4 χαρακτηριστικά Διευθυντή που οδηγούν τους καλύτερους υπαλλήλους στην παραίτηση

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
4 χαρακτηριστικά Διευθυντή που οδηγούν τους καλύτερους υπαλλήλους στην παραίτηση
Ένας κακός ηγέτης όχι μόνο μειώνει το ηθικό στον οργανισμό αλλά εξελικτικά οδηγεί τους υπαλλήλους σε παραίτηση. Και είναι η πραγματικότητα ότι οι παραιτήσεις προσωπικού οφείλονται στους διευθυντές της εταιρείας και τα χαρακτηριστικά τους κατά ποσοστό πέραν του 50%. Είναι σημαντικό για κάθε διευθυντή να ξέρει ποια είναι τα διευθυντικά γνωρίσματα ή χαρακτηριστικά που οδηγούν τους καλούς υπαλλήλους στο να φεύγουν ή μονίμως να σκέφτονται πώς να φύγουν.

1.Μικροδιεύθυνση
Ένα από τα χειρότερα γνωρίσματα ενός ‘αφεντικού’ είναι η ‘μικροδιεύθυνση’ (micromanagement). Να παρακολουθεί συνεχώς τι κάνουν οι υπάλληλοι και να ασχολείται με κάθε λεπτομέρεια της δουλειάς τους. Δείχνει ότι δεν τους εμπιστεύεται και αναλώνει σημαντικό και πολύτιμο χρόνο για αυτό. Αυτό σκοτώνει και απωθεί τον υπάλληλο, ο οποίος ψάχνει τρόπους απεμπλοκής. Πιθανότατα παραμένει λόγω έλλειψης επιλογών, που και αυτό από μόνο του λέει πολλά.

2.Κριτική
Ένα άλλο κάκιστο διευθυντικό γνώρισμα είναι η συνεχής κριτική. Είναι σημαντικό να δίνει το αφεντικό ανατροφοδότηση στους εργαζόμενους του και εποικοδομητική κριτική που θα βοηθήσει στη μάθηση και ανάπτυξη του. Άλλο όμως η καθοδήγηση (coaching) και η θετική υποστήριξη και άλλο η στείρα κριτική που μειώνει τον εργαζόμενο τόσο ως παραγωγική μονάδα αλλά και ως προσωπικότητα.




3.Οργάνωση
Η έλλειψη οργάνωσης είναι επίσης χαρακτηριστικό που απωθεί τον καλό εργαζόμενο. Ο διευθυντής είναι μονίμως υπό παρακολούθηση από τους εργαζόμενους οι οποίοι τον ‘αξιολογούν’ συνεχώς για να αντλούν δύναμη από τη δύναμή του. Η έλλειψη οργάνωσης από το διευθυντή κάνει τους υπαλλήλους να αισθάνονται ανασφάλεια. 

4.Ξεσπάσματα
Αν η πιο πάνω έλλειψη οργάνωσης συνοδεύεται από έλλειψη υπομονής που καταλήγουν σε ξεσπάσματα τότε τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Πώς να μην είναι σε πανικό ένας υπάλληλος που ψάχνει τη σιγουριά και την ασφάλεια στο αφεντικό και αντί αυτού να βλέπει ξεσπάσματα και οργή να εμφανίζονται συχνά πυκνά. Ο φόβος του θυμού του αφεντικού μειώνει τη παραγωγικότητα και τείνει να περιορίσει τον εργαζόμενο στο να κάνει ‘ότι ακριβώς του πει το αφεντικό’ και μετά να σηκωθεί να πάει στο σπίτι του, αδιαφορώντας για οτιδήποτε άλλο.  
Σίγουρα όλα αυτά είναι εύκολο να τα λες και δύσκολο να τα κάνεις! Απλές προσεγγίσεις σε αυτά τα προβλήματα είναι 
-Καλύτερη και συνεχή επικοινωνία
-Ηγήσου θέτοντας το παράδειγμα στη πράξη (lead by example)
-Ανέπτυξε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης
-Να είσαι στη πράξη προσιτός και δεκτικός σε απόψεις, ιδέες και κριτική
-Κάνε τους υπαλλήλους σου αλλά και τους συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές σου να νιώσουν ασφάλεια μαζί σου.

Με αυτό τον τρόπο αυξάνεις τη πιθανότητα να δημιουργηθεί εξελικτικά ένα παραγωγικό, ευχάριστο και κερδοφόρο περιβάλλον που προσβλέπει ο καθένας να εργαστεί και στο οποίο να δημιουργήσει το δικό του μέλλον.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι 10 Καριέρες του Μέλλοντος που Πρέπει να Γνωρίζετε για το 2025

Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Συνεργάτης και όχι ως Αντικαταστάτης των Συγγραφέων και Δημοσιογράφων

Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα