Google: Τα 10 χαρακτηριστικά του τέλειου διευθυντή.

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Google: Τα 10 χαρακτηριστικά του τέλειου διευθυντή.

​Μία εταιρεία μπορεί να δαπανά πολλά χρήματα στη διαδικασία συνεντεύξεων και προσλήψεων των ιδανικών υποψηφίων, αλλά αν ο επικεφαλής δεν είναι αρκετά ικανός, τότε αυτοί οι εργαζόμενοι θα φύγουν με την πρώτη ευκαιρία. Αντιθέτως, αν έχεις τους κατάλληλους διευθυντές, οι εργαζόμενοι όχι μόνο θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, αλλά θα μείνουν και στην εταιρεία.

Για πάνω από 10 χρόνια, η Google διεξήγαγε μία έρευνα με το όνομα Project Oxygen. Ο στόχος; Να εντοπίσει τα χαρακτηριστικά που κάνουν κάποιον τον ιδανικό διευθυντή, για να μπορέσει να εκπαιδεύσει ανάλογα τους δικούς της διευθυντές. Η έρευνα απέδωσε, καθώς στο πέρασμα του χρόνου η Google παρατήρησε μειώσεις στο ποσοστό των εργαζομένων που παραιτούνται, βελτίωση στην εργασιακή ικανοποίηση και στην απόδοση.

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι οι τεχνικές ικανότητες δεν έπαιξαν τόσο σημαντικό ρόλο. Αυτό που ήταν καθοριστικής σημασίας ήταν οι δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών, η ικανότητα να κατανοούν και να ελέγχουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους, όσο και των υπαλλήλων τους.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


Σύμφωνα με την Google, ένας καλός διευθυντής:

1. Είναι ένας καλός coach

Αντί να λύνει κάθε πρόβλημα, μόλις προκύπτει, το σωστό αφεντικό χρησιμοποιεί τα προβλήματα ως ευκαιρίες διδασκαλίας. Καθοδηγεί την ομάδα του και μοιράζεται τις γνώσεις του όταν χρειάζεται. Αυτό επιτρέπει στην ομάδα να αποκτήσει πολύτιμη γνώση και να αναπτυχθεί.

2. Ενδυναμώνει την ομάδα του

Κανένας εργαζόμενος δεν επιθυμεί ο διευθυντής του να μπλέκεται στη δουλειά του και να ελέγχει κάθε καθήκον που ολοκληρώνει. Αντιθέτως, ο καλός διευθυντής δίνει στους υπαλλήλους του την ελευθερία που επιθυμούν. Την ελευθερία να εξερευνήσουν ιδέες, να πάρουν έξυπνα ρίσκα και να κάνουν λάθη. Επίσης, τους παρέχει τα φυσικά εργαλεία που χρειάζονται και επιτρέπει τα ευέλικτα ωράρια και εργασιακά περιβάλλοντα.

3. Δημιουργεί ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον

Σε ένα άλλο ερευνητικό εγχείρημα, η Google διαπίστωσε ότι το σημαντικότερο συστατικό για την απόδοση της ομάδας είναι η δημιουργία ενός ψυχολογικά ασφαλούς περιβάλλοντος. Σε μία ομάδα με υψηλό επίπεδο ψυχολογικής ασφάλειας, τα μέλη της ομάδας νιώθουν ασφαλή να πάρουν ρίσκα και δεν φοβούνται ότι τα υπόλοιπα μέλη θα τους τιμωρήσουν ή ότι θα τους κάνουν να αισθανθούν άσχημα που έκαναν ένα λάθος ή μια ερώτηση. Με άλλα λόγια, οι καλύτερες ομάδες τα καταφέρνουν λόγω της εμπιστοσύνης που οι διευθυντές δημιουργούν.

4. Είναι παραγωγικός ο ίδιος

Ο ιδανικός διευθυντής δεν είναι ο ίδιος μόνο καλός, αλλά κάνει και τους εργαζομένους του καλύτερους. Είναι ο ίδιος το πρότυπο και δουλεύει σκληρά όταν η κατάσταση το απαιτεί. Δε διστάζει να βοηθήσει και αυτό κινητοποιεί την ομάδα.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS & COMMUNICATION


5. Ακούει και μοιράζεται πληροφορίες

Αυτό του επιτρέπει να καταλαβαίνει καλύτερα την ομάδα του και να δείχνει την απαραίτητη ενσυναίσθηση. Επιπλέον, ένας καλός διευθυντής συνειδητοποιεί ότι η γνώση είναι δύναμη. Γι’ αυτό είναι πρόθυμος να μοιραστεί πληροφορίες με την ομάδα, ώστε να γνωρίζει το “γιατί” πίσω από κάθε ενέργεια.

6. Υποστηρίζει την επαγγελματική ανάπτυξη

Ο σωστός διευθυντής ενθαρρύνει τους εργαζομένους του, επιβραβεύοντάς τους με ειλικρινή και συγκεκριμένο τρόπο. Αλλά, παράλληλα, δεν φοβάται να δώσει αρνητικό feedback, φροντίζοντας πάντα να το κάνει με τρόπο διακριτικό και εποικοδομητικό. Επιπρόσθετα, ένα καλό αφεντικό επενδύει στους υπαλλήλους του βοηθώντας τους να επιτύχουν τους προσωπικούς επαγγελματικούς τους στόχους. Αυτό είναι το κίνητρο, ώστε η ομάδα να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι 10 Καριέρες του Μέλλοντος που Πρέπει να Γνωρίζετε για το 2025

Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Συνεργάτης και όχι ως Αντικαταστάτης των Συγγραφέων και Δημοσιογράφων

Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα