Έχεις τις 7 βασικές Δεξιότητες ενός Διευθυντή;

Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Έχεις τις 7 βασικές Δεξιότητες ενός Διευθυντή;

Πως προάγεται κάποιος στη θέση διευθυντή; Είναι πιθανό να έχει προαχθεί επειδή ήταν ο καλύτερος του τμήματος! Ακούγεται δίκαιο, τουλάχιστο, και αρκετά λογικό αφού ένας διευθυντής θα πρέπει να ξέρει τις εργασίες των υπαλλήλων του. Όμως εδώ έχουμε ένα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι άλλες ικανότητες και δεξιότητες θες για να είναι ο καλύτερος εργαζόμενος στο τομέα σου και άλλες δεξιότητες για να είσαι ο Διευθυντής στο ίδιο τμήμα ή εταιρεία! Εδώ είναι που την πατάνε πολλοί στη θέση αυτή, και από εξαιρετικά πετυχημένοι τεχνίτες, εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, καταλήγουν σε αποτυχημένους διευθυντές.

Το να διευθύνεις ανθρώπους σημαίνει να λύνεις τα προβλήματα τους. Για να γίνει αυτό απαιτούνται κάποιες δεξιότητες που δεν έχουν να κάμουν με το ίδιο το επάγγελμα ή τη τεχνική κατάρτιση στο αντικείμενο εργασιών.

Αν είχαμε να διευθύνουμε μια ομάδα από ρομπότ, τα πράγματα θα ήταν εύκολα, όμως έχουμε να διαχειριστούμε τα πιο πολύπλοκα όντα στο πλανήτη μας, τον άνθρωπο! Οι άνθρωποι λοιπόν έχουν τις καλές τους και τις κακές τους μέρες. Οι εργαζόμενοι μαλώνουν πολλές φορές μεταξύ τους, κατηγορούν ο ένας τον άλλο, αποκρύβουν πληροφορίες για να εκθέσουν κάποιο ‘Ανταγωνιστή’ συνάδελφό τους ή ακόμα και να κάνουν κακόγουστα αστεία σε κάποιο αδύνατο συνάδελφο. Και ασφαλώς θα κληθεί ο Διευθυντής να βρει λύσεις σε όλα αυτά, χωρίς να γκρεμίσει το Τμήμα, ούτε και να μειωθεί η παραγωγικότητα ή να έχει μερικές παραιτήσεις στο γραφείο του πριν το τέλος της ημέρας. Το να προωθήσεις το πρόβλημα αλλού, ίσως στο τμήμα προσωπικού, δεν είναι λύση αφού εκεί σίγουρα δεν θα το λύσουν, ούτε και είναι στα καθήκοντά τους. Δεν μπορεί να περιμένει ένας διευθυντής να λύσει το πρόβλημα κάποιος άλλος. Μάλλον θα πρέπει να το λύσει ο Διευθυντής εκεί και ακριβώς την ώρα που έχει εμφανιστεί και προτού πάρει διαστάσεις.

Διαβάστε πιο κάτω τις κύριες δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας Διευθυντής για να επιβιώσει πρώτα και μετά να πετύχει.

Να μπορεί να επιλύσει προβλήματα γρήγορα και αποτελεσματικά και αν είναι δυνατό χωρίς να αφήσει ‘ανοικτούς λογαριασμούς’ μεταξύ εργαζομένων.

Να είναι και να ενεργεί ως μέλος της ομάδας, πρέπει να είναι συνεχώς στην ομάδα για να μπορεί να αντιληφθεί το κλίμα, τα προβλήματα, τις σχέσεις και τους συσχετισμούς. Να αναγνωρίζει τους φυσικούς ηγέτες της ομάδας και τα άτομα που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν στα καθήκοντα του.

Ο Διευθυντής θα πρέπει να είναι ευέλικτος και έτοιμος να βρει τις μέσες λύσεις σε κάθε πρόβλημα εκτός φυσικά σε θέματα αρχής στα οποία πρέπει να είναι απόλυτος και με μηδενική ανοχή. Τα θέματα αρχής πρέπει να είναι γνωστά όπως και οι ευαισθησίες του στα θέματα αυτά.

Η Αποτελεσματική Επικοινωνία αποτελεί το βασικό όπλο του Διευθυντή. Αυτή πρέπει να έχει όλες στις μορφές, λεκτική, μη-λεκτική, γραπτή, κατά πρόσωπο, γλώσσα σώματος κτλ. Χρειάζεται καλή εκπαίδευση και εξάσκηση πολλές φορές για να φτάσει η επικοινωνία του Διευθυντή σε υψηλά επίπεδα.

Η Ανατροφοδότηση (Feedback) είναι θεραπευτική και τείνει να λύνει τα προβλήματα στη γέννησή τους ή ακόμα και να τα προλαμβάνει. Η ανατροφοδότηση του προσωπικού πρέπει να γίνεται συστηματικά μέσα από το σύστημα αξιολόγησης ή με άλλες αφορμές.

Αυτοπεποίθηση Δεν νοείται διευθυντής που δεν πιστεύει στον εαυτό του και δεν έχει τη δύναμη να σταθεί στις αποφάσεις του και να τις φέρει εις πέρας. Η αυτοπεποίθηση είναι εμφανής σαν ‘Αύρα’ γύρω από τον Διευθυντή και είναι αυτή που δίνει τον ανάλογο σεβασμό και εκτίμηση κάνοντας τον εργαζόμενο να νιώσει ασφάλεια και να εργαστεί χωρίς αμφιβολίες για την ηγεσία της μονάδας του.

Η Δημιουργική Σκέψη είναι απαραίτητη για όλα τα πιο πάνω χαρακτηριστικά. Είναι το χάρισμα του Διευθυντή να αρπάζει τα προβλήματα και τις απειλές και να τα μετατρέπει σε ευκαιρίες για αλλαγή. Η δημιουργική σκέψη θα δώσει πιο εύκολα λύσεις και θα γιγαντώσει το σεβασμό προς το Διευθυντή.

Όλα τα πιο πάνω είναι κρίσιμα στοιχεία για ένα Διευθυντή και η έλλειψη έστω και ενός από αυτά θα βάλει το Διευθυντή σε άσχημούς μπελάδες. Μην ανησυχείτε όμως αφού οι δεξιότητες αυτές ανήκουν στη κατηγορία των δεξιοτήτων που μπορούν να διδαχθούν και να αποκτηθούν με την ανάλογη γνώση και εξάσκηση. Επιλέγετε συστηματικά σεμινάριαπου βελτιώνουν τις πιο πάνω δεξιότητες και εφαρμόστε στη πράξη τη γνώση που θα αποκτήσετε για να έχετε μετρήσιμα και πραγματικά αποτελέσματα.

Share:
Διαβάστε Επίσης
7 τρόποι να Ξεπεράσεις την Αναβλητικότητα που Σκοτώνει την Καριέρα σου

Πολλοί άνθρωποι όταν δουλεύουν προτιμούν να αφιερώσουν λίγο χρόνο στο να χαζέψουν στα social media

Πολιτισμική Ποικιλομορφία στο Εργασιακό Περιβάλλον: Κλειδί για Καινοτομία και Παραγωγικότητα

Η παγκοσμιοποίηση και η αυξανόμενη διεθνής συνεργασία έχουν μεταμορφώσει τον εργασιακό χώρο