Δέκα συμβουλές για να πετύχεις σε μια συνέντευξη εργασίας!
Στην ολοένα και περισσότερο απαιτητική αγορά εργασίας, τις επιθυμητές θέσεις κατακτούν όχι μόνο οι υποψήφιοι που πληρούν τα τυπικά προσόντα αλλά εκείνοι που κερδίζουν τις εντυπώσεις στην πρώτη συνέντευξη.
Πρώτος σύμμαχος κάθε υποψήφιου που αναζητά μια θέση εργασίας, είναι το βιογραφικό σημείωμα που τον συνοδεύει. Πρέπει να κερδίσει το χρόνο και το ενδιαφέρον του εργοδότη που αναζητά τον κατάλληλο άνθρωπο για την επιχείρησή του.
Επίσης η συνοδευτική επιστολή (γνωστή ως cover letter) θεωρείται ακόμα ένα απαραίτητο έγγραφο για το φάκελο του βιογραφικού σας. Ο βασικός στόχος της είναι να προκαλέσει το ενδιαφέρον του εργοδότη, ώστε να διαβάσει και το βιογραφικό σας σημείωμα.
Εάν ανήκετε στους υποψήφιους που έχουν προγραμματισμένη συνέντευξη, αρχικά συγχαρητήρια. Σημαίνει ότι το βιογραφικό σας σημείωμα απέσπασε θετικές κριτικές και αποτέλεσε το εισιτήριό σας για το επόμενο βήμα. Αυτό της συνάντησης με τον υποψήφιο εργοδότη σας.
Απαλλαγείτε από το αρνητικό άγχος, διατηρήστε μόνο το δημιουργικό και μελετήστε τον οδηγό που ακολουθεί. Mε αυτόν θα μάθετε ποια είναι τα δέκα σημεία κλειδιά που θα σας φέρουν ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση μιας θέσης εργασίας.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
1. Προετοιμαστείτε για τις ερωτήσεις της συνέντευξης
Υπάρχουν ερωτήσεις που κάνουν οι εργοδότες στους υποψήφιους οι οποίες και είναι αρκετά συνηθισμένες. Αυτές μπορείτε να τις βρείτε με μια σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο. Μελετήστε όσες εντοπίσετε και μπείτε στη διαδικασία να τις απαντήσετε. Η διαδικασία αυτή θα λειτουργήσει ως πρόβα τζενεράλε, πριν την πραγματική συνέντευξη.
2. Ενημερωθείτε για την εταιρεία
Πολλοί εργοδότες ζητούν ευθέως να μάθουν τι γνωρίζετε για την εταιρεία τους. Φροντίστε να είστε ενήμεροι για το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται και να αντλήσετε ορισμένες βασικές πληροφορίες από τη σελίδα που μπορεί να έχει στο διαδίκτυο. Θα εκπλαγείτε με το πόσο συχνά οι υποψήφιοι παραβλέπουν να διαβάσουν προσεκτικά την περιγραφή της θέσης εργασίας και να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία χρησιμοποιώντας είτε το LinkedIn ή το Google ακόμη και την ίδια την αγγελία.
3. Φροντίστε την εξωτερική σας εμφάνιση
Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία σε έναν υποψήφιο είναι η εξωτερική του εμφάνιση. Φροντίστε να φοράτε καθαρά ρούχα και υποδήματα. Οι δε γυναίκες θα πρέπει να είναι κομψές, το βάψιμό τους διακριτικό και τα ενδύματά τους καθόλου προκλητικά. Θυμηθείτε ότι η εμφάνισή σας πρέπει να είναι ευχάριστη. Συνεπώς αποφύγετε τα έντονα αρώματα που μπορεί να ενοχλήσουν τον εργοδότη σας.
4. Μην ξεχάσετε το βιογραφικό σας
Το βιογραφικό σας σημείωμα σε έντυπη μορφή είναι απαραίτητο όταν θα προσέλθετε σε κάποια συνέντευξη. Μπορεί να το έχετε στείλει στον υποψήφιο εργοδότη, ωστόσο αυτό δε σημαίνει τίποτα. Οφείλετε να το έχετε μαζί σας και να το προσκομίσετε σε περίπτωση που σας ζητηθεί. Για τη συνέντευξη προετοιμάζεστε εσείς, όχι ο εργοδότης!
5. Να είστε ειλικρινής
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παρουσιάσετε άλλη εικόνα από την πραγματική σας. Μην ξεχνάτε ότι αφενός η διασταύρωση στοιχείων είναι πλέον μια εύκολη διαδικασία, αφετέρου εάν επικαλεστείτε προσόντα που δεν έχετε, αυτό θα φανεί στην πορεία.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP
6. Όχι φλυαρίες, ούτε λίγα λόγια
Παν μέτρον άριστον και αυτό ισχύει και στα λόγια σας. Φυσικά και δε θα πρέπει να είστε φλύαροι, απαντώντας συγκεκριμένα και ξεκάθαρα στις ερωτήσεις που θα σας υποβληθούν αλλά ούτε και μονολεκτικοί απαντώντας με ένα «ναι» ή ένα «όχι».
7. Να είστε συνεπείς
Πολλοί εργοδότες συχνά απορρίπτουν αμέσως υποψήφιους που καθυστερούν έστω και δυο λεπτά στο ραντεβού τους. Είστε ενήμεροι για την ώρα και το μέρος της συνέντευξης και οφείλετε να βρίσκεστε εκεί στην ώρα σας. Εάν δε γνωρίζετε που ακριβώς βρίσκεται το μέρος που σας έχουν καλέσει, μια καλή ιδέα είναι να ξεκινήσετε νωρίτερα για να το βρείτε και στη συνέχεια να περιμένετε λίγο μέχρι να φτάσει η ώρα του ραντεβού. Οι αργοπορημένοι υποψήφιοι, είναι οι μελλοντικοί αργοπορημένοι εργαζόμενοι.
8. Μείνετε ευγενικοί
Ακόμα και στην περίπτωση που ακούσετε κάτι που δε σας αρέσει, αντιμετωπίστε το με ευγένεια και διακριτικότητα. Ίσως είναι ένα τεστ των ικανοτήτων σας να παραμένετε ψύχραιμοι και να χειρίζεστε άβολες καταστάσεις. Δεν είστε εκεί για να διαπληκτιστείτε αλλά για να αποδείξετε ότι αξίζετε τη θέση που διεκδικείτε.
9. Θυμηθείτε τη γλώσσα του σώματος
Ο τρόπος με τον οποίο κάθεστε και στέκεστε συνθέτουν τη συνολική σας εικόνα. Μην είστε υπερβολικοί στις κινήσεις των χεριών σας και φυσικά μην χτυπάτε νευρικά οποιοδήποτε σημείο του σώματός σας! Καθίστε ίσια και εστιάστε την προσοχή σας στον εν δυνάμει εργοδότη σας. Χαμογελάστε και να είστε ο εαυτός σας.
10. Αποχωρήστε ευγενικά
Το τέλος μιας συζήτησης είναι εκείνο που αφήνει τις πιο πρόσφατες εντυπώσεις στους εργοδότες. Ολοκληρώνοντάς την, μια καλή ερώτηση είναι του τύπου «Θα θέλατε κάποιες άλλες πληροφορίες;» που φανερώνει τη θετική σας διάθεση να αφιερώσετε όσο χρόνο απαιτείται για να σας γνωρίσει καλύτερα ο συνομιλητής σας.
Μόλις σας ανακοινωθεί ότι η συνέντευξη ολοκληρώθηκε, ευχαριστείστε για το χρόνο που σας αφιερώθηκε και αποχωρήστε ευχάριστα και διακριτικά. Προεραιτικά μπορείτε ακόμη και να στείλετε ένα ευχαριστήριο σημείωμα που όχι μόνο δείχνει καλούς τρόπους, αλλά είναι και μία ευκαιρία για να κάνετε follow up σχετικά με την εταιρεία και τη θέση εργασίας. Προσπαθήστε να μείνετε στη μνήμη του εν δυνάμει εργοδότη σας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ:Για όσους βλέπουν μπροστά:5 επαγγέλματα που τα επόμενα χρόνια θα βγάλουν τρελά λεφτά λόγω κορωνοϊού!
- ΑΡΘΡΟ:Η ενσυναίσθηση είναι η δύναμή μας για να αλλάξουμε τον κόσμο!
- ΑΡΘΡΟ:Έρευνα: Η Εμπειρία του πελάτη πληρώνει καλύτερα και δημιουργεί πιστούς ακολούθους
- ΑΡΘΡΟ:Τεχνητή Νοημοσύνη: Προοπτικές και πραγματικότητα, πως μπορεί η επιχείρησή σας να επωφεληθεί;
- ΝΕΑ:Η PQC με 7ωρο σεμινάριο Μετάβασης στο ISO 22000
- ΝΕΑ:Έρευνα: 1 στις 3 τεχνολογικές καινοτομίες αποτυγχάνουν στο στάδιο της ανάπτυξης
- ΝΕΑ:Η Blend Digital εντάσσεται στον όμιλο της Infocredit Group
- ΝΕΑ:Επιστήμονες ανακάλυψαν ένζυμο που «καταβροχθίζει» το πλαστικό σε λίγες μόνο μέρες!
Share:
Διαβάστε Επίσης
Τα Χριστούγεννα δεν είναι μόνο μια γιορτή αγάπης και ελπίδας...
Σήμερα, οι λεγόμενες "ανθεκτικές" ή "μαλακές" δεξιότητες (soft skills) γίνονται απαραίτητες