5 Δεξιότητες για Πρόσληψη , Ανέλιξη και Επιτυχία

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
5 Δεξιότητες για Πρόσληψη , Ανέλιξη και Επιτυχία
Η πρόσληψη δεν έχει να κάνει με τις τεχνικές γνώσεις που διαθέτει κάποιος, ή τουλάχιστον όχι αποκλειστικά. Έτσι και αλλιώς αν είχε να κάνει μόνο με τις τεχνικές γνώσεις, δεν θα υπήρχε καν η ανάγκη για συνεντεύξεις πρόσληψης!
Οι ‘μαλακές δεξιότητες’ (soft skills) παίζουν τεράστια σημασία στη πρόσληψη αλλά και στην ανέλιξη κάποιου. Πολύ περισσότερη από αυτή που μπορείτε να φανταστείτε. Μελέτες δείχνουν ότι οι ειδικοί στις προσλήψεις δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση σε δεξιότητες όπως η αναλυτική σκέψη, η επικοινωνία και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Η πλατφόρμα Monster για ανεύρεση εργασίας έχει συγκεντρώσει ανάμεσα σε σχεδόν 1,000,000 αγγελίες τις 5 πιο δημοφιλείς δεξιότητες που παρουσιάζονται πιο συχνά στις αγγελίες αναζήτησης υπαλλήλων. Σίγουρα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε ποιες είναι αυτές οι δεξιότητες που όλοι ζητούν.

1.Επίλυση Προβλημάτων
Μια σύγχρονη επιχείρηση έχει να λύσει 1 πρόβλημα κάθε 5 λεπτά περίπου, από μικρό μέχρι κρίσιμο. Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση λοιπόν να έχει ανθρώπους που να ξέρουν τι και πως επιλύνουν ένα πρόβλημα από μόνοι τους και πότε πρέπει να αναζητήσουν βοήθεια. 
Η δεξιότητα της επίλυσης προβλημάτων είναι το χάρισμα να μπορείς να εντοπίσεις και να αναλύσεις ένα πρόβλημα και ακολούθως να μπορείς να δώσεις εναλλακτικές προτάσεις που να διορθώνουν τη στρέβλωση ή το εμπόδιο και να είναι εφαρμόσιμες με έξυπνους και παραγωγικούς τρόπους. Είναι δεξιότητα που διαθέτουν οι εν δυνάμει ηγέτες και το σημαντικότερο είναι διδακτέο αφού μπορεί κάποιος που δεν την έχει να την αναπτύξει μέσα από εκπαίδευση και εξάσκηση.
2.Προσοχή στη Λεπτομέρεια
Οι περισσότεροι Διευθυντές δεν θα σπαταλήσουν περισσότερο από 1-2 λεπτά να δουν ένα CV. Ακόμα και ένα μικρό ορθογραφικό ή συντακτικό λάθος μπορεί να είναι αρκετό για να στείλει το CV σας στα απορριπτέα.
Πέραν όμως από τη πρόσληψη, η προσοχή στη λεπτομέρεια δημιουργεί εξελικτικά μια ισχυρή ηγετική προσωπικότητα στο χώρο εργασίας. Η δεξιότητα της προσοχής στη λεπτομέρεια έχει το δικό της μυστικό! Το κλειδί λοιπόν είναι να ρίξουμε ταχύτητα προς όφελος της Ποιότητας. Η ταχύτητα είναι σημαντική αλλά η ποιότητα σημαντικότερη. Δώστε χρόνο για τη προσοχή που απαιτείται σε ένα κείμενο, email, πρόταση, ομιλία που θα μπορούσε να αλλάξει το ροή της απόφασης ή της επίδρασης στους παραλήπτες της.

