7 Λάθη που θα Πρέπει να Αποφύγουν οι Νέοι Επιχειρηματίες των Startups
Ο επιχειρηματικός κόσμος δεν είναι εύκολος αλλιώς θα ήταν όλοι επιτυχημένοι. Οι νέοι επιχειρηματίες κάνουν διάφορα λάθη αρχίζοντας την καινούργια επιχείρηση τους και είναι απόλυτα λογικό. Σύμφωνα με μια έρευνα του Forbes, το 90% των startup επιχειρήσεων αποτυγχάνει. Οι λόγοι είναι πολλοί γι’ αυτό. Πιο κάτω σας επισημάνουμε 7 βασικά λάθη που υποπίπτουν οι νέοι επιχειρηματίες με αποτέλεσμα να στοιχίζουν την επιβίωση ενός startup.
1. Δεν βρίσκουν τον σωστό συνέταιρο/συνεργάτη
Ξεκινώντας μια νέα εταιρεία μόνος χωρίς τον σωστό συνεργάτη μάλλον θα έχει ανεπιθύμητες επιπτώσεις. Υπάρχουν συγκεκριμένα προσόντα που θα πρέπει να ψάξετε στον μελλοντικό σας συνεργάτη. Θα πρέπει να αναλύσετε σε ποιες ικανότητες υστερείτε στο να προσφέρετε της εταιρείας σας ώστε να βρείτε τον συνεργάτη που θα σας συμπληρώνει.
Μόλις τον βρείτε θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει επικοινωνία και αρμονία μεταξύ σας, αλλά και το ότι θα πορευτείτε μαζί σε ένα κοινό στόχο με κοινά συμφέροντα. Σίγουρα δεν θέλετε ένα συνεργάτη που μετά από λίγο καιρό δεν θα τον αντέχετε.
2. Προσλαμβάνουν τα λάθος άτομα
Το να προσλάβετε τα λάθος άτομα μπορεί να είναι καταστροφικό για σας και την επιχείρηση σας.Είναι σημαντικό να κτίσετε μια ικανή ομάδα από την αρχή. Το ικανό προσωπικό είναι μια επένδυση για οποιαδήποτε εταιρεία.
Χρειάζεστε άτομα με ικανότητες στον τομέα τους με εμπειρία και όχι για να μάθουν.
Η εμπειρία του προσωπικού είναι σημαντική για σας αλλά προσοχή, η εμπειρία να είναι με βάση τα επιτεύγματα τους και όχι απλά με τα χρόνια πείρας.
Επίσης σημαντικό είναι το προσωπικό σας να είναι ανταγωνιστικό, να θέλει να βελτιώνετε να ανεβαίνει βαθμίδες και φυσικά να αγαπά αυτό που κάνει ώστε να έχει κίνητρα να προχωρήσει στην καριέρα του.
3. Ανεπαρκείς καθορισμός των καθηκόντων
Ο σωστός καθορισμός των καθηκόντων είναι μια δουλειά που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.
Ο κάθε ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει κάποια πράγματα καλύτερα από ένα άλλο και είναι στην αρμοδιότητα του επιχειρηματία να βρει τον κατάλληλο για κάθε δουλειά. Χωρίς τον καθορισμό καθηκόντων έχει ως αποτέλεσμα κάποιοι να είναι βαρυφορτωμένοι, άλλοι να μην μπορούν να εστιάσουν σε σημαντικά προβλήματα και να χάνουν χρόνο σε πράγματα που δεν θα έπρεπε. Θα πρέπει να εφαρμοστεί μια πολιτική και ο καθένας να ξέρει την δουλειά του και τις αρμοδιότητες του. Έτσι θα έχει και τις ευθύνες που του αναλογούν.
4. Ο πελάτης μπαίνει σε δεύτερη μοίρα
Είναι κάτι που πολλές εταιρείες αγνοούν στην αρχή ή παραμερίζουν στο μέλλον και θα τους στοιχήσει σίγουρα σε κάποιο στάδιο. Ο πελάτης πρέπει πάντα να νιώθει ότι έκανε την σωστή επιλογή διαλέγοντας τις υπηρεσίες/προϊόν σας. Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρείες στηρίζονται στους πελάτες τους, άρα οπωσδήποτε η ικανοποίηση του δεύτερου είναι βασικότατη αρχή.
Διατηρώντας καλή επαφή και σχέση με τους πελάτες σας, θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε το προϊόν σας, να μεγαλώσετε την εταιρεία σας και να αφουγκράζεστε τα προβλήματα του κόσμου.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΓΕΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
5. Απερίσκεπτες σπατάλες
Πολύ συχνά οι καινούργιες startups έχουν περιορισμένα κονδύλια και καταλήγουν να ξοδεύουν μεγάλα ποσά για να βρουν το κατάλληλο προσωπικό ή για να τελειώσουν πιο γρήγορα την δουλειά. Οι σπατάλες μπορεί να καταστρέψουν μια εταιρεία που ακόμα δεν έχει σημαντικά έσοδα.
Κάποιοι τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων είναι:
- Χρησιμοποιήστε δωρεάν λογισμικά όπου μπορείτε
- Κρατήστε χαμηλό το μισθολόγιο και τους μίνιμουμ διευθυντές
- Αρχίστε την δουλειά από το σπίτι μέχρι να μπορείτε να μεταφερθείτε αλλού
- Διαφημιστείτε μόνοι σας στην αρχή
6. Δεν καθορίζουν τον τελικό αγοραστή τους
Πολλά startups δυσκολεύονται να βρουν τον βασικό αγοραστή τους. Ξοδεύονται μεγάλα ποσά σε διαφημιστικές καμπάνιες και μάρκετινγκ τα οποία αποτυγχάνουν λόγω του ότι δεν καθορίστηκε το στοχευόμενο κοινό. Θα πρέπει να γίνει μια σωστή ερεύνα για το προφίλ του καταναλωτή σας.
- Ποιος είναι; Τι ηλικία έχει:
- Τι του αρέσει; Τι δεν του αρέσει;
- Τι μισθό έχει;
- Πως περνά το χρόνο του;
- Και πάρα πολλά άλλα ερωτήματα που σκιαγραφούν το προφίλ του.
7. Θυσιάζουν τις ανάγκες του πελάτη για να αυξήσουν τα κέρδη τους
Από τα μεγαλύτερα λάθη των νέων επιχειρήσεων είναι ότι θυσιάζουν την ποιότητα του προϊόντος ή των υπηρεσιών τους για να κερδίσουν περισσότερα. Το σημαντικό στην αρχή είναι να κερδίσετε τον πελάτη με ένα καλό προϊόν χωρίς να σκέφτεστε τα τεράστια κέρδη. Συνήθως οι εταιρίες βρίσκουν αργότερα τρόπους να μειώσουν το κόστος τους. Ο πελάτης όμως πρέπει πάντα να είναι ικανοποιημένος στην σχέση ποιότητας και τιμής.
Κλασικό παράδειγμα η Apple, όπου αναμφίβολα πουλάει κάποια από τα πιο ακριβά προϊόντα στην κατηγορία τους αλλά ποτέ δεν θυσιάζει την ποιότητα τους. Ο πελάτης θα αγοράσει κάτι ακριβό εφόσον πάρει την ποιότητα που περιμένει.
- ΑΡΘΡΟ: Τα Επαγγέλματα του Μέλλοντος: Οι 7 Ειδικότητες με τη Μεγαλύτερη Ζήτηση
- ΑΡΘΡΟ: Πρωτοπορία και Τεχνολογία με Επίκεντρο τον Άνθρωπο
- ΑΡΘΡΟ: Οι Εταιρείες, που Υιοθετούν την Τεχνολογία, Επιτυγχάνουν Διπλάσια Αύξηση Εσόδων
- ΑΡΘΡΟ: Τι είναι η Νανοτεχνολογία και πως θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής μας τα επόμενα 20 χρόνια
- ΝΕΑ: Το Πρώτο Ολοκληρωμένο Σεμινάριο για το ISO45001-2018 από την Κυπριακή Εταιρεία Πιστοποίησης
- ΝΕΑ: Ολοκληρώθηκε Μελέτη της ΑνΑΔ για Μακροχρόνια Άνεργους. 9 στους 10 παραμένουν στις Επιχειρήσεις
- ΝΕΑ: NuP: Η Ελληνική Startup που Αναπτύσσει ένα Ανώνυμο Κοινωνικό Δίκτυο για Φοιτητές
- NEA: Marketing Masterclass από τη Marketing Lab τον Νοέμβριο στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
Share:
Διαβάστε Επίσης
Η ηγεσία δεν είναι απλώς ένας τίτλος ή μια θέση, αλλά μια δυναμική διαδικασία
Το να γίνει κανείς μέλος ενός διοικητικού συμβουλίου είναι μια διαδικασία που απαιτεί στρατηγική