος, τονίζει ο DeVito. Αυτό δεν βοηθάει στην επικοινωνία και στη δημιουργική αντιμετώπιση τον όποιων προβλημάτων. Επιπλέον, μπορεί να βλάψει την αυτοπεποίθηση του συνομιλητή σου και να τον αποθαρρύνει από το να πει την άποψή του.
Δοκίμασε να πεις αυτό: «Αυτή είναι η άποψή μου», γιατί σύμφωνα με τον Sullivan έτσι θα δείξεις την δική σου θέση, χωρίς να αποθαρρύνεις κανέναν να πει και την δική του άποψη. Σαν προϊστάμενος είναι σημαντικό να φροντίσεις όλοι να έχουν χώρο και χρόνο μέσα στην εταιρεία που εργάζεστε.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
«Για να είμαι ειλικρινής»
Ποιος δεν το έχει πει αυτό; Είναι μια συνηθισμένη φράση αλλά συνήθως το μήνυμα που παίρνει ο συνομιλητής, δεν είναι το σωστό. «Είναι μια προβληματική φράση από μόνη της γιατί με το να λέμε το παραπάνω, είναι σα να υπονοούμε ότι δεν είμαστε πάντα ειλικρινής και έτσι, ο συνομιλητής μας δεν μας εμπιστεύεται», τονίζει ο DeVito.
Δοκίμασε αυτό: Απλά διάγραψε την συγκεκριμένη φράση από το λεξιλόγιό σου και αντικατάστησέ την με το να κάνεις μια παύση πριν μιλήσεις, γιατί σύμφωνα με τον Sullivan έτσι θα δείξεις στον συνομιλητή σου ότι δεν σκέφτηκες παρορμητικά προτού απαντήσεις. Αν ξέρεις καλά τον συνομιλητή σου, ο Sullivan προτείνει να πεις και αυτό: «Έχω μερικές σκέψεις πάνω σε αυτό. Θέλεις την διπλωματική έκδοση ή την πιο άμεση»;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Πως το 5G θα αλλάξει τον τρόπο που ζούμε στις πόλεις σε λίγα χρόνια
- ΑΡΘΡΟ: CIIM: Η νέα ευρωπαϊκή Οδηγία κατά της φοροαποφυγής (ATAD 3) στοχεύει στις εταιρίες κέλυφος
- ΑΡΘΡΟ: Τα ρομπότ απειλούν εκατομύρρια δουλειές; Ποια επαγγέλματα κινδυνεύουν και ποια όχι!
- NEA: 800 καρδιακές ανακοπές κάθε χρόνο στη Κύπρο, οι περισσότερες στο σπίτι και χωρίς βοήθεια.
- NEA: Η Συναισθηματική Νοημοσύνη σε ένα από τα καλύτερα διαδικτυακά σεμινάρια του καλοκαιριού
- NEA: Ραγδαία αύξηση στη ζήτηση Ειδικών σε θέματα Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία
Share:
Διαβάστε Επίσης
Η ηγεσία δεν είναι απλώς ένας τίτλος ή μια θέση, αλλά μια δυναμική διαδικασία
Ένας στους δύο πολίτες δηλώνει ανοιχτά ότι δεν εμπιστεύεται