3.Βαθιά γνώση της Microsoft Office και άλλων κοινών προγραμμάτων
Ίσως πλέον να θεωρείται δεδομένη η δεξιότητα αυτή αλλά πάντα αναφέρεται στις προκηρύξεις θέσεων εργασίας. Αλήθεια θα προσλαμβάνατε κάποιο που δεν μπορεί να χειριστεί ένα κείμενο στη Word, να εκμεταλλευτεί για κάποιους υπολογισμούς και πίνακες την Excel ή να λάβει και να στείλει emails; Μάλλον όχι, αν υπολείπεστε σε αυτή τη δεξιότητα, μην το αφήσετε έτσι, υπάρχουν εξαιρετικά προγράμματα εκπαίδευσης στην αγορά. Και μην μείνετε σε αυτό, κάντε εξάσκηση με κάθε ευκαιρία αφού πλέον η Microsoft Office αποτελεί ένα είδος ‘Αλφαβητισμού’ για την αγορά εργασίας.

Το Marketing πλέον δεν αφορά μόνο τις πωλήσεις ή το Τμήμα Προώθησης και Διαφημίσεων, αφορά πλέον όλους. Οι επιχειρήσεις αρέσκονται να έχουν ενεργούς υπαλλήλους που θα μπορούν να προωθήσουν τόσο τον εαυτό τους και τις ιδέες τους όσο και την επιχείρηση στην οποία εργάζονται. Είναι σημαντικό να έχει κάποιος ενεργή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα όπως είναι το Facebook, Twitter, Instagram και ιδιαίτερα το Linkedin, που αποτελεί μια τεράστια βάση δεδομένων επαγγελματιών. Φροντίστε με προσοχή στη λεπτομέρεια το προφίλ σας στο Linkedin και δείξτε εμπλοκή, ακολουθώντας ανθρώπους που έχουν σχέση και επηρεάζουν τη βιομηχανίας σας, μοιραστείτε άρθρα και ειδήσεις που αφορούν το τομέα σας και δείξτε με κάθε τρόπο ότι παρακολουθείτε τις εξελίξεις. Το προφίλ σας πρέπει να είναι ολοκληρωμένο, με φωτογραφία και τουλάχιστον 300-500 connections για να έχει το εκτόπισμα ενός σοβαρού επαγγελματία. 

5.Προφορική και Γραπτή Επικοινωνία
Η επιτυχία στον επαγγελματικό τομέα είναι πλέον άρρηκτα συνδεδεμένη με την ικανότητα να συναναστρέφεται κάποιος αποτελεσματικά με τους γύρω του και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και ηλεκτρονική αλληλογραφία. Η ικανότητα να κερδίζεις φίλους και να επηρεάζεις τους ανθρώπους με την ομιλία σου, το άρθρο σου και το email σου είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους εργοδότες αλλά και τους συνεργάτες. Στην επικοινωνία τόσο πρόσωπο με πρόσωπο όσο και στα Social Media πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι, ευγενικοί και επαγγελματίες. Στη κατά πρόσωπο επικοινωνίας (περιλαμβάνει και το Skype), η γλώσσα του σώματος αποτελεί ένα ισχυρό όπλο που πρέπει να εκμεταλλευτούμε αφού μιλάει πιο δυνατά από την ίδια τη φωνή μας. Αν δεν έχετε παρακολουθήσει κάποιοι σεμινάριο για τη γλώσσα του σώματος, τότε αυτό συστήνεται ανεπιφύλακτα. 

Η δύναμη της γραφής έχει πολλές φορές αντιστρέψει τη ροή της ιστορίας, η ορθή τοποθέτηση, το λεκτικό, το ύφος και η ορθή έκταση και δομή ενός κειμένου, έκθεσης, άρθρου κάνει τεράστια διαφορά στην επίδραση που θα έχει στον παραλήπτη. Η γραπτή επικοινωνία έχει τη δύναμη να μεταστρέψει τις απόψεις κάποιου ακόμα και 180 μοίρες. Εξασκήστε τόσο τη προφορική όσο και τη γραπτή σας επικοινωνίας για καλύτερα αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα της εργασίας αλλά και της ζωής γενικότερα.

Share:
Διαβάστε Επίσης
Πώς η Συμπεριφορά σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Επηρεάζει την Καριέρα σας

Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το LinkedIn λειτουργούν ως παράθυρα στον κόσμο

Οι 10 Καριέρες του Μέλλοντος που Πρέπει να Γνωρίζετε για το 2025

Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